Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ett stycke fin historia att rädda?
Jag är för ung, och det kanske är så att generationsförskjutningen gör att hojar som denna inte är attraktiva längre?
Men, hur som helst verkar det vara ett bra objekt.

View attachment 491709

Billigt jämfört med den här.

Screenshot_20231109-090042.png

notrightrider

Only dimly aware of a certain unease in the air
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Någon borde kunna bygga en app som reverserar autocorrect. Tror det skulle kunna bli en storsäljare.

Men visst känns det som en svärjepollack som har skriv
Ett stycke fin historia att rädda?
Jag är för ung, och det kanske är så att generationsförskjutningen gör att hojar som denna inte är attraktiva längre?
Men, hur som helst verkar det vara ett bra objekt.

View attachment 491709

Utmärkt objekt!
Fixa lådan, putsa bara lagom och njuuuut!

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Billigt jämfört med den här.

View attachment 491710

Värdelöst objekt.
Motorn legat öppnad i en lada under decennier, men "går runt"...

Dessa tidiga japaner var ett under av precision, jämfört med sin omvärld.
Typ fler likheter med en kronometer än samtida engelskt grovsmide.

Ombyggd sadel:

Screenshot_20231109-101323_Samsung Internet.jpg

Har den använts för att skjutsa runt hela byn? Samtidigt.

Edit:

Rätt länk:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Värdelöst objekt.
Motorn legat öppnad i en lada under decennier, men "går runt"...

Dessa tidiga japaner var ett under av precision, jämfört med sin omvärld.
Typ fler likheter med en kronometer än samtida engelskt grovsmide.

Ombyggd sadel:

View attachment 491713

Har den använts för att skjutsa runt hela byn? Samtidigt.

Edit:

Rätt länk:

Ja, värdet är väl som reservdelshoj ifall man skulle råka äga en likadan, och om han tar bort en nolla, eller två på prislappen.
Man skulle ju alltid kunna slänga in en annan motor i chassit men hojen är ju inte ens snygg som tex Ducati 860n vi diskuterade i tråden för en tid sedan. Men jag fick 1.5 kr/kilot senast jag var på metallåtervinningen, plus 10 kr/kg för aluminium så en hundring eller rent av två är den väl värd.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Ja, värdet är väl som reservdelshoj ifall man skulle råka äga en likadan, och om han tar bort en nolla, eller två på prislappen.
Man skulle ju alltid kunna slänga in en annan motor i chassit men hojen är ju inte ens snygg som tex Ducati 860n vi diskuterade i tråden för en tid sedan. Men jag fick 1.5 kr/kilot senast jag var på metallåtervinningen, plus 10 kr/kg för aluminium så en hundring eller rent av två är den väl värd.
Här får jag en vag känsla av att du möjligtvis kan vara en lite förtida underentreprenör som springer EU:s ärenden angående våra intressen ute i garaget eller ladan etc etc.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Här får jag en vag känsla av att du möjligtvis kan vara en lite förtida underentreprenör som springer EU:s ärenden angående våra intressen ute i garaget eller ladan etc etc.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Du skulle ändra uppfattning snabbt om du besökte mig och fick rundvandring. Du skulle nog bara behöva titta på min gård faktiskt utan att öppna en enda boddörr.

Hojen ifråga är ju helt enkelt bara för ful för att slösa arbetstid på.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Du skulle ändra uppfattning snabbt om du besökte mig och fick rundvandring. Du skulle nog bara behöva titta på min gård faktiskt utan att öppna en enda boddörr.

Angående hojen i fråga så är det endast en inställningsfråga, vill man så kan man.

Känslan är som sagt vag, jag litar på ditt ord att motorintresset är obegränsat.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Twostroke:

Vad har du ståendes på framsidan som du lindar julgransbelysning runt?

Den där vill man IOFS kanske inte lysa upp mer än nödvändigt, men jag tänkte att den sprider ljuset bra om man polerar tanken...

