Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Dåligt med gyroverkan på framskidan och mattan jämfört med två hjul. Räkna med att komma sist eller DNF :D
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det borde vara nån straffavgift på hojar som folk köper upp och gömmer undan i garaget. Det hindrar oss andra från att få köpa och verkligen använda dessa hojar. Undrar hur många SR250 som står och samlar damm i garaget hos någon samlare? Denna sällsynta raritet är numera omöjlig att hitta på Blocket.


Men en sådan straffavgift existerar redan!

Kallas "registerhållningsavgift" och ligger förnärvarande på 62.- / år.

Billigt för en hoj.
Svider för samlare. :hihi
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Frän! Är en sådan där snabbare än en snabb snöskoter?

Det beror nog på exakt vilka egenskaper man jämför.

Det finns ju flera kit att köpa till vanliga crosshojar. Omdömena brukar vara att de är kul på en liten bana eller rent av i en så kallad ”fun park” med lite hopp och grejer. Omdömena brukar tyvärr också vara att de är tämligen odugliga till den så kallade friåkningen, alltså körning i lös snö, i skogslandskap såväl som fjällmiljö. Alldeles för låg effekt och för litet ”foot print” jämfört med sådana snöskotrar.

Baserad på en R1’a borde ju effekten vara lite högre, men jag har svårt att se hur sporthojens körställning ska fungera för något annat än rakt fram på sjön…?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det beror nog på exakt vilka egenskaper man jämför.

Det finns ju flera kit att köpa till vanliga crosshojar. Omdömena brukar vara att de är kul på en liten bana eller rent av i en så kallad ”fun park” med lite hopp och grejer. Omdömena brukar tyvärr också vara att de är tämligen odugliga till den så kallade friåkningen, alltså körning i lös snö, i skogslandskap såväl som fjällmiljö. Alldeles för låg effekt och för litet ”foot print” jämfört med sådana snöskotrar.

Baserad på en R1’a borde ju effekten vara lite högre, men jag har svårt att se hur sporthojens körställning ska fungera för något annat än rakt fram på sjön…?

Herr T här i stan har ju byggt ett gäng snowbikes, bl.a. en baserad på GSXR1000. Sist jag var i hans garage sade han att den nuförtiden väger mindre än 1kg/hk.

En äldre upplaga:


Skulle heller inte säga att de är odugliga i lös snö…
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Det beror nog på exakt vilka egenskaper man jämför.

Det finns ju flera kit att köpa till vanliga crosshojar. Omdömena brukar vara att de är kul på en liten bana eller rent av i en så kallad ”fun park” med lite hopp och grejer. Omdömena brukar tyvärr också vara att de är tämligen odugliga till den så kallade friåkningen, alltså körning i lös snö, i skogslandskap såväl som fjällmiljö. Alldeles för låg effekt och för litet ”foot print” jämfört med sådana snöskotrar.

Baserad på en R1’a borde ju effekten vara lite högre, men jag har svårt att se hur sporthojens körställning ska fungera för något annat än rakt fram på sjön…?
Ytterligare ett problem med dessa typer av fordon är att dom är olagliga att framföra.
Kanske inget stort bekymmer för dom som köper och kör dom, men det har säkert en påverkan på att det inte sker så mycket utveckling.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nu är jag jävligt gammal har jag märkt, men jag provkörde denna när den lanserades i Sverige.
49c3a7e8fe0f0963aa19f8ad571a4754.jpg


Här kan vi snacka litet footprint, gick bara att köra på hårda skoterspår. Och snabb var den inte.

Men den var kanske först?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det borde vara nån straffavgift på hojar som folk köper upp och gömmer undan i garaget. Det hindrar oss andra från att få köpa och verkligen använda dessa hojar. Undrar hur många SR250 som står och samlar damm i garaget hos någon samlare? Denna sällsynta raritet är numera omöjlig att hitta på Blocket.
Det är en fri marknad, du skulle kunna ha köpt hur många såna som helst. Men du kan inte räkna med att alla ska vilja ge dig en gratishoj och helst komma och lämna den vid din dörr.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Nu är jag jävligt gammal har jag märkt, men jag provkörde denna när den lanserades i Sverige.
49c3a7e8fe0f0963aa19f8ad571a4754.jpg


Här kan vi snacka litet footprint, gick bara att köra på hårda skoterspår. Och snabb var den inte.

Men den var kanske först?
Dom var fräcka på den tiden snowrunner 7200 spänn var det väll typ 1982?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ytterligare ett problem med dessa typer av fordon är att dom är olagliga att framföra.
Kanske inget stort bekymmer för dom som köper och kör dom, men det har säkert en påverkan på att det inte sker så mycket utveckling.
Brutalteknik bygger och säljer lagliga snowbikes, men då blir de istället olagliga att köra med på hjul... :)

 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Dom var fräcka på den tiden snowrunner 7200 spänn var det väll typ 1982?

Japp.

Såldes i Sidsjö (Skidoohandlaren Sundsvall); provkörningen gick över vägen och ned en slinga på isen.

Instruktion till föraren: ”-Lämna ALDRIG spåret!”

Vinglig och slö var den, men en rolig upplevelse.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top