Det är definitivt inte en lekhoj, snarare en ytterst välkammad nakenhoj. Den enda skillnaden med sportläget är att gasen hugger mycket mer från avslag-påslag, ungefär. Regnläget är strypt så effektkurvan helt planar av, och touringläget är det jag kör på mest hela tiden.
Om man verkligen vill kan man rycka upp den på bakhjulet, men jag ouiiilar hellre en MSX125. Det var iofs lite roligt när polaren på en M1800R som han envist hävdat är jEtTeBruTAl i accet inte hann med när jag gasade på min Shiver, det var ingen stor skillnad men jag var liiiiiiite snabbare. På en hoj jag hela tiden säger är rätt slö, och som jag köpte just för att den var lite slö så jag skulle sluta pendla i 160.
Min har skakat sönder ena baklyktan, och kontakten till bromsljuset är lite italiensk, och ABSen behöver lite kärlek innan besiktningen för den har inte funkat på 4 år, men nu är den trasig på riktigt så att chansa på att den inte tänder lampan på besiktningen i år är väl lite onödigt.
Men jag gillar den ändå. Den är ganska snygg i rött, och bara man byter bort styrketräningsvikten de råkade sätta dit istället för avgas så blir den lite mer villig att kastas fram och tillbaka. Och låter bättre.
Jävlars vilket burkläte originalavgasröret har.