Den här godbiten är fortfarande kvar?
www.blocket.se
Har marknaden kollapsat?
]
Mycket udda att se en sådan cykel i så bra skick. Det finns en uppsjö (nåja) av sådana som gått "motorkross" ^^ eller som stugmoppar under decennier.
Är den värd 18.500?
Ja, kanske för den som samlar på blå cyklar och vill ha hela serien.
Har man ställt sig in på att originalrenovera just en sådan hoj så är 18 papp billigt - jämför med ett nedbusat as för exvis 1.800.-
Slutsumman brukar dra iväg...
En liten prisjämförelse:
Hallman Enequist tog in ett parti IT 175 (J) 1982.
Svårsålda.
Dels för att det inte fanns någon separat klass för dem att starta i, dom gick tillsammans med 250 i skogen, och dels för att framför allt fjädringen med monoshock under tanken inte dög.
Fram på hösten reades dom ut.
Den helt omgjorda IT 175 (K) med länkage bak stod för dörren.
Verkligen dyngreades. Just under 5.000 spänn för en ny cykel var svårt att stå emot. Jag köpte en för att ha som "träningscykel".
Ett snabbt överslag sade att det var billigare att lägga 5.000 på en IT och hålla på att körträna på, istället för att slita på Husqvarnan.
Det blev faktiskt ett par starter på den också: "Stadionenduro" på Gelleråsen var första tävlingen. Lagom schizofrent arrangemang...
En kompis som skulle starta om sin karriär efter massa sura skador fick ett ännu lägre pris när han köpte två.
"Kan jag ha med mig den andra och plocka delar från på tävlingar om det skulle behövas."
Så billiga var dom då, dom osäljbara 175orna. 5.000 spänn då 1982 är ungefär 15.000 nu.
...så, med ett begärt pris om 18.500 för en 125a så kan man säga att killen går lite plus om någon tar den för den pengen.