el-maco
Det är aldrig för sent att ge upp...
- Gick med
- 28 Jun 2022
- Hoj
- Yamaha TDM900, Honda Silverwing
Billigt vespabygge i Göteborg
När man slår på en hoj man funderar på...
Till och från besiktningen, men knappt mera.
View attachment 483541
Ja det var riktigt billigt, hade man bott närmare hade jag nog själv åkt och köpt den. Men den lär ju bli såld väldigt snabbt.Oj, den är för billig.
Nå, den som lurar av köparen den Vespan behöver inte skämmas.
View attachment 483542
Det drabbar ingen fattig...
C:a 10 minuter (till fots) från mig.Billigt vespabygge i Göteborg
Tack för erbjudandet men jag bör nog avstå, har kommande utgifter så det räcker ändå tyvärr.C:a 10 minuter (till fots) från mig.
Vill du - eller någon annan - köpa den så kan jag ev. hämta upp den och förvara den temporärt (några dagar, någon vecka) tills nya ägaren har tid att hämta den.
OM den står så nära som påstås.
Hade den inte redan varit såld så hade jag antagit ditt erbjudande. Jag ska till och med ner till Götet i lite andra ärenden i helgen, så det hade passat som handen i handsken.C:a 10 minuter (till fots) från mig.
Vill du - eller någon annan - köpa den så kan jag ev. hämta upp den och förvara den temporärt (några dagar, någon vecka) tills nya ägaren har tid att hämta den.
OM den står så nära som påstås.
Hoppsan, det gick fort. Den var noterad som osåld så sent som för en dryg kvart sedan.Hade den inte redan varit såld så hade jag antagit ditt erbjudande. Jag ska till och med ner till Götet i lite andra ärenden i helgen, så det hade passat som handen i handsken.
View attachment 483545
Den här var väl ändå lite rolig. Vet att @notrightrider är allergisk mot placeringen av regplåten, och priset kan man säkert ha synpunkter på, men vid en första anblick ser den rätt välbyggd ut.
"Byggtråd finns på forum", enligt annonstext. Är det någon medlem härinne som är byggherre?
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/cx500_turbo_caf__racer__78/108546203
Btw har klurat en del på hur vissa föreningar med nollhyra och en lokal i botten fortfarande kan klassas som äkta förening. Någon som har koll?
I min förening har vi problemet med att lokalen i botten får stå för max 40% av intäkterna och 60% från medlemmarna. Vi kan inte höja hyregästens hyra utan att höja våra avgifter.
Borde väl vara den här tråden?Den här var väl ändå lite rolig. Vet att @notrightrider är allergisk mot placeringen av regplåten, och priset kan man säkert ha synpunkter på, men vid en första anblick ser den rätt välbyggd ut.
"Byggtråd finns på forum", enligt annonstext. Är det någon medlem härinne som är byggherre?
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/cx500_turbo_caf__racer__78/108546203
View attachment 483548
Ja jäklar. Jag ser att även jag kommenterat i tråden så jag borde ha kommit ihåg den, men jag får skylla på att det var 4-5 år sedan och att jag blivit mycket äldre än vad man skulle kunna tro på de åren.Borde väl vara den här tråden?
CX500 café med turbo och Maxxecu.
Var på en loppis förra året och köpte en turbotrycksmätare för en tia. Sen tyckte jag att när jag ändå har den så kan jag ju lika gärna bygga en turbohoj:tungan Valet föll på en cx500-78 i orginalskick som jag besiktigade för sista gången. Visst är dom jättefula: inte min på bilden men lika ful...www.sporthoj.com
...som fick den gode "inte rätt ryttare" att kommentera i några inlägg redan 2019.
Våra stadgar tillåter inte att man tar ut avgifter "för att använda till något kul", eller för att samla på hög. Styrelsen ska lägga en budget som täcker föreningens kostnader, plus en avsättning till fond för underhåll.Men det kanske är värt att höja avgiften även för medlemmar om det innebär att man kan få mer av hyresgästerna längst ner som väl är näringsidkare?
Sen borde ju de pengarna i sin tur kunna användas på något sätt som gynnar de boende.
Det är väl bara fantasin som sätter gränserna för hur de pengarna kan användas.
Ja, den där försvann ju på mindre än ett dygn, var tyvärr upptagen med annat då. Men det bevisar ju vad jag påpekat de senaste åren: enstånkor, offroad och 125cc går direkt. Mycket eftertraktade och köps upp direkt av samlare. Vi vanliga hojintresserade har inte en chans, man måste hänga på låset. Ha släpet påkopplat, bevaka Blocket oavbrutet och kunna åka när som helst på dygnet, vart som helst.@Tammer - Skynda fynda!
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha SR 250 https://www.blocket.se/annons/stockholm/yamaha_sr_250/108514463
View attachment 483451
Ja, den där försvann ju på mindre än ett dygn, var tyvärr upptagen med annat då. Men det bevisar ju vad jag påpekat de senaste åren: enstånkor, offroad och 125cc går direkt. Mycket eftertraktade och köps upp direkt av samlare. Vi vanliga hojintresserade har inte en chans, man måste hänga på låset. Ha släpet påkopplat, bevaka Blocket oavbrutet och kunna åka när som helst på dygnet, vart som helst.
I andra änden av skalan finns gamla twinnar från tidigt 80-tal, blir ofta liggande på Blocket i veckor utan bud. Det är såna som jag kört de senaste 30 åren...
"Sålt fem hojar under våren"..? Jag har ägt sammanlagt fem hojar hela livet. Hur kan man ens använda fem (sju/åtta?) hojar? Jag åker fem-tio turer om året, mestadels till grannbyn eller en runda på några mil. Föra sommaren var nog rekord, sammanlagt trettio mil totalt. En riktig touringsäsong m a o.Ja...?
Det fetade är ju något av det roliga i det hela - sökandet, nosandet, JAKTEN och det nedlagda bytet.
Ibland peakar evenemanget just där. Sedan kanske det inte är så roligt längre när man fått hem grejerna, lastat av och fått in det i ljuset...
Men skit samma - du har ditt sätt att tolka världen. Jag är rätt lycklig med mitt sätt.
Jag har sålt 5 hojar under våren.
Alla till bra pris och till lyckliga köpare.
2 eller 3 till måste gå innan jag får det svängrum jag behöver.
Jag försöker låta bli att gräma mig över de hojar jag tvingats avstå under tiden, men man måste ha ett mål med det man gör. PunGt.
Fem låter som en rimlig lägsta-nivå. Önskar att jag hade varit där!"Sålt fem hojar under våren"..? Jag har ägt sammanlagt fem hojar hela livet. Hur kan man ens använda fem (sju/åtta?) hojar? Jag åker fem-tio turer om året, mestadels till grannbyn eller en runda på några mil. Föra sommaren var nog rekord, sammanlagt trettio mil totalt. En riktig touringsäsong m a o.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|