Det tråkiga med en sån hoj är att man inte skulle våga använda den. Med några tusen mil på mätaren, lite repor och bucklor så försvinner det mesta av värdet.Snyggaste årsmodellen, fint skick, lågmilare - service för tio år sedan är ointressant, mer intresserad av oljebyten efter det och att den inte "varmkörts" då och då. Däcken är troligen kass om de inte bytts sedan 2014 (eller någonsin???)
Jag skulle nog känna mig för med ett lite för högt utgångspris så som säljaren gör
Jag tror inte att jag skulle ge 23000.
mint condition ?? utbytt avgas, Några fläckar, repor, mm finns med tanke på sin ålder. då är den väl ändå inte mintBara att slå till!
Du blir mera uppmärksammad på en CBX än en ny hoj av senaste modell.
Sedan att CBX har tveksam väghållning mm är en annan sak
Som sagt, den gör sig bäst på ett museum. Kul att den finns bevarad, men det är inget som gemene man behöver känna sig förpliktigad att göra.Jag tror inte att jag skulle ge 23000.
Lite coolt är det ju med sexa, men jag tror att jag uppskattat den mer om någon annan får köra den.
Njae, för mig får gärna polaren köra den. Då får jag lyssna och titta.Som sagt, den gör sig bäst på ett museum. Kul att den finns bevarad, men det är inget som gemene man behöver känna sig förpliktigad att göra.
Ja, jo, typ. Själv har man hellre tre roliga, användbara hojar i "garaget" än några oanvändbara klassiker.Njae, för mig får gärna polaren köra den. Då får jag lyssna och titta.
Att köra, njaaaah....
Visst har hojarna utvecklats sedan dess, men det är en känsla att köra de gamla ändå! Man kunde köra dem när det begav sig för 40 år sedan, och man kan köra dem idag! Fast de kanske kräver mer av föraren än en modern hoj (vilket jag kan uppskatta)...Ja, jo, typ. Själv har man hellre tre roliga, användbara hojar i "garaget" än några oanvändbara klassiker.
Är kanske som någon här skrev för ett tag sedan, att man lägger ribban några fler steg än vad som kanske är rimligt, helt plötsligt blir 150.000 billigt-)mint condition ?? utbytt avgas, Några fläckar, repor, mm finns med tanke på sin ålder. då är den väl ändå inte mint
lyckosökare finns överallt
Det är mer än vanligt att rariteter säljs till utlandet för mer pengar än man fått här. Det gäller inte bara fordon utan även båtar, musikinstrument, konst etc. Och mer nu än någonsin då svenska kronan är så himla svag. Många som annonserar på Blocket annonserar också på utländska annonssiter.....Är kanske som någon här skrev för ett tag sedan, att man lägger ribban några fler steg än vad som kanske är rimligt, helt plötsligt blir 150.000 billigt-)
Ligger en RD350 på Tradera med start på 80.000, vips blir ju 60 ett kap..
Nu kommer säljare utomlands säga "den här hojjen går för hur mycket som helst för i Schweden.."
Svag krona - så att ovanliga hojar, samlarhojar osv. försvinner till utlandet är helt i linje med det. Dvs CBX:en har ett inte helt orimligt utgångspris - om det sedan är vad den går för är osäkert, men jag tänker lite på den CX500 Turbon som alla häcklade för ett år sedan - vad hände med den?Det är mer än vanligt att rariteter säljs till utlandet för mer pengar än man fått här. Det gäller inte bara fordon utan även båtar, musikinstrument, konst etc. Och mer nu än någonsin då svenska kronan är så himla svag. Många som annonserar på Blocket annonserar också på utländska annonssiter.....
Absolut är det så med vår fina krona, danskarna har t.ex. 30-40% rabatt jämfört för några år sedan..Det är mer än vanligt att rariteter säljs till utlandet för mer pengar än man fått här. Det gäller inte bara fordon utan även båtar, musikinstrument, konst etc. Och mer nu än någonsin då svenska kronan är så himla svag. Många som annonserar på Blocket annonserar också på utländska annonssiter.....
85kkr till och med. Ospecificerat antal mil och inte original avgassystem.Är kanske som någon här skrev för ett tag sedan, att man lägger ribban några fler steg än vad som kanske är rimligt, helt plötsligt blir 150.000 billigt-)
Ligger en RD350 på Tradera med start på 80.000, vips blir ju 60 ett kap..
Nu kommer säljare utomlands säga "den här hojjen går för hur mycket som helst för i Schweden.."
(edit)..Och en Z50 för 75 ?
Jodå, men hojar som den här är ändå närmast museieförmål. Kostar över 200 tusen, inte så roliga köregenskaper, men däremot ett nästan oslagbart värde som klassiker. Häftig att ha i garaget och visa för polarna, men inte fullt lika häftig att ta en semesterresa med.Visst har hojarna utvecklats sedan dess, men det är en känsla att köra de gamla ändå! Man kunde köra dem när det begav sig för 40 år sedan, och man kan köra dem idag! Fast de kanske kräver mer av föraren än en modern hoj (vilket jag kan uppskatta)...
Det verkar inte som om att lågkonjunkturen slagit igenom full ut på mc-sidan. Här fläskas det på med optimistiska priser hela tiden. Bostäderna rasar i pris, lågkonjunkturen breder ut sig över landet, men motorcyklar blir bara dyrare och dyrare. Inte illa.Är kanske som någon här skrev för ett tag sedan, att man lägger ribban några fler steg än vad som kanske är rimligt, helt plötsligt blir 150.000 billigt-)
Ligger en RD350 på Tradera med start på 80.000, vips blir ju 60 ett kap..
Nu kommer säljare utomlands säga "den här hojjen går för hur mycket som helst för i Schweden.."
(edit)..Och en Z50 för 75 ?
Hupp - den har ju lackade sidokåpor!Vacker hoj. En vän på Åland kör en dylik med sina andra "rariteter", runt ett tio-tal Hondor. Jäkla samlare är dessa ålänningar men dom brukar sina fordon ?
View attachment 492827
Ett alternativ vore ju att lagstadga att alla skulle vara tvungna att äga en Virago 535.Råkade se "Rapport" på tv ikväll. Utan att direkt göra sociala analyser så är det som gammal socialdemokrat beklämmande att se att folk debatterar värdet av gamla motorcyklar som tydligen vidare överstiger levnadskostnaderna för många i en genomsnittlig Stockholmsförort. En mamma kan inte handla mat till sina barn, och någon köper en samlarhoj för 200´. Ursäktar avbrottet.
Som gammal sosse vore det mer snarliggande att jämna ut inkomstskillnader. Höja bidrag och lägstalöner på bekostnad av de allra bäst avlönade, kanske genom högre beskattning av dessa.Ett alternativ vore ju att lagstadga att alla skulle vara tvungna att äga en Virago 535.
Vi skulle kunna kalla det folkhoj.
Fortkörningarna skulle minska och dödligheten skulle gå ned. Den toppar ju ändå inte mycket norr om 110 km/h.
Stölderna skulle minska. Vilken förorts-kicker skulle vilja synas på den liksom. Gilda runt och vakta orten på en Virago 535.....tror inte det va.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |