Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jo, men vilka?
Det finns en anledning att jag köper vissa hojar, och det är inte att omsätta dom till pengar igen, utan för att jag vill ha dom.
Så det blir en svår färd framåt, att byta ut en älskad Tenere mot...???... 10st mediokra hojar av konstigt märke.
Hemsk tanke.....om man hamnar där..
Men fattar även din poäng :tummenupp :)
Problemet med att bo i Stockholm är att garageytan lätt blir dyrare än vad hojen kostar. Utrymmet för en "hojsamling" springer lätt upp i hundratusentals kronor. Å andra sidan kanske själva hojsäsongen är lite längre än i Kainulasjärvi (stavningen?). Såg att ni hade 22 minus idag...
En rysk Ural vore nåt att satsa på?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Lilla Edet...?

View attachment 466290

5 ggr denna vecka. :blah

Nej, förlåt. Jag skall inte hålla på så.

Hojen var visserligen väldigt fin och välbevarad, men det är en rätt ointressant mellanmodell.
Jag skulle inte intressera mig för ens halva den summan.

Undrar vad "helt avskruvad motor" innebär?

Blinkers bak är inte original, men det är kanske det säljaren menar...?
Verkligen en mellanmodell utan USP’ar och ful tank. Jag hade en sån 2 år sen och den var iaf skönare än snygg

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Problemet med att bo i Stockholm är att garageytan lätt blir dyrare än vad hojen kostar. Utrymmet för en "hojsamling" springer lätt upp i hundratusentals kronor. Å andra sidan kanske själva hojsäsongen är lite längre än i Kainulasjärvi (stavningen?). Såg att ni hade 22 minus idag...
En rysk Ural vore nåt att satsa på?
Ha ha.
Ja, fyfan vilken dyr kvadratmeteryta det är där.
Kom till Kainulasjärvi (du stavade perfekt), jag ger dig 1000kvm byggbar yta mot att vi kan ta en bastu när det känns rätt!

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Sjukt macho. Vad går den för tror ni? 27 tusen?

Ha ha ha - Den kan gå för 3 x dom pengarna om rätt köpare får fatt i annonsen och det där med "motorn svetsad" kan redas ut.

Maico var det ondaste man kunde köra back in the days. Det var bara absolut full satsning som gällde.
Slog man av det minsta så gjorde hojen dig illa. Alltså på riktigt!

Jag har blivit överkörd av en storMaico en gång.
Kråk, 12-timmars. Kom snett i ett av hoppen just innan varvningen, gick omkull och nästa gubbe körde rätt över mig.
6 månader på kryckor - efter 3 veckor veckor stilla i säng.
Det lär finnas på film: Super8, men jag har aldrig fått se det.

Jo, Maico - Maico vann grenen "längst fjädringsväg på twinshock" med typ 5 cm både fram och bak.
Men, vad spelade det för roll när alla andra lämnat arenan och börjat med progressiva länkage istället...

Exit Maico - tyvärr. En mans crosshoj.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Smart kille!

TT350in annonseras ut i Tyskland också:

...plus att han har en udda NS250R i Tyskland - med grekiska papper:

Den merkantila delen av mig njuter. Plocka upp hojar där dom inte värdesätts eller i länder där ekonomin krisar, och sälj av där de hypas eller folk inte vet vad dom skall göra med alla sina pengar.

Smart!

Min egen hojsamlarådra skär dock tänder.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Sjukt macho. Vad går den för tror ni? 27 tusen?

Det är en ikon, kanske 27 räcker i Sverige men det finns nog internationella samlare som skulle betala mer än så.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
När jag växte upp var det inte ovanligt att folk körde crossmaskiner lite som de hade lust till i villaområden. En kompis hade en Maico 490 ett tag, men vill minnas att han bytte mot en Bultaco av okänd storlek. Sen vittnade han i en narkotikarättegång och hittades död, men det är en annan historia.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
När jag växte upp var det inte ovanligt att folk körde crossmaskiner lite som de hade lust till i villaområden. En kompis hade en Maico 490 ett tag, men vill minnas att han bytte mot en Bultaco av okänd storlek. Sen vittnade han i en narkotikarättegång och hittades död, men det är en annan historia.
Vad hände med Bultacon?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Det verkar vara ett oerhört sug efter motorcyklar på Blocket just nu. Många försvinner innan man ens hinner bjuda på dem, det låg en Honda 125cc -80 som jag var intresserad av för 11000kr. Var borta innan jag ens hann formulera ett svar på annonsen. Och det mitt i vintern...
Så fort dyker upp något under "marknadspris" är det borta på ett par timmar. Inte är det något som syns på vägarna nästa år heller. Är det månne utländska samlare som köper upp dem..?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år