De enda moppar man får för vettiga pengar är EU-skotrar från Kina o d. Baotian, Kymco och sånt. Gamla moppar som Puch, Crescent, Zündapp och liknade finns knappt och om de finns så kostar de en månadslön eller mer. FS1 och DT50 brukar ha mer moderata priser, kanske 15000kr och däromkring.Apropå priser, jag fick något infall att köpa en gammal DT50, sätta på en barnstol och sedan kunna puttra runt med grabben lite i sommar. Han gillar hojar, sånt som puttrar och brummar, och man kan promenadrulla på cykelbanor. Dessutom räknade jag med att det skulle vara ett snudd på gratis sommarnöje, men nejdå, dom kostar ju snudd på mer än en gammal sunkig 80-talshoj En Husqvarna Novolette kostar från 5000kr och uppåt däremot, men det bär emot att våldföra sig på en sån.
Hhhmm... Vet inte vad jag tycker.... Den är ju förvisso snyggare än original, men...
Samt vart sitter bromsljus/blinkers?
BMW r1150r säljes i Jönköping - Blocket
Bara "lite småfix" kvar?Hhhmm... Vet inte vad jag tycker.... Den är ju förvisso snyggare än original, men...
Det är väl ingen som kommer på tanken att spåra adressen via en annan regplåt!? Man kollar såklart bara på den hojen som säljs.Smart att täcka över regnumret...
Främre blinkers är troligen integrerade i strålkastare.Hhhmm... Vet inte vad jag tycker.... Den är ju förvisso snyggare än original, men...
Fast det hindrar ju inte polisen från att utdela böter och föreläggande om registreringsbesiktning. Mycket kan hända mellan en besiktning och poliskontroll och det lär besiktarna vara väl medvetna om.Tydligen har hojen godkänd besiktning, enligt Transportstyrelsen.
Hur långvarig blir denna på Blocket?
Själv började jag dregla direkt, har dock ingen kunskap att avgöra hur "äkta" den verkligen är.
Minus för luftfilter! Ska naturligtvis vara blanka trattar från helvetet?Hhhmm... Vet inte vad jag tycker.... Den är ju förvisso snyggare än original, men...
Det är väl ingen som kommer på tanken att spåra adressen via en annan regplåt!? Man kollar såklart bara på den hojen som säljs.
Påminner lite om Jönssonligan när Vanheden lämnat den stulna polisbilen olåst och han ursäktar det med att "Det är väl ingen som snor en polisbil".
Du menar att det icke godkända DRL-ljuset i den ej E-märkta strålkastaren byter färg till orange och blinkar med otillåten separation mellan ljuskällorna?Främre blinkers är troligen integrerade i strålkastare.
View attachment 460171
Tyvärr leder detta nog till att lösningen inte är godkänd.
View attachment 460172
Tillägg:
Tydligen har hojen godkänd besiktning, enligt Transportstyrelsen.
View attachment 460173
Klart den är märkt med ett E. Ej att förväxla med E-Märkt dock...Du menar att det icke godkända DRL-ljuset i den ej E-märkta strålkastaren byter färg till orange och blinkar med otillåten separation mellan ljuskällorna?
"Multifunctional" behöver ett "dys" någonstans nära mitten...
Jag har aldrig ägt en pannis, men när jag ser denna så känner jag att "varför inte". Verkligen snyggt bygge och priset är ju helt ok (jämfört med alla stolliga oavslutade projekt som syns här) Genomgången motor kan ju betyda vad som helst men fö så lyckat och väldesignat!! Creddit!!Hhhmm... Vet inte vad jag tycker.... Den är ju förvisso snyggare än original, men...
Synd att den är omlackad och moddad, för i originalskick är det en riktigt cool hoj.
det värsta i mina ögon är att det inte är org ram o det verkar inte som att man får den med hellerVisst, håller med. Men om allt stämmer som säljaren beskriver så skulle åtm jag kunna se mellan fingrarna i det här fallet. Sen var ju RR:na meningen att säljas till banåkare så det är såklart få av dem som är kvar i orginalskick. Vår egen Toyman har en av dem!
Jag vet inte, 195.000kr är ju en hel del pengar för en hoj även om den är en raritet.Hur långvarig blir denna på Blocket?
Själv började jag dregla direkt, har dock ingen kunskap att avgöra hur "äkta" den verkligen är.
det värsta i mina ögon är att det inte är org ram o det verkar inte som att man får den med heller
Nja, Toyman har RK-modellen från 1989, inte denna från 1986.Visst, håller med. Men om allt stämmer som säljaren beskriver så skulle åtm jag kunna se mellan fingrarna i det här fallet. Sen var ju RR:na meningen att säljas till banåkare så det är såklart få av dem som är kvar i orginalskick. Vår egen Toyman har en av dem!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|