Dagens Blocket! (mc-relaterat)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Honda Shadow 600
Främre bromsskiva på "fel" posörsida. Sadel utan "avfallsskydd". Fel färg. :näsblod

Min ser "fånig" ut med sockerbiten i bak men rackarns bekväm vid "snabba och riviga" starter. Får jag ett vinterpris på den? Inte schampotvättad på två år. Gaffelben och backspeglar dock rengjorda från insekter vid behov.
1640149179726.png

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Den är iskall. Inte ens handlarna från östländerna som åker runt och köper upp gamla cyklar vill ha dom

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Den är iskall. Inte ens handlarna från östländerna som åker runt och köper upp gamla cyklar vill ha dom
Lite lustigt det du säger om östländerna. Vi var med hojgänget i Estland och Narva sensommaren i år. Jag har en Suzuki GSX-S1000F och min dam kör en Honda Shadow iofs en 750. Ingen jäkel var intresserad av min. Dom tittade/gillade hennes mycket mer. Vi hade riktigt kul åt det och undrade hur det kom sig och undrar fortfarande. Enda vi kunde komma på var att customhojar är ovanligare där.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
De där brukar man kunna få för 12-13000kr. Ungefär samma prisnivå som Virago 535. Den där kommer nog få en dramatisk prissänkning snart...
Säj inte det, det finns mååånga äldre herrar +70 som köper sådana dasslock, kör i jeans o jeansjacka med en agv jet hjälm i plast från 70 talet dom har pengar ochså.

I somras såg jag vid flertal tillfällen män som knappt klarade av att klättra på hojen så stela o till åren komma var dessa herrar. Puttrar runt i 60-70 km mitt på vägen med ett körkort dom fick på köpet.

Är ju inte så konstigt att det varit en del olyckor i år med lädret gentleman som söker ungdomens harcore på ett gammalt vingligt halvt vägodugligt as på 30 år gammla gummi.

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Lite lustigt det du säger om östländerna. Vi var med hojgänget i Estland och Narva sensommaren i år. Jag har en Suzuki GSX-S1000F och min dam kör en Honda Shadow iofs en 750. Ingen jäkel var intresserad av min. Dom tittade/gillade hennes mycket mer. Vi hade riktigt kul åt det och undrade hur det kom sig och undrar fortfarande. Enda vi kunde komma på var att customhojar är ovanligare där.
Hmm, om hon ställt sig vid din hoj istället....just sayin...:krama

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
I somras såg jag vid flertal tillfällen män som knappt klarade av att klättra på hojen så stela o till åren komma var dessa herrar. Puttrar runt i 60-70 km mitt på vägen med ett körkort dom fick på köpet.
Farsan har Bechterews som jag förmodligen fått en släng av. Slanga och bli av med kortet klarar jag dock fortfarande av iaf. :kryckor

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Nu vet jag inte hur gubbens privatekonomi ser ut, hur många år han åkt motorcykel, hans olycksstatistik eller om han tränar yoga.
Trevlig var han i alla fall. Jag frågade faktiskt om jag fick ta en bild.
Borde han få vara på ett av Stockholms ballaste hojfik som ligger vid en vägsnutt som kallas Bulten Raceway?
Jag vet inte om han och hans polare äger hoj av rätt anledning och åker på rätt sätt. Jag ser många av HD-åkarna där sent på säsongen.

Jag köpte min japanska customhoj när jag gick på kryckor. Kunde inte ens provsitta hojen. Eftersom jag inte fick på mig skinnstället då så köpte jag skinnjeans och körde med gympadojor. Första veckorna hade jag en krycka med mig. Jag tog f.ö. körkort när jag var 17 år. Några av mina präktiga grannar var övertygade om att jag skadat mig i en motorcykelolycka. Deras min när jag sa att jag cyklat omkull... :)

Fördomar spar tid. :D

Hojåkare med självdistans är sällsynta.

image.jpegimage.jpeg

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Dom där jackorna har jag stött på lite här och där omkring stockholm i sommras. Lustig logga där med dödskallen, dom har en facebooksida också.

Verkar som att Senil Bikers är ett gäng äldre herrar som inte bryr sig eller ser senilitet som ett hinder, snarare en tillgång. Och jag håller helt med, sällan kan man njuta så ofta av en plats, en film eller mat, som man hunnit glömma flera gånger. Livet blir så mycket mer spännande.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Nu vet jag inte hur gubbens privatekonomi ser ut, hur många år han åkt motorcykel, hans olycksstatistik eller om han tränar yoga.
Trevlig var han i alla fall. Jag frågade faktiskt om jag fick ta en bild.
Borde han få vara på ett av Stockholms ballaste hojfik som ligger vid en vägsnutt som kallas Bulten Raceway?
Jag vet inte om han och hans polare äger hoj av rätt anledning och åker på rätt sätt. Jag ser många av HD-åkarna där sent på säsongen.

Jag köpte min japanska customhoj när jag gick på kryckor. Kunde inte ens provsitta hojen. Eftersom jag inte fick på mig skinnstället då så köpte jag skinnjeans och körde med gympadojor. Första veckorna hade jag en krycka med mig. Jag tog f.ö. körkort när jag var 17 år. Några av mina präktiga grannar var övertygade om att jag skadat mig i en motorcykelolycka. Deras min när jag sa att jag cyklat omkull... :)

Fördomar spar tid. :D

Hojåkare med självdistans är sällsynta.

View attachment 466803View attachment 466804

angels-of-arthritis-mobility-club-motorcycle-club-sons-of-bike-mens-biker-liam-benson.jpg

Bifogat

• angels-of-arthritis-mobility-club-motorcycle-club-sons-of-bike-mens-biker-liam-benson.jpg
    angels-of-arthritis-mobility-club-motorcycle-club-sons-of-bike-mens-biker-liam-benson.jpg
    39.9 KB · Visningar: 19

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
image.jpeg

Åhhh, axeldrift! Hela sista meningen är fantastisk. Forsman och Bodenfors - släng er i väggen.

Den är unik eftersom den är en av de få mindre motorcyklarna i cruiserstil som finns med en axeldrift istället för ett kedja- eller remsystem, samt en V-twin- motor av den storleken. Dess kraftigt kromade karossdesign är också distinkt.

De skulle kunna slänga in ett "Nu har Ni chansen att förvärva..." också men man ska ju inte lära farsan att knulla.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
View attachment 466817

Åhhh, axeldrift! Hela sista meningen är fantastisk. Forsman och Bodenfors - släng er i väggen.

Den är unik eftersom den är en av de få mindre motorcyklarna i cruiserstil som finns med en axeldrift istället för ett kedja- eller remsystem, samt en V-twin- motor av den storleken. Dess kraftigt kromade karossdesign är också distinkt.

De skulle kunna slänga in ett "Nu har Ni chansen att förvärva..." också men man ska ju inte lära farsan att knulla.
Får känslan av robotöversättning på den annonsen...:va

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Får känslan av robotöversättning på den annonsen...:va
Så är det nog. Jag tror inte att originaltexten hade fallit mig på läppen heller.
På vissa tv-kanaler har de svårt med vissa översättningar som t ex four barrel carb som då blir fyrcylindrig förgasare.
Nu heter ju shaft axel på svenska så det är rätt men ändå fel.
Kanske Netauktion - Bilar är en vän som vill dig väl. Jag skulle passa mig. ?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år