Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
"Sålt fem hojar under våren"..? Jag har ägt sammanlagt fem hojar hela livet. Hur kan man ens använda fem (sju/åtta?) hojar? Jag åker fem-tio turer om året, mestadels till grannbyn eller en runda på några mil. Föra sommaren var nog rekord, sammanlagt trettio mil totalt. En riktig touringsäsong m a o.
Du verkar ha erfarenhet av annat än just köra motorcykel! :hej
I år ska jag mer än dubbla din årliga körsträcka enkel väg till en hojträff. :tungan
I sadeln på en inte lika eftertraktad motorcykel som jag, av hänsyn till känsliga forummedlemmar, naturligtvis inte nämner... :krama
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
"Sålt fem hojar under våren"..? Jag har ägt sammanlagt fem hojar hela livet. Hur kan man ens använda fem (sju/åtta?) hojar? Jag åker fem-tio turer om året, mestadels till grannbyn eller en runda på några mil. Föra sommaren var nog rekord, sammanlagt trettio mil totalt. En riktig touringsäsong m a o


Jag har förstått att vi har olika ingångar till detta med motorcykelvärlden.

Du är nöjd med 30 mil per år. Det är okay.

Jag vill nå just under 300 miles innan jag stannar och tankar. Det måste också få vara okay, eller hur?

Jag gör mitt och du gör ditt.
Vi kommer fortfarande att höja handen till hälsning när vi möts.

Bra så.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Men det kanske är värt att höja avgiften även för medlemmar om det innebär att man kan få mer av hyresgästerna längst ner som väl är näringsidkare?

Sen borde ju de pengarna i sin tur kunna användas på något sätt som gynnar de boende.
Det är väl bara fantasin som sätter gränserna för hur de pengarna kan användas.
Ja det är så vi gjort. Nu har vi massa pengar. Vissa vill bygga vinkällare, andra vill göra iordning innergården. Inget av det behövs.

Vi har tillräckligt med cash för att betala av lånen(5 miljoner). Inte så många som var sugna på det.
 

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Ja...?

Det fetade är ju något av det roliga i det hela - sökandet, nosandet, JAKTEN och det nedlagda bytet.

Ibland peakar evenemanget just där. Sedan kanske det inte är så roligt längre när man fått hem grejerna, lastat av och fått in det i ljuset...

Men skit samma - du har ditt sätt att tolka världen. Jag är rätt lycklig med mitt sätt.

Jag har sålt 5 hojar under våren.
Alla till bra pris och till lyckliga köpare.
2 eller 3 till måste gå innan jag får det svängrum jag behöver.

Jag försöker låta bli att gräma mig över de hojar jag tvingats avstå under tiden, men man måste ha ett mål med det man gör. PunGt.
Hur kan man sälja fordon när man enligt uppgifter på nätet ej äger några fordon?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Ja det är så vi gjort. Nu har vi massa pengar. Vissa vill bygga vinkällare, andra vill göra iordning innergården. Inget av det behövs.

Vi har tillräckligt med cash för att betala av lånen(5 miljoner). Inte så många som var sugna på det.
Hoppas du inte bor i Stockholms innerstad, då blir jag svårt avundsjuk och kommer inte att kunna sova på nätterna framöver. Eftersom jag bara gjort dåliga bostadsaffärer och alltid betalat för mycket, och sitter med galna lån, och bor i hus som är i det närmaste värdelösa i en rutten Stockholmsförort. Våra avgifter stiger fett vartenda år, delvis p g a stigande uppvärmningskostnader, höjda markhyror, ökande priser för sophämtning, vatten och avlopp från Stockholms kommun. Husen måste renoveras till höga kostnader (byggda på 60-talet = usel kvalitet), vilket ger ännu högre avgifter. Och sen får man höra gnället om folk som bor i hyresrätt! Vi har tre gånger så stor höjning av avgiften som de har.
 
  • Gilla
Reaktioner: TCE

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Hoppas du inte bor i Stockholms innerstad, då blir jag svårt avundsjuk och kommer inte att kunna sova på nätterna framöver. Eftersom jag bara gjort dåliga bostadsaffärer och alltid betalat för mycket, och sitter med galna lån, och bor i hus som är i det närmaste värdelösa i en rutten Stockholmsförort. Våra avgifter stiger fett vartenda år, delvis p g a stigande uppvärmningskostnader, höjda markhyror, ökande priser för sophämtning, vatten och avlopp från Stockholms kommun. Husen måste renoveras till höga kostnader (byggda på 60-talet = usel kvalitet), vilket ger ännu högre avgifter. Och sen får man höra gnället om folk som bor i hyresrätt! Vi har tre gånger så stor höjning av avgiften som de har.
Ändå väljer du att fortsätta att leva så - roligt liv :va
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Om man skulle buda på en Ducati 996 SPS utan nycklar hos kronofogden? Hur mycket? Vilka kostnader kommer?
Tjuvkopplar man med en glasspinne eller åker man på 50k för ny elektronik?
Frågar för en vän (min son)
 
Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Hoppas du inte bor i Stockholms innerstad, då blir jag svårt avundsjuk och kommer inte att kunna sova på nätterna framöver. Eftersom jag bara gjort dåliga bostadsaffärer och alltid betalat för mycket, och sitter med galna lån, och bor i hus som är i det närmaste värdelösa i en rutten Stockholmsförort. Våra avgifter stiger fett vartenda år, delvis p g a stigande uppvärmningskostnader, höjda markhyror, ökande priser för sophämtning, vatten och avlopp från Stockholms kommun. Husen måste renoveras till höga kostnader (byggda på 60-talet = usel kvalitet), vilket ger ännu högre avgifter. Och sen får man höra gnället om folk som bor i hyresrätt! Vi har tre gånger så stor höjning av avgiften som de har.
Jag kan inte klaga. Har gjort ett gäng miljoner på bostadsmarknaden sedan jag köpte min första lägenhet vid 19 års ålder.

Forfarande inget att jämföra med din talang för hojvärdering men inte långt ifrån
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Jag kan inte klaga. Har gjort ett gäng miljoner på bostadsmarknaden sedan jag köpte min första lägenhet vid 19 års ålder.

Forfarande inget att jämföra med din talang för hojvärdering men inte långt ifrån
Du låter som rätt man för att ge min son ett råd! Se inlägget ovan.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Han är väldigt nöjd! Han har en rik mor,och hans far bor ihop med mor. Just handlat en ny RS660 som han är väldigt nöjd med, men han svor i kyrkan ikväll och ville köpa en Ducati! Dock kan jag förlåta honom, för 996 SPS växer inte på träd.Han kan pynta långt mer än vad den ligger ute för, men skulle vilja ha något slags utlåtande från någon som vet något om Ducati 996 SPS istället för någon som har tjänat några miljoner på att bo, det är vi många här som gjort. @Toyman kanske vet vad en sådan ska kosta utan nycklar?
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?

Sonen: Den här är ju så jäkla snygg! Jag kan inte klandra honom. Kul när ungdomarna gillar lite äldre hojar. Jag har inte riktigt kommit tillbaka till mitt födelseår, men racinghojar från -70 talet gillar jag mycket numera
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Om man skulle buda på en Ducati 996 SPS utan nycklar hos kronofogden? Hur mycket? Vilka kostnader kommer?
Tjuvkopplar man med en glasspinne eller åker man på 50k för ny elektronik?
Frågar för en vän (min son)
Jaja, piska upp intresset för den nu.... :gnissla
:cautious:
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Med tanke på vem som är registrerad ägare så skulle jag nog vilja byta alla lås på den oavsett. Det finns ju inget som säger att han eller någon polare till honom har kvar nyckeln och bestämmer sig för att hämta tillbaka hojen. Den moraliska kompassen verkar ju vara något felkalibrerad i hans fall.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Han är väldigt nöjd! Han har en rik mor,och hans far bor ihop med mor. Just handlat en ny RS660 som han är väldigt nöjd med, men han svor i kyrkan ikväll och ville köpa en Ducati! Dock kan jag förlåta honom, för 996 SPS växer inte på träd.Han kan pynta långt mer än vad den ligger ute för, men skulle vilja ha något slags utlåtande från någon som vet något om Ducati 996 SPS istället för någon som har tjänat några miljoner på att bo, det är vi många här som gjort. @Toyman kanske vet vad en sådan ska kosta utan nycklar?
Hade några Duccar under den perioden (916/ST2) - vad jag vill minnas så hade ingen av dem transponder i nyckeln. Så nytt tändningslås borde räcka. ST4S:en som kom senare hade det
749 o 999 verkar ha fått det också
Inga lås till just 996 men finns till andra här - ca 1000 pengar. Tanklås o sadellås behövs också (ingår i dessa satser) https://www.baboon.eu/sv/reservdelar/mke=ducati/prt=tandningslas-set?page=2
 
Last edited:

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top