Dagens Blocket! (mc-relaterat)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Går nog att leva med...
maxresdefault.jpg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Med tanke på vem som är registrerad ägare så skulle jag nog vilja byta alla lås på den oavsett. Det finns ju inget som säger att han eller någon polare till honom har kvar nyckeln och bestämmer sig för att hämta tillbaka hojen. Den moraliska kompassen verkar ju vara något felkalibrerad i hans fall.
Hur ofta säljs något av fogden som har helt grön historia? :va

Motec?

Lite sugen, men redan för mycket pengar för besväret. Köper hellre en 996/998 "S" av en seriös ägare vid det här laget. Trots att det är en mindre speciell hoj. (Samlarvärdet på just detta ex har nog tagit en liten törn genom åren, tyvärr)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag tycker beskrivningen av motorstyrningsväljaren var skitrolig, är den den det? Skojar han eller är han hög?
 

Bifogat

  • 8BEF72D9-9929-4CB6-B4B7-34B9683F6B3F.png
    8BEF72D9-9929-4CB6-B4B7-34B9683F6B3F.png
    497.9 KB · Visningar: 71

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Sonen: Den här är ju så jäkla snygg! Jag kan inte klandra honom. Kul när ungdomarna gillar lite äldre hojar. Jag har inte riktigt kommit tillbaka till mitt födelseår, men racinghojar från -70 talet gillar jag mycket numera


Titta på historiken:

Importerad 2002, besiktigad 2002, avställd 2003, inte besiktigad 2004.

Cykeln har stått i 20 år. Varför?

Den kan absolut ha stått som prydnad i ett vardagsrum någonstans under alla dessa år, men kommentaren om "skrapmärken" talar emot det.

"Glädjen i att äga"?

Kanske. Men det kan vara en sjunkbomb man budar på.

Faktum är att en rasad hoj utan nycklar kan ge mer stålar in via KFM när budhysterin griper tag i folk, än försäljning på något annat vis.

Ain't no turning back när Fogden håller i klubban.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ah!
Ja. En Shiver är ju en utmärkt nybörjarhoj.
Det hör man nästan på namnet...
Det är definitivt inte en lekhoj, snarare en ytterst välkammad nakenhoj. Den enda skillnaden med sportläget är att gasen hugger mycket mer från avslag-påslag, ungefär. Regnläget är strypt så effektkurvan helt planar av, och touringläget är det jag kör på mest hela tiden.
Om man verkligen vill kan man rycka upp den på bakhjulet, men jag ouiiilar hellre en MSX125. Det var iofs lite roligt när polaren på en M1800R som han envist hävdat är jEtTeBruTAl i accet inte hann med när jag gasade på min Shiver, det var ingen stor skillnad men jag var liiiiiiite snabbare. På en hoj jag hela tiden säger är rätt slö, och som jag köpte just för att den var lite slö så jag skulle sluta pendla i 160. :hihi
Min har skakat sönder ena baklyktan, och kontakten till bromsljuset är lite italiensk, och ABSen behöver lite kärlek innan besiktningen för den har inte funkat på 4 år, men nu är den trasig på riktigt så att chansa på att den inte tänder lampan på besiktningen i år är väl lite onödigt. :hihi
Men jag gillar den ändå. Den är ganska snygg i rött, och bara man byter bort styrketräningsvikten de råkade sätta dit istället för avgas så blir den lite mer villig att kastas fram och tillbaka. Och låter bättre.
Jävlars vilket burkläte originalavgasröret har.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Titta på historiken:

Importerad 2002, besiktigad 2002, avställd 2003, inte besiktigad 2004.

Cykeln har stått i 20 år. Varför?

Den kan absolut ha stått som prydnad i ett vardagsrum någonstans under alla dessa år, men kommentaren om "skrapmärken" talar emot det.

"Glädjen i att äga"?

Kanske. Men det kan vara en sjunkbomb man budar på.

Faktum är att en rasad hoj utan nycklar kan ge mer stålar in via KFM när budhysterin griper tag i folk, än försäljning på något annat vis.

Ain't no turning back när Fogden håller i klubban.
Nej, och eftersom det är utan garantier/bytesrätt, och hojen "ägs" av en känd bedragare, vet vi att det är en sps?
Eller är det en cykel med öhlinsgaffel och kåpor som det står "sps" på? Är cykeln och pappren ens nödvändigen sammanhörande sedan 2000?
Milen, är ju låga, men vem vet om det är en cykel som gått 889mil, det är en cykel med ett mätarhus som det står 889mil på....
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej, och eftersom det är utan garantier/bytesrätt, och hojen "ägs" av en känd bedragare, vet vi att det är en sps?
Eller är det en cykel med öhlinsgaffel och kåpor som det står "sps" på? Är cykeln och pappren ens nödvändigen sammanhörande sedan 2000?
Milen, är ju låga, men vem vet om det är en cykel som gått 1300 mil, det är en cykel med ett mätarhus som det står 1300 mil på....
Transportstyrelsen säger:
1682763471206.png
Sedan kan det ju vara fantasifull rapportering vid inregistreringen.
När jag slår på VIN säger det att det är antingen en 996 eller en streetfighter beroende på vilken sida. :va
Men ramnumret ser iaf ut att tillhöra en häftigare modell. Och verkar inte vara stulen nånstans.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Transportstyrelsen säger:
View attachment 483592
Sedan kan det ju vara fantasifull rapportering vid inregistreringen.
När jag slår på VIN säger det att det är antingen en 996 eller en streetfighter beroende på vilken sida. :va
Korrigerade milen för att mitt minne tydligen inte räcker mellan två tabs.....

Jo, registerplåten är reggad som en sps. Men de hojarna har väl ramnumret på en nitad bricka? Och hojen är inte besiktad sedan 2004.
Det finns utrymme för fuffens, är det jag menar.

Hur som helst synd på en snygg hoj....
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Korrigerade milen för att mitt minne tydligen inte räcker mellan två tabs.....

Jo, registerplåten är reggad som en sps. Men de hojarna har väl ramnumret på en nitad bricka? Och hojen är inte besiktad sedan 2004.
Det finns utrymme för fuffens, är det jag menar.

Hur som helst synd på en snygg hoj....
Ja, det är nog bra om man tar en extra noga titt på den där.
Men fogdens värderare brukar ha öga för prylarna de säljer iaf.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det är definitivt inte en lekhoj, snarare en ytterst välkammad nakenhoj. Den enda skillnaden med sportläget är att gasen hugger mycket mer från avslag-påslag, ungefär. Regnläget är strypt så effektkurvan helt planar av, och touringläget är det jag kör på mest hela tiden.
Om man verkligen vill kan man rycka upp den på bakhjulet, men jag ouiiilar hellre en MSX125. Det var iofs lite roligt när polaren på en M1800R som han envist hävdat är jEtTeBruTAl i accet inte hann med när jag gasade på min Shiver, det var ingen stor skillnad men jag var liiiiiiite snabbare. På en hoj jag hela tiden säger är rätt slö, och som jag köpte just för att den var lite slö så jag skulle sluta pendla i 160. :hihi
Min har skakat sönder ena baklyktan, och kontakten till bromsljuset är lite italiensk, och ABSen behöver lite kärlek innan besiktningen för den har inte funkat på 4 år, men nu är den trasig på riktigt så att chansa på att den inte tänder lampan på besiktningen i år är väl lite onödigt. :hihi
Men jag gillar den ändå. Den är ganska snygg i rött, och bara man byter bort styrketräningsvikten de råkade sätta dit istället för avgas så blir den lite mer villig att kastas fram och tillbaka. Och låter bättre.
Jävlars vilket burkläte originalavgasröret har.



F'låt.
Det var en billig, publikfriande oneliner.
Jag kan utveckla:


Det är en krävande hoj att hålla igång och serva - vare sig man försöker själv eller lämnar bort.
Den har en känslig elektronik och ett skört elsystem och en fortsatt skakig reservdelsförsörjning.

Härlig och snygg hoj - men kanske inte som förstahoj och absolut inte som endahoj.
Surt att sitta med nytt körkort och vänta på delar medans säsongen rinner iväg.

Min uppfattning. Andra tycker annorlunda.


Den aktuella hojen är INTE en 2009 som anges i annonsen, utan tillverkad våren 2008 och reggad som 2008 modell.
Det bodde många Gremlins i första årsmodellen...

Vidare besiktigades den senast 2019 - utan att bli godkänd och dök aldrig upp för ombesiktning inom en månad.
Varför, kan man undra...?

Jag skulle inte rekommendera modellen som förstahoj, och absolut inte exemplaret.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
F'låt.
Det var en billig, publikfriande oneliner.
Jag kan utveckla:


Det är en krävande hoj att hålla igång och serva - vare sig man försöker själv eller lämnar bort.
Den har en känslig elektronik och ett skört elsystem och en fortsatt skakig reservdelsförsörjning.

Härlig och snygg hoj - men kanske inte som förstahoj och absolut inte som endahoj.
Surt att sitta med nytt körkort och vänta på delar medans säsongen rinner iväg.

Min uppfattning. Andra tycker annorlunda.


Den aktuella hojen är INTE en 2009 som anges i annonsen, utan tillverkad våren 2008 och reggad som 2008 modell.
Det bodde många Gremlins i första årsmodellen...

Vidare besiktigades den senast 2019 - utan att bli godkänd och dök aldrig upp för ombesiktning inom en månad.
Varför, kan man undra...?

Jag skulle inte rekommendera modellen som förstahoj, och absolut inte exemplaret.
Min har haft två fel på fyra eller nåt sånt år, det ena är antagligen en klämd ABS-sensor som jag ställde till med själv, det andra var något extra skoj ECU-fel som självläkte hos mekanikern.
De är inte värre än en vanlig bumse i min erfarenhet. Det rekommenderas vanligen gamla hornets och liknande som kräver massor med kärlek för att få fason på som förstahojar istället.
Sen är det ju alltid en bra idé att undvika första året med alla nya produkter, dumt att vara gamma-testare.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag kan inte klaga. Har gjort ett gäng miljoner på bostadsmarknaden sedan jag köpte min första lägenhet vid 19 års ålder.

Forfarande inget att jämföra med din talang för hojvärdering men inte långt ifrån
De goda tiderna för snabba klipp på bostadsmarknaden verkar dessvärre vara över för evigt. Det enda sättet att gör klipp idag är att råka bo i en av allmännyttans hyreshus och kunna ombilda till bostadsrätt.
Påminner för övrigt lite om hojmarknaden. Den som hade turen ett köpa på sig några enstånkor eller offroadare för några år sen kan lugnt luta sig tillbaka och se på prisbilden med ett leende. Hojar som folk skrattade åt för 5-6 år sedan, typ Honda XL250 och liknande, kunde då köpas för 7-8000kr men betingar idag minst det tredubbla. Det har helt plötsligt blivit inne med trötta 250cc med offroadstuk.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
De goda tiderna för snabba klipp på bostadsmarknaden verkar dessvärre vara över för evigt. Det enda sättet att gör klipp idag är att råka bo i en av allmännyttans hyreshus och kunna ombilda till bostadsrätt.
Har inte riktigt fattat det där med klipp på bostadsmarknaden - visst, de gånger vi sålt här på västkusten har priserna stigit rejält, men va f-n, det har alla andra bostäder också så för det mesta är det bara mäklaren o staten som tjänar på prisstegringen.
Enda gången jag kan se att man gör en "vinst" är när man byter boendet från hus till kista.

Visst - det finns väl en o annan som köpt fastigheter (som de inte själva bor i) och säljer några år senare med vinst (som kan användas till "roliga prylar" och guldkant på tillvaron) - men de flesta har inte den möjligheten.

Att ha en rejäl kassa, men samtidigt höga lån, är väl ok om man tänker sig att tömma den kassan och låta banken ta över fastigheten när man loggar ut. Men att dö med pengar på banken gör ingen glad. Jo, arvtagarna naturligtvis, men har man den inställningen så är det bättre att dela ut stålarna medan man lever, så får man i alla fall se lite glada ansikten.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top