Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Bifogat

  • Screenshot_20230502-163635.png
    Screenshot_20230502-163635.png
    180.4 KB · Visningar: 43
  • Screenshot_20230502-163549.png
    Screenshot_20230502-163549.png
    146.6 KB · Visningar: 43
  • Screenshot_20230502-163523.png
    Screenshot_20230502-163523.png
    1 MB · Visningar: 43

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ja,den lär ju landa på 200 den där också innan den är i samma skick som dem.
Sen har du risken och besväret på det.


Risken, besväret - och den krypande känslan av att ditt nästa bud minskar skuldbördan ytterligare för en kriminell. Panta rhei. Allt hänger ihop...
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Var är alla FZR 1000? Det måste finnas massor av fina -87:eek:r i ung samma omfattning som "alla" GSX-R 1100 som ploppar upp på Blocket, eller hur?
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Var är alla FZR 1000? Det måste finnas massor av fina -87:eek:r i ung samma omfattning som "alla" GSX-R 1100 som ploppar upp på Blocket, eller hur?
Många är tyvärr streetfighters men jag har 6 i bekantskapskretsen som har sina kvar inkl mig själv.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
När en av de fulaste hojarna kostar elva papp behäftad med fel i skalan topplockpackningar till sprucket block ( dessutom i Göteborg) då är det inte kul att köpa objekt längre


Fast det är nog bara två liter bensin i oljan

A2CA2AC1-FAF6-47A0-9918-0D1D6C68EEAB.png
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Airhead av en generation där man får Paralever bak, men slipper Telelever fram.


35.000 skulle kunna vara nära prisbotten för modellen.

Men, framförallt är det en intressant korsning av kvardröjande bruksvärde, pågående kultvärde och framtida samlarvