Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Suzukin ser ju fin ut, allt verkar finnas förutom att jag inte ser några ljuddämpare. Den som vill ha en Turbo har en bra chans här. Själv tror jag att det är en bra investering, vem vill inte ha en cykel som det står Turbo spegelvänt i fronten på.
Att han inte gjort klart kan bero på vad som helst som vi inte vet något om eller ens har med att göra.
Att ta bort nedre gaffelbenen utan att lossa övre är ingen dum idé förövrigt. Spar mycket jobb om det är så att endast packboxar ska bytas eller nederbenen ska poleras, särskilt på en hoj med clipons.
Nu samlar jag på andra sorters cyklar men tanken att ha alla 4 turbos har slagit mig många gånger, om det inte vore för att en av dessa är en Honda CX skulle det kanske ha blivit så.

Jädrar vad du hugger på den stackars CX:en.

...och vem hade spegelvänd "turbo"-text egentligen?

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Olbert skriver ju att första bilden bara är för inspiration, så kan den se ut som klar, fast han skulle kanske skrivit lite tydligare så att alla kunde förstå.
Spegelvänd Turbotext är så skön grej, 2002 Turbo är den kända men även XN85 har det, kolla noga på bilderna. Sidorna fram det står Turbo på är förövrigt många som frågat efter på skroten, de är inte lätthittade.
Det finns olika uppgifter om hur många XN85 som tillverkats, ca 1100 eller 1300, få är det hursomhelst. Spinnin Wheel har antagligen skrotat nästan en procent av världsproduktionen har jag kommit fram till genom att räkna hur många av ett specifikt rör som finns i lådorna.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ja, man undrar ju hur många som kan finnas kvar av dessa idag.
Kan man undra men jag vet åtminstone två i dagsläget som körs och renoverats. Denna hoppas jag att det blir den tredje och om inte så kommer den gå till att göra den tredje med reservdelar få i bruk för en annan jag har i åtanke. Men tråkigt i sådant fall då denna borde fixas till komplett och ut "på banan igen".

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Kan man undra men jag vet åtminstone två i dagsläget som körs och renoverats. Denna hoppas jag att det blir den tredje och om inte så kommer den gå till att göra den tredje med reservdelar få i bruk för en annan jag har i åtanke. Men tråkigt i sådant fall då denna borde fixas till komplett och ut "på banan igen".

Ja, tyvärr finns det en del analogier med gamla fordon och Highlander filmerna.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
&Kan man undra men jag vet åtminstone två i dagsläget som körs och renoverats. Denna hoppas jag att det blir den tredje och om inte så kommer den gå till att göra den tredje med reservdelar få i bruk för en annan jag har i åtanke. Men tråkigt i sådant fall då denna borde fixas till komplett och ut "på banan igen".

Annonsen ligger kvar uppe.

Då är det nog inte 19.000 som gäller längre...

Säljes endast komplett för 19000 kr eller högre bud.

Nåja, snygg presentation. Hoppas den lönar sig.

Ljust, rent, uppradat slår muggiga banankartonger staplade på jordgolvet i potatiskällaren alla veckans dagar.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Den här såg fin ut.
Överkant i pris för att jag ska kroka på släpet, men det behöver ju inte alls betyda att priset är fel.

View attachment 465180
Grymt fin, den där. Fattar inte hur en hoj bara kan ha gått 1000 mil på trettiofem år? Och den röd-svarta är väl mest sällsynta av färgerna? Kanske inte den kulören man vill ha på en dammig, skitig grushoj, men snygg så länge den är ren.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Grymt fin, den där. Fattar inte hur en hoj bara kan ha gått 1000 mil på trettiofem år? Och den röd-svarta är väl mest sällsynta av färgerna? Kanske inte den kulören man vill ha på en dammig, skitig grushoj, men snygg så länge den är ren.
Men "samlarskick"? Vem är intresserad av att betala 20.000kr mer för en hoj i samlarskick om man nu inte just ska ha den som samlarobjekt i ett framtida hojmuseum? Så fort man tar ut den i skogen och har åkt några hundra mil så är den inte i samlarskick utan en vanlig storstånka och värd kanske 20000kr.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati