Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Killen kom på att det blev svårt att få till det där stora hålet under sadeln som är så modernt, så han tröttnade...


Nej, ärligt - den där hojen vore ett utmärkt objekt att bygga en "Rustan Jarnesand-replika" på.

Rulle dånade runt i Göteborg på en GL1000 när modellen var ny, med clip-on, rearsets och ett fyra till ett som lät jävulen. Majndbänding!
Brutala bakhjulsstuds under inbromsning, minns jag.
Undrar om det finns större bakskiva än den där.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag blir lite konspiratorisk när jag ser så här kortfattade annonser.
Screenshot_20211218-183808.jpg
Det är ganska lätt att hitta att en person med det namnet som nyligen köpt en GSX-R1000 2017. Kan han ha blivit ombedd att genast sälja för husfridens skull? Fast den verkar vara lite av Svarte Petter...
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Här kan man bli upphämtad med taxi och bli körd till polisstationen i Västberga. Men hämtar han upp i hela Sverige?

Jag är inte intresserad. ? Låt jänkarna ta den.View attachment 466711View attachment 466713
Ibland funderar jag.....är det på riktigt?
Vill någon bara lägga ut en rolig annons för att få uppmärksamhet?
Det skulle ju faktiskt vara ganska ok.
Om det inte är så....då....ja....har inte riktigt ordförrådet att använda just nu...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Man vill nästan åka och köpa tjackisens hoj, behöver inte ens taxi. Bara för att kunna släpa hem den och - så så nu är allt bra, var inte ledsen
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Ibland funderar jag.....är det på riktigt?
Vill någon bara lägga ut en rolig annons för att få uppmärksamhet?
Det skulle ju faktiskt vara ganska ok.
Om det inte är så....då....ja....har inte riktigt ordförrådet att använda just nu...
Jag tror inte att den blir såld. Inte för det priset, med den annonstexten och med en lånad bild på en skabbig hoj. Vi får se om han hämtar hojen och fotar den lite till en ny annons. Tänk om den är jättefin. GS 450, kung bland alla GS 400:eek:r. Eller så finns det inte inte någon hoj på polisstationen i Västberga. Bara mardrömmar och ångest.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag tror inte att den blir såld. Inte för det priset, med den annonstexten och med en lånad bild på en skabbig hoj. Vi får se om han hämtar hojen och fotar den lite till en ny annons. Tänk om den är jättefin. GS 450, kung bland alla GS 400:eek:r. Eller så finns det inte inte någon hoj på polisstationen i Västberga. Bara mardrömmar och ångest.

Polisen lämnar inte ut den till honom eftersom han inte har "tillståndet från Trafikverket."
(Det där tolkar jag som att han försökt gå vägen via körkortstillstånd hos Transportstyrelsen för att kunna hävda att han skall ha den till övningskörning. Om han inte får körkortstillstånd lär det finnas en del på honom...)
Han måste alltså hitta någon som vill köpa den av honom - med A-kort och låta ägarbytet gå igenom innan beslaget lämnas ut.

Jag tror knappast man får provköra hos polisen, och hans chanser att få hojen såld på plats är minimala - till något pris alls.

Förmodligen har detta projektet hållt på några månader, och ett hårt datum närmar sig snabbt.
Till vem lämnas beslag vidare när dom inte hämtats ut? KVD? Eller mals dom bara ner i en crusher...?

Killen kommer att få sin drömvärld krossad hur man än vänder på det.
Antingen får han reda på hojens sanna värde, eller också skrotas den.
Hur som helst kommer han gräma sig över sin fina hoj, och värdet på den i Amerkat kommer bara att stegras för varje gång händelsen ältas.

Usch, skrattet fastnar i halsen.
Och var är hans kompis i allt detta?
Har han förlorat både en vän och en hoj, eller fortsätter hans bekanta att äta på honom? Eller heter han Mållgan...?

Questions questions.
Man kan inte hålla alla i handen, men det är omöjligt att inte bli berörd. Ja, jag tror annonsen är äkta.


Hojen är lättare att förhålla sig till.
GS 450 var hojen som blev värdelös över en natt. Billig, välfungerande all-round och pendelhoj som inte riktigt nådde upp till par i den rimligt satta 500cc-försäkringsklassen. Men den dög och var billig. Både att köpa och att äga.

Vips så ritades kartan om. Allt ställdes på högkant. 400or blev riktigt billiga att försäkra, 600or lite smådyra och +1000cc helt omöjliga att lösa.
Tyckte man då. Bara baserat på slagvolym, inget annat.

GS 450? Omöjlig tråkhoj, tröttare än moderna 400or, men lika dyr som en 600 att försäkra. Dom byttes in, ställdes undan, hamnade i källaren - i skamvrån.
När försäkringsklasserna senare ännu en gång räknades om och man räknade på en effekt/viktformel så blev GS 450 billig att försäkra igen, men tåget hade gått. Hojen var hopplöst omodern och hade inte en enda fyrbokstavsförkortning någonstans.

Så - om det är någon åttiotalshoj som går att hitta i så nära mint man kan begära så är det just GS 450. Omständigheter gjorde att åtskilliga exemplar av just denna modell hamnade under lakan.
Men vem vill ha en nu? Förutom amerikanerna och en snubbe ute i Tyresö?
 
Last edited:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jag såg att han ändrat priset i annonsen nu. Dock utan att visa det förra priset. Lite rörigt när det gamla priset står i annonstexten.

Jo försäkringsklassningarna minns man. SRX 600 med sina 608 kubik hamnade helt fel.

image.jpeg
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Hade man bott nära så kunde man synat honom? En sådan story ser man bara en gång vart tjugonde år på blocket om ens det ;)
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag tror inte att den blir såld. Inte för det priset, med den annonstexten och med en lånad bild på en skabbig hoj. Vi får se om han hämtar hojen och fotar den lite till en ny annons. Tänk om den är jättefin. GS 450, kung bland alla GS 400:eek:r. Eller så finns det inte inte någon hoj på polisstationen i Västberga. Bara mardrömmar och ångest.
Men en 80-tals 400cc twin kan aldrig vara värd 29000kr, oavsett hur fin den är. Priset bör ligga på en tredjedel, runt 10000 brukar man hitta dessa för. Med tanke på resten av annonsen känns även detta för högt.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Men en 80-tals 400cc twin kan aldrig vara värd 29000kr, oavsett hur fin den är. Priset bör ligga på en tredjedel, runt 10000 brukar man hitta dessa för. Med tanke på resten av annonsen känns även detta för högt.
Jag ser inte riktigt användningsområdet för denna typ av hoj.
Inget att toura på.
Inget att ta till en bana.
Inget att mysåka på till fiket.

Möjligen jobbpendla.
Eller bygga caféacer av den, är ju inte så mycket el och inte så många förgasare som kan bli kvar att fixa när den ska säljas.

Ergo, värde 3000:-
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag ser inte riktigt användningsområdet för denna typ av hoj.
Inget att toura på.
Inget att ta till en bana.
Inget att mysåka på till fiket.

Möjligen jobbpendla.
Eller bygga caféacer av den, är ju inte så mycket el och inte så många förgasare som kan bli kvar att fixa när den ska säljas.

Ergo, värde 3000:-
Du glömde
Inget att rejsa med vid rödljusen
Ingen "brudmagnet"
Inget samlarvärde
Jag gissar att den kommer sluta som stugmoppe i någon landsortshåla...
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Polisen lämnar inte ut den till honom eftersom han inte har "tillståndet från Trafikverket."
(Det där tolkar jag som att han försökt gå vägen via körkortstillstånd hos Transportstyrelsen för att kunna hävda att han skall ha den till övningskörning. Om han inte får körkortstillstånd lär det finnas en del på honom...)
Han måste alltså hitta någon som vill köpa den av honom - med A-kort och låta ägarbytet gå igenom innan beslaget lämnas ut.

Jag tror knappast man får provköra hos polisen, och hans chanser att få hojen såld på plats är minimala - till något pris alls.

Förmodligen har detta projektet hållt på några månader, och ett hårt datum närmar sig snabbt.
Till vem lämnas beslag vidare när dom inte hämtats ut? KVD? Eller mals dom bara ner i en crusher...?

Killen kommer att få sin drömvärld krossad hur man än vänder på det.
Antingen får han reda på hojens sanna värde, eller också skrotas den.
Hur som helst kommer han gräma sig över sin fina hoj, och värdet på den i Amerkat kommer bara att stegras för varje gång händelsen ältas.

Usch, skrattet fastnar i halsen.
Och var är hans kompis i allt detta?
Har han förlorat både en vän och en hoj, eller fortsätter hans bekanta att äta på honom? Eller heter han Mållgan...?

Questions questions.
Man kan inte hålla alla i handen, men det är omöjligt att inte bli berörd. Ja, jag tror annonsen är äkta.


Hojen är lättare att förhålla sig till.
GS 450 var hojen som blev värdelös över en natt. Billig, välfungerande all-round och pendelhoj som inte riktigt nådde upp till par i den rimligt satta 500cc-försäkringsklassen. Men den dög och var billig. Både att köpa och att äga.

Vips så ritades kartan om. Allt ställdes på högkant. 400or blev riktigt billiga att försäkra, 600or lite smådyra och +1000cc helt omöjliga att lösa.
Tyckte man då. Bara baserat på slagvolym, inget annat.

GS 450? Omöjlig tråkhoj, tröttare än moderna 400or, men lika dyr som en 600 att försäkra. Dom byttes in, ställdes undan, hamnade i källaren - i skamvrån.
När försäkringsklasserna senare ännu en gång räknades om och man räknade på en effekt/viktformel så blev GS 450 billig att försäkra igen, men tåget hade gått. Hojen var hopplöst omodern och hade inte en enda fyrbokstavsförkortning någonstans.

Så - om det är någon åttiotalshoj som går att hitta i så nära mint man kan begära så är det just GS 450. Omständigheter gjorde att åtskilliga exemplar av just denna modell hamnade under lakan.
Men vem vill ha en nu? Förutom amerikanerna och en snubbe ute i Tyresö?
Hela grejen om polaren påminner om när Jesper Rönndal ringde en kostrådgivare för att fråga om "snor var protein eller kolhydrat?". "Jag frågar åt en vän som heter.... Smög..., han är orolig för sitt glykemiska index". :D :D
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Annonsen med taxitjackisen, för för övrigt är ett äkta och numera ovanligt fint blocketfynd, och därtill en enorm tillgång till blocket tråden, hatten av, så fluktuerar priset as we speak. Man skulle ju vilja spela in ett kortdrama där man blir upphämtad av en tunnklädd kille från Solberga med en fimp i fickan för vidare transport mot Västberga Polishus och påbörja den troligen 45 minutersprocessen eller mer för att baila ut hojen, har man tur kanske polisen nyper säljaren innan man betalar " helst cash"

Nyckeln har han letat efter i samma fickor i 11 timmar straight, man får inte med någon men "den finns nånstans, svär"
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Om
En lite sexigare bild från Cycle. Nu blir ni nog lite mer köpsugna.

View attachment 466716


"Pungkli?" Nej. Pungkil!

Den där pungrampen på sadeln slår det mesta.

På bilden ser hojen kanske ut att vara svart och orange, men rullar man ut den i dagsljuset så slår den över och visar sin sanna själ: den är brun och orange!

Gah! The seventies strikes again!
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag ser inte riktigt användningsområdet för denna typ av hoj.
Inget att toura på.
Inget att ta till en bana.
Inget att mysåka på till fiket.

Möjligen jobbpendla.
Eller bygga caféacer av den, är ju inte så mycket el och inte så många förgasare som kan bli kvar att fixa när den ska säljas.

Ergo, värde 3000:-

Japp, 3000 spänn - good price.
Till skillnad från 3000 dollolloars
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Hade man bott nära så kunde man synat honom? En sådan story ser man bara en gång vart tjugonde år på blocket om ens det ;)
Det är en underbar annons på sitt sätt. Den har potential att bli en vandringssägen som man kommer diskutera på småtimmarna efter några öl. Är den på riktigt eller är det nån som trollar? Vem vet?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top