Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tänk om van Gogh kunde höra uppskattningen och se uppståndelsen kring hans verk ännu idag...?




" But I could have told you Vincent, this world was never meant for one as beautiful as you... "
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det var med en motorcykel i konstprogrammet Bytt är Bytt på TV4 den 2:a december. Jämfördes med diverse olika konstföremål.
Min egen gissning på värderingen av den stämde bättre än på resten av bråten.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag kan förstå att man vill ha de prylar som ansågs vara "rätt" i en tidsepok man upplevt och att det finns en skönhet i det.
Mina funderingar kring gamla CB750 och även RD350 är hur de kommer stå sig framöver.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Proveniens är allt i samlarkretsar.

Nog skulle många härinne betala mer för ett skinnställ som Barry Sheene vurpat i på Anderstorp än för ett likadant oskadat som hängt i en butik? Trots märkena?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men då är ju hojen inte längre ett fordon, utan någon sorts konstverk som man hänger upp på väggen. Vi som gillar att åka hoj bryr oss mindre om vem som har ägt den innan, eller vem som har byggt tanken eller stylat sadeln. Avgassystem byggt av den och den, blir den bättre för det?
Att en grupp gillar att använda prylarna hindrar inte att det finns en annan grupp som samlar på dem. Det är ju inte ens en ny företeelse att samla på fordon. Själv tycker jag det är lika dumt att samla på konst, frimärken och koproliter som att samla på fordon, och att priserna är helt efterblivna, men det finns andra som tycker det är helt normalt att betala fantasisummor för saker, och det är väl helt upp till de personerna att göra det.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Tänk om van Gogh kunde höra uppskattningen och se uppståndelsen kring hans verk ännu idag...?




" But I could have told you Vincent, this world was never meant for one as beautiful as you... "
Helt ärligt när jag var på van gogg museet så kände jag bara att här har en klass förskole barn fått härja fritt med finger färg. Nåväl smaken e som baken men inte fan betalar jag mer en en 100 lapp för valfritt verk..
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Jag kan förstå att man vill ha de prylar som ansågs vara "rätt" i en tidsepok man upplevt och att det finns en skönhet i det.
Mina funderingar kring gamla CB750 och även RD350 är hur de kommer stå sig framöver.
Jag tänker att så länge de som gillade hojarna i sin ungdom fortvarande lever så kommer värdet vara bra. Om min teori stämmer så är hojar från 50-talet och äldre inte speciellt heta idag eftersom få levande personer har anknytning till dem. För just 2T-gathojar kan det vara en extra knorr att sådana slutade tillverkas.

Så här kan det se ut idag



1639306994311.png
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Den är ju sprillans ny! 2004 kostade den strax under 160000 med lazerburkarna så visst är där lite väl häftig prisökning trots inflationen om man inte hittar rätt samlare till att köpa den.
Dom har även en oanvänd HP2 sport för 350000:- så där är en ännu häftigare prisökning.
Verkar vara lite av deras grej att spara på "nya" hojar! En RC30 hade de också back in the days.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Den är ju sprillans ny! 2004 kostade den strax under 160000 med lazerburkarna så visst är där lite väl häftig prisökning trots inflationen om man inte hittar rätt samlare till att köpa den.
Dom har även en oanvänd HP2 sport för 350000:- så där är en ännu häftigare prisökning.
2004, då har den ej dubbla överliggande kamaxlar.
De kom 2010.
Ska ni köpa beg. BMW så sikta då årsm. 2010 eller nyare.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Den är ju sprillans ny! 2004 kostade den strax under 160000 med lazerburkarna så visst är där lite väl häftig prisökning trots inflationen om man inte hittar rätt samlare till att köpa den.
Dom har även en oanvänd HP2 sport för 350000:- så där är en ännu häftigare prisökning.
En HP2 sport skulle jag vilja ha. Men 350 tusen var lite väl för mig ?
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Priserna på avstannade projekt går upp igen. Tretusen dyrare på tio minuter.

View attachment 466579


Killen kom på att det blev svårt att få till det där stora hålet under sadeln som är så modernt, så han tröttnade...


Nej, ärligt - den där hojen vore ett utmärkt objekt att bygga en "Rustan Jarnesand-replika" på.

Rulle dånade runt i Göteborg på en GL1000 när modellen var ny, med clip-on, rearsets och ett fyra till ett som lät jävulen. Majndbänding!
Brutala bakhjulsstuds under inbromsning, minns jag.
 
Last edited:
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top