Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ehhhh, vilken ton :unsure:
Vad har du skrivit åt honom?
Någonting totalt förnedrande, eller?
Jag har ingen uppfattning alls om prisbilden, och har ju inte det intresset heller, men man blir ju lite nyfiken på hur folk agerar...
Inte alls faktiskt, jag skrev att jag hållit ett öga på annonsen under lång tid och sett den läggas upp lite då och då med varierande prisbild samt att det faktum att han inte fått sålt den tyder på att han begär för mycket. Undrade därför hurpass säljsugen han var och vad han kunde tänka sig att släppa den för. Hade han varit beredd att sänka priset en hyfsad bit så hade jag faktiskt varit intresserad av att köpa den, jag var verkligen inte ohövlig eller dylikt utan skickade en helt seriös förfrågan med den lilla kommentaren att det faktum att han inte fått sålt hojen på x antal månader kanske innebär att han ligger för högt i pris. Därefter fick jag den harangen. Han fortsatte yra ett tag även efter detta om hur anledningen till att hojen inte blivit såld ännu var för att han varit för tidigt ute i och med att "säsongen hade ju inte kommit igång ännu", och när jag ifrågasatte säsongens relevans då potentiella intressenter knappast lär köpa den för att ha som brukshoj så fick jag följande svar:
brukshoj.jpg

Jag svarade då att oaktat eventuella pengabesparingar så lär jag bespara mig en hel del huvudvärk genom att inte köpa hoj av honom, men det svarade han inte på :hihi Men ja, som jag sa i mitt förra inlägg så kan det ju vara så att det inte bara är priset utan även säljarens attityd som gör att hojen är svårsåld... :gnissla
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Det får någon annan göra, mitt sista svar har han inte läst vad jag kan se så jag är nog blockad. :D
Han har ju tre annonser till ute, varav en bostadsrätt på Norrmalm som har en månadsavgift på 380 kr. Kan det verkligen stämma?? Nu bor jag ju i Småland, men det hade varit en galet låg avgift även här, i ett samhälle med 3500 invånare.. :unsure:
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Han har ju tre annonser till ute, varav en bostadsrätt på Norrmalm som har en månadsavgift på 380 kr. Kan det verkligen stämma?? Nu bor jag ju i Småland, men det hade varit en galet låg avgift även här, i ett samhälle med 3500 invånare.. :unsure:
Inte ovanligt med låga avgifter i gamla hus i storstäderna. Finns ett gäng med nollhyra också.

Oftast gamla exklusiva sekelskifteshus med lokal i botten som drar in hyra.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Han har ju tre annonser till ute, varav en bostadsrätt på Norrmalm som har en månadsavgift på 380 kr. Kan det verkligen stämma?? Nu bor jag ju i Småland, men det hade varit en galet låg avgift även här, i ett samhälle med 3500 invånare.. :unsure:
Inte ovanligt med låga avgifter i gamla hus i storstäderna. Finns ett gäng med nollhyra också.

Oftast gamla exklusiva sekelskifteshus med lokal i botten som drar in hyra.
Enligt Booli har såldes det en lägenhet i samma hus för ett år sedan och då hade den en månadsavgift på 328 kr. Den var dock några kvm mindre, så 380 kr kan nog stämma. Galet lite pengar, men det driver såklart upp priset en del.

1682581274779.png
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
"Ty, åt den som har, honom skola varda givet..."


Antar att det är trappstädningen som kostar.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Och så ska man betala sisådär 15 lökar i månaden i ränta för att bo i ett stenhål i väggen.
Men, det är klart, har man pengarna, så är det ju ett fritt val.

Kanske vederbörande köpte lägenheten för kanske 2 miljoner för 10 år sedan.

4 miljoner i värdeökning på 10 år är 400.000/år. Man inte bara bodde gratis, man fick rätt rejält betalt.

Men nu är det nog slut med dessa dagar.
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A

Bifogat

  • Screenshot_20230427-173803~2.png
    Screenshot_20230427-173803~2.png
    152.3 KB · Visningar: 36
  • Screenshot_20230427-173752.png
    Screenshot_20230427-173752.png
    2.1 MB · Visningar: 36

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Inte ovanligt med låga avgifter i gamla hus i storstäderna. Finns ett gäng med nollhyra också.

Oftast gamla exklusiva sekelskifteshus med lokal i botten som drar in hyra.
Btw har klurat en del på hur vissa föreningar med nollhyra och en lokal i botten fortfarande kan klassas som äkta förening. Någon som har koll?

I min förening har vi problemet med att lokalen i botten får stå för max 40% av intäkterna och 60% från medlemmarna. Vi kan inte höja hyregästens hyra utan att höja våra avgifter.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top