Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Den här Honda minibiken är sjukt ovanlig i Sverige, original med skärmarna ser den inte klok ut men när man ser den såhär så finns det potential

När man ser den så där avskalad...

Screenshot_20221213-064939.png

...är det svårt att fatta vad man skall betala 15 papp för.

En ram som precis vem som helst som någonsin bott i Hedemora kunna kröka ihop själv, två skottkärrehjul, världens mest kopierade motor, en sadel och en tank det står "Honda" på.

Det är väl det där sista som sätter slutsumman, kan tänka.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha

View attachment 479260

En ram som precis vem som helst som någonsin bott i Hedemora kunna kröka ihop själv, två skottkärrehjul, världens mest kopierade motor, en sadel och en tank det står "Honda" på.

Och jag gissar att det är nästan omöjligt, om inte annat oerhört kostsamt, att hitta de delar som gör den värd att införliva som ett objekt att hänga upp i garaget.
Jag tror dessutom att den hysteriska tiden är förbi, när folk köpte helt utan eftertanke, i alla fall för den här gången.
Nu är det mer kommande elräkningar och räntehöjningar av förtidsförbrukad konsumtion som tar fokus.

• Gilla
Reaktioner: TCE

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag vet inte om Honda Motocompo'n blev såld, den var i alla fall innovativ.
Den här ser ju ut som dom där yard bikesen som såldes på varenda järnaffär i USA.

Obligatorisk Dumb and dumber referens:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Och jag gissar att det är nästan omöjligt, om inte annat oerhört kostsamt, att hitta de delar som gör den värd att införliva som ett objekt att hänga upp i garaget.
Jag tror dessutom att den hysteriska tiden är förbi, när folk köpte helt utan eftertanke, i alla fall för den här gången.
Nu är det mer kommande elräkningar och räntehöjningar av förtidsförbrukad konsumtion som tar fokus.
Man undrar alltid vad som hänt med förgasaren och avgasröret när man ser såna här annonser. Det vore betydligt mer lättsåld om köparen fick med alla delar.

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Hoj
Enfield India

View attachment 479260

Möjligen har Hondan stått modell på ett eller annat sätt till den här. :)

1670937898655.png

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Den blev raskt nedsatt från 17000kr till 11000kr, säljaren verkar ha insett att priset var lite högt.

Ja, den är inte speciellt fin när man tittar närmare, och han har haft den i mer än 20 år och kört 2 mil.
Det där sista säger en hel del kring hur kul den är att köra.

Inte heller 11 papp tänder mitt köpsug.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ja, den är inte speciellt fin när man tittar närmare, och han har haft den i mer än 20 år och kört 2 mil.
Det där sista säger en hel del kring hur kul den är att köra.

Inte heller 11 papp tänder mitt köpsug.
Nu är den såld i alla fall. Det finns en klar och tydlig uppfattning hos spekulanterna om vad vissa hojar är värda. 125cc som ligger ute för 11-12000kr säljs på ett par dagar, men de som kostar 15-16000kr eller mer förblir osålda. Den här är tydligen för dyr:

Radfyror från samma tidsperiod verkar iskalla. Varför är inte denna såld, rena reapriset:
6000kr för en ganska fräsch Honda CB650 -83.

Man lär sig mycket om hojpriser genom att kolla Blocket varje dag...

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Radfyror från samma tidsperiod verkar iskalla. Varför är inte denna såld, rena reapriset:

CB650 var en citron redan när den var ny, inget fel på den som sådant men så tråkig att klockorna stannade. En CB750 och ännu hellre en CB900 är väl fortfarande eftertraktade?

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Nu är den såld i alla fall. Det finns en klar och tydlig uppfattning hos spekulanterna om vad vissa hojar är värda. 125cc som ligger ute för 11-12000kr säljs på ett par dagar, men de som kostar 15-16000kr eller mer förblir osålda. Den här är tydligen för dyr:

Mao så är det radfyror från 80-talet man ska passa på att köpa nu. Om några år kommer dom att sticka i pris.
Det är iaf vad jag intalar mig själv ?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...