Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Vet inte om någon ens hann se den, men i morse kom det in en annons om en Yamaha XS400 -82 till salu till vettigt pris. 10.500kr, måttlig körsträcka och hyggligt skick, dock obesiktigad. Säljaren var den mystiske "bbb" i Tyresö i Stockholm som ofta har hojar till salu på Blocket.
Hur som helst var den borta på mindre än två timmar! Verkar var ett oerhört sug efter ointressanta hojar även nu mitt i vintern, ska bli intressant var prisnivån hamnar när säsongen drar igång på allvar sen framåt april-maj i vår.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Vet inte om någon ens hann se den, men i morse kom det in en annons om en Yamaha XS400 -82 till salu till vettigt pris. 10.500kr, måttlig körsträcka och hyggligt skick, dock obesiktigad. Säljaren var den mystiske "bbb" i Tyresö i Stockholm som ofta har hojar till salu på Blocket.
Hur som helst var den borta på mindre än två timmar! Verkar var ett oerhört sug efter ointressanta hojar även nu mitt i vintern, ska bli intressant var prisnivån hamnar när säsongen drar igång på allvar sen framåt april-maj i vår.
Ska väl bli ett unikt bygge
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vet inte om någon ens hann se den, men i morse kom det in en annons om en Yamaha XS400 -82 till salu till vettigt pris. 10.500kr, måttlig körsträcka och hyggligt skick, dock obesiktigad. Säljaren var den mystiske "bbb" i Tyresö i Stockholm som ofta har hojar till salu på Blocket.
Hur som helst var den borta på mindre än två timmar! Verkar var ett oerhört sug efter ointressanta hojar även nu mitt i vintern, ska bli intressant var prisnivån hamnar när säsongen drar igång på allvar sen framåt april-maj i vår.
Precis, förut la han ut ett namn, vad var det? Han har sålt ett minst sagt brett spektrum av hojar i flera år. Verkade få tag i hojar som inte varit på annons, blandat med hojar som varit på annons fyra timmar tidigare. Han hade en grym omsättningen för fyra år sen, en snabb avspolning och sen ut på b locket igen samma kväll med ett ofta rimligt påslag

MCM var det
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jag tycker att det ser lite tomt ut.
View attachment 466917
Tanken är åtminstone blå.
:) Det utrymmet lär du vilja fylla med en ljuddämpare efter uppstart och om du vill igenom en besiktning :hihi hade en vance &hines från en gixxer 750 över när jag hade en xt600 =oljud är inte skönsång och en stånka gör ont i öronen med proppar nästan med sån oljudslösning
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Den är slidmatad, allt sitter under kopplingskåpan. Det är det nya. ;)


Det som förvånar med typ 90% av alla halvfärdiga projekt som läggs ut är att dom fått nya däck som en av de allra första åtgärderna. Vad skall man med 4-5 år gamla däck till när det äntligen (kanske) är dags att börja köra?

I just detta fallet verkar det som bakdäcket monterats fel, dessutom.
Unikt, sade Bull.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Det som förvånar med typ 90% av alla halvfärdiga projekt som läggs ut är att dom fått nya däck som en av de allra första åtgärderna. Vad skall man med 4-5 år gamla däck till när det äntligen (kanske) är dags att börja köra?

I just detta fallet verkar det som bakdäcket monterats fel, dessutom.
Unikt, sade Bull.
Ja det är konstigt.
Såg också bakdäcket. Såklart :)

Apropå ingenting så bjuder jag på ett par fina bilder från FB. Det kanske skär sig lite eller så är det bara jag.
Det kanske är något som kommer tillbaka. Som plåtfälgar lackade i samma färg som bilen. Eller motorer lackade i rött eller gult. Sadel i annan färg än brunt.

image.jpegimage.jpeg
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Nä nu får det bli något vackert i fint skick till ett rimligt pris.
Inte ens 4000 mil. Det ska göras en storservice där någonstans. Hoppas att den är gjord.

image.jpeg
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Nä nu får det bli något vackert i fint skick till ett rimligt pris.
Inte ens 4000 mil. Det ska göras en storservice där någonstans. Hoppas att den är gjord.

View attachment 466937


4.400 mil vill jag minnas.
Det är ventilerna som skall kollas. Ganska mycket demontering för att nå dem, men på denna första stora servicen brukar det sällan behöva justeras. Tack och lov.
10 ventiler totalt, shims under kammarna. Mysigt pyssel tycker somliga.

Ett bra köp, men se till att pruta baserat på den kommande servicen.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ja det är konstigt.
Såg också bakdäcket. Såklart :)

Apropå ingenting så bjuder jag på ett par fina bilder från FB. Det kanske skär sig lite eller så är det bara jag.
Det kanske är något som kommer tillbaka. Som plåtfälgar lackade i samma färg som bilen. Eller motorer lackade i rött eller gult. Sadel i annan färg än brunt.

View attachment 466932View attachment 466933


Kardankawan var Tomas Ledins promotion- och turnéhoj i början av -90-talet när han gjorde 154 folkparksgig för att sälja lättöl. Turnén kallades utåt "Blåögda vindar och vatten" men gick internt under arbetsnamnet "Den totala förnedringen". :fakta
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top