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
RVF 400, NSR250 SP

Intressant att sälja en hoj som projekt p.g.a. spricka i motorn för att sedan glatt informera om att motorn optimerades 2006!View attachment 491746View attachment 491747
Tjockare styre....Det avgör saken, jag tar den. :hihi

Sen köper jag:

1699599194630.png
:unsure: Var ska jag lägga första snittet? Tänkte ge mig på framskärmen först. Kabelhärva kapar jag sporadiskt. Sen Rensar jag under sadel så den bara sticker ut. Sukan hade ju fin öhlinare jag svetsar dit. Coola däck med på Sukan. Måste de sitta åt något speciellt håll? Sen tjockt styre på det. Har ni andra ideer på min kommande Kaffebrattler?

Last edited:

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Tjockare styre....Det avgör saken, jag tar den. :hihi

Sen köper jag:

View attachment 491750
:unsure: Var ska jag lägga första snittet? Tänkte ge mig på framskärmen först. Kabelhärva kapar jag sporadiskt. Sen Rensar jag under sadel så den bara sticker ut. Sukan hade ju fin öhlinare jag svetsar dit. Coola däck med på Sukan. Måste de sitta åt något speciellt håll? Sen tjockt styre på det. Har ni andra ideer på min kommande Kaffebrattler?

Jo, det kan jag berätta: Först plockar du bort det ikoniska lamphuset med hastighetsmätare och varvräknarnål i samma enhet. Bara släng!

Häng dit en Bateslampa på trekvart - det gör alla andra. Fortsätt med ett Kosoinstrument.
...som du inte kommer få till att fungera.
Beställ en Benellitank. Även det gör alla andra. Den är visserligen snygg, men det går säkert att få till ett konstigt glapp mellan tank och sadel - eller vinkla om Benellitanken så den ser ut att ramla av.

Ja, och på den vägen är det. Såga, bänd förstör.
Försök få dit de gjutna hjulen från någon 400-Suzuki. Då får du skiva åtminstone fram. Det ser fräckt ut!
Med spikband och byggbeslag så får du dit oket också. Najs!

Annonsen vi diskuterar är borta nu. Någon gjorde ett bra köp. Hoppas det var en bra människa också.

Som referens och föda åt tankar - CL 72 fanns som scrambler också:

1964_honda_cl72_dsc_9109-1-50095.jpg

Välj mellan nylonskjorta eller polotröja i Banlon, amerikanskt korta byxor i Terylene - med fabriksgjutna pressveck och stilenliga strumpor i ett par loafers. Go! Go go goooo!!!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Får man den för 10 är där väl attraktiva grejer för den som har en std v-strom, eller tänker jag fel? Sen skrota av, plocka delar och sälja vad som går.

Framförallt om man redan har en smälld eller vurpad DL1000 som man kan merga med denna så är det vettigt.
Typ rädda pengar.

Att köpa på sig en smälld DL 1000 från Mobile.de och dessutom köpa denna för 10 papp och sedan försöka göra affär i slutändan blir svårt när V-strom är så billiga som dom är.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Framförallt om man redan har en smälld eller vurpad DL1000 som man kan merga med denna så är det vettigt.
Typ rädda pengar.
Man vill åt öhlinaren, ledljusena, slip on, kunna ha nydäckat på hyllan, kanske pc etc. Hur köper man det för mindre pengar och när man dessutom kan få in mer på liket? Det är ju förutsatt att man har en, hel eller kvaddad. Sen är det den ev budgivningen...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Man vill åt öhlinaren, ledljusena, slip on, kunna ha nydäckat på hyllan, kanske pc etc. Hur köper man det för mindre pengar och när man dessutom kan få in mer på liket? Det är ju förutsatt att man har en, hel eller kvaddad. Sen är det den ev budgivningen...

En specificerar ju ingenstans vad han menar med Öhlins. Rimligtvis handlar det ju om bakdämparen men ibland skriver folk Öhlinare när det bara handlare om en styrdämpare eller i värsta fall sitter det bara en gul fjäder på bakstötdämparen.

Men en bra donator är det nog oavsett.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...