Dagens Blocket! (mc-relaterat)

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Mystiken tätnar.....

Jo hojen är ju importerad. Och under resan så förlorade man papprerna. (Ägaren innan mig) Utan papper kan man inte registrera eller försäkra den. Har kvitto på köpet då jag köpte den från en firma så den är inte stulen iallafall.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är den här killen bekant?
Nä, men när jag kollade vilka som bodde på adressen så fanns 61-årige A***s 19-åriga son där och denne förekom i brottsregistret. Så det var bara en gissning att sonen nog var den som säljer.
Blocket har väl numera att man måste ha bankid att regga sig så det kanske var pappas inlogg som användes. Men även här gissar jag utan att veta säkert.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Nä, men när jag kollade vilka som bodde på adressen så fanns 61-årige A***s 19-åriga son där och denne förekom i brottsregistret. Så det var bara en gissning att sonen nog var den som säljer.
Blocket har väl numera att man måste ha bankid att regga sig så det kanske var pappas inlogg som användes. Men även här gissar jag utan att veta säkert.
Hur ser du om någon förekommer i brottsregistret? Bara nyfiken...

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Vill tipsa om ett kap på Blocket. Eftersom många nu verkar vara intresserade av gamla 400cc så har vi här en pärla: Besiktningsfri, 3700 mil, "fin och välvårdad", 11.000kr = "kaffepengar". Ser väldigt fin och välskött ut. Bara att slå till!
Denna blir inte kvar många dagar på Blocket.

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Finns det inte en stackare i Stockholm som mestadels tappar bollen på precis varenda småkubikare till rimliga pengar och sen klagar järnet för att de kostar för mycket, eller är för långt bort?

Kommer inte riktigt ihåg vilket nick han har, men han ser säkert annonsen, så bra fångat!

Eller nääee, jag bara skojar med dig @Tammer.

Vad är det som gör att just den hojen inte matchar in i din kravbild?
Är det den sista 1000-lappen ner till jämna 10'?

• Haha
Reaktioner: GuW

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Finns det inte en stackare i Stockholm som mestadels tappar bollen på precis varenda småkubikare till rimliga pengar och sen klagar järnet för att de kostar för mycket, eller är för långt bort?

Kommer inte riktigt ihåg vilket nick han har, men han ser säkert annonsen, så bra fångat!

Har någon satt ut något för 11 tusen så har dom räknat med att dom får 10 jämnt.

Men beroende på vilken förort Tammer bor i kan det ju vara på gränsen till en Tammer långt också, ToR

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Faktiskt inte. I det här fallet är det remdriften, jag kan inte ha en hoj med remdrift. Kedja och drev är basic, så måste det vara. Men många har säkert inte de fördomarna, och då är den här hojen ett fint val.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Har någon satt ut något för 11 tusen så har dom räknat med att dom får 10 jämnt.

Men beroende på vilken förort Tammer bor i kan det ju vara på gränsen till en Tammer långt också, ToR

Det där med prutande kan du glömma. De annonser jag har svarat på: "Får jag inte begärt pris får den bli kvar i garaget"...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det där med prutande kan du glömma. De annonser jag har svarat på: "Får jag inte begärt pris får den bli kvar i garaget"...
Prutar gör du väl på plats?
De som jiddrar om pris innan de sett objektet brukar jag inte lyssna på. När jag gjorde det slutade det med att de fortsatte att pruta när de kommer och ska betala.

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Jag håller med dig om att det är många som svarar så. Men åtminstone en på tio är beredd att pruta lite så det är bara att försöka.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Prutar gör du väl på plats?
De som jiddrar om pris innan de sett objektet brukar jag inte lyssna på. När jag gjorde det slutade det med att de fortsatte att pruta när de kommer och ska betala.
Det bör man ju göra. Det är bara när det är "helt fel" pris i annonsen som man vill se om man kan hamna på samma nivå från början. Annars är det ingen mening att ens åka och titta på objektet. Vissa har ingen koll utan bara höftar till med något. Efter några veckor utan svar brukar de inse att priset ligger lite fel.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
MrKoll eller andra onlinetjänster antar jag.

Tipsa polisen så kan dom åka och titta
mrkoll visar även bara åtalade personer. Alltså när rättegång ej genomförts men också friande domar som överklagats. Allt med samma text innan man pröjsat för att se domslut.

Det kan vara litet missvisande att bara läsa första gratis info.

Brottsmål kan vara fortkörning likväl mord.

Har man personnummer på vederbörande är dom gratis att ta del av hos domstol.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
mrkoll visar även bara åtalade personer. Alltså när rättegång ej genomförts men också friande domar som överklagats. Allt med samma text innan man pröjsat för att se domslut.

Det kan vara litet missvisande att bara läsa första gratis info.

Brottsmål kan vara fortkörning likväl mord.

Har man personnummer på vederbörande är dom gratis att ta del av hos domstol.
Jo, eller så pröjsar man hos MrKoll?
Jag har själv aldrig gjort det så jag vet inte riktigt vad man får ut för dokument

Min erfarenhet av att få papper från domstolar är lite som att dricka sirap genom sugrör, visst går det, men det suger....

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Vill tipsa om ett kap på Blocket. Eftersom många nu verkar vara intresserade av gamla 400cc så har vi här en pärla: Besiktningsfri, 3700 mil, "fin och välvårdad", 11.000kr = "kaffepengar". Ser väldigt fin och välskött ut. Bara att slå till!
Denna blir inte kvar många dagar på Blocket.
1000 kubikaren vore cool att ha. Eller 1100 Spectre som kom några år sedare, vinröd och guld, riktigt porrig :tuttar

Hade inte Yamaha en custom som hetter Midnight Special?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jo, eller så pröjsar man hos MrKoll?
Jag har själv aldrig gjort det så jag vet inte riktigt vad man får ut för dokument

Min erfarenhet av att få papper från domstolar är lite som att dricka sirap genom sugrör, visst går det, men det suger....
Det går märkligt fort att få papper numera. Kanske beror på vilken domstol/landsända?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin