Dagens Blocket! (mc-relaterat)

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Vad yrar du om? Hojen har inte den blekaste aning om att den är 15 år gammal. Vad är det du tror pajar? Det är ingen Triumph -58 som pajar av sig självt. Jag har haft 20 år gamla japshojar som inte körts på 10 år, bara att trycka på knappen och köra iväg.

jaaaaaamen då e la det good skit ! men det jag skrev var att JAG inte kunde tänka mig köpa en med dessa kriterier.. men det betyder inte att alla andra inte får köpa om de vill...

clubbanana

Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
meeen herre vad folk hackar upp sig..

Uppenbarligen hade jag fel men jag skrev vad JAG tycker... om det är fel eller rätt spelar la ingen roll ! Jag kommer fortfarande tycka att det va dyrt och andra tycker inte det..

MEN tänka sig vad härligt det är med oliktänkande..

Tänk om alla tycker likadant..!
det hade inte varit så kul....

Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
http://www.blocket.se/gavleborg/Yamaha_R1_45599257.htm?ca=16&w=3

Yamaha R1 -01
Öhlins dämpare
Öhlins styrdämpare
Leo vince slipon
ej bes
avställd
har lagt pärlan ner en gång därav bulan på tanken(se bild). och spricka i motorkåpa vilket jag har svetsat men fortfarande ett litet läckage. (går att byta) 2500;-
lamellerna bör bytas. (1600:)
Finns i Gävle

priset går att diskutera vid snabb affär, nås bara på telefon. Zacke 0725 50 55 885

17 pålar det va rätt pris :rolleyes:

MjBTS.jpg

iG2e5.jpg

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Jag kan bara gratulera honom med att han även får behålla hojen denna säsongen också för personligen tycker att prissättningen är åt helvete...! men men, klart är det någon som absolut vill ha en R1- 98 så är kanske inte sista *pip* född än...

MEN vad vet jag, jag är en enkel grabb från Göteborg

Om 15-20 år kommer R1-or från 2003 och framåt vara totalt ointressanta i samlares ögon. En första-års-maskin med få mil på mätaren kommer nog däremot att ha ett mycket högt kult/monetärtvärde. År 2030 kommer vi kommer nog alla att glädjas om vi får se en äkta polkaretta utanför korvmojjen.

Jag är övertygad om att om 20 år så kommer en 1998 med 2000 mil på mätarn vara värd betydligt mycket mer än en 2008 med lika många mil. Bara det faktum att en R1:a överlevt så länge kommer ju vara mycket ovanligt med tanke på vilka som vanligtvis ägt dem...

Så nästa gång du ser en 98:a med 1500 mil på mätarn för bara 35 papp - KÖP DEN!

(Toyman har säkert redan bunkrat upp med ett halvdussin av dem... )

clubbanana

Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Om 15-20 år kommer R1-or från 2003 och framåt vara totalt ointressanta i samlares ögon. En första-års-maskin med få mil på mätaren kommer nog däremot att ha ett mycket högt kult/monetärtvärde. År 2030 kommer vi kommer nog alla att glädjas om vi får se en äkta polkaretta utanför korvmojjen.

Jag är övertygad om att om 20 år så kommer en 1998 med 2000 mil på mätarn vara värd betydligt mycket mer än en 2008 med lika många mil. Bara det faktum att en R1:a överlevt så länge kommer ju vara mycket ovanligt med tanke på vilka som vanligtvis ägt dem...

Så nästa gång du ser en 98:a med 1500 mil på mätarn för bara 35 papp - KÖP DEN!

(Toyman har säkert redan bunkrat upp med ett halvdussin av dem... )

det argumentet köper jag direkt ! :tummenupp

men skulle aldrig klara av att inte köra hojen på 20 år :p

Last edited:

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Är det på riktigt eller...?
Vad är det som gör att man sätter ett sådant pris?

Namnlös.jpg

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Banhoj för 42'. Den står ju t.ex. på slicks på bilden, har repor på dämparen och inget original kåpset, osv.Inget konstigt eller udda.

(Nedanstående är inte ett svar på ovanstående inlägg, utan en allmän reflektion)
Sen tycker jag att båda Blocket-trådarna börjar vattna ur sig lite.
Från början så var ju trådarna till för roliga eller väldigt udda annonser.
Numera så lägger ju folk ut bilder (i bästa fall) eller länkar till helt vanliga annonser. Vad är poängen med det..?

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
kronans trampcykel
Sen tycker jag att båda Blocket-trådarna börjar vattna ur sig lite.
Från början så var ju trådarna till för roliga eller väldigt udda annonser.
Numera så lägger ju folk ut bilder (i bästa fall) eller länkar till helt vanliga annonser. Vad är poängen med det..?

Det kan jag hålla med om, men hittar man en annons som verkligen sticker ut men inte är en hoj så raderas inlägget utan att skribenten informeras om varför. Ett jävla tilltag att radera inlägg utan att informera skribenten om varför det raderas.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Det kan jag hålla med om, men hittar man en annons som verkligen sticker ut men inte är en hoj så raderas inlägget utan att skribenten informeras om varför. Ett jävla tilltag att radera inlägg utan att informera skribenten om varför det raderas.

öhh.... du kanske ska kolla vad tråden heter .... :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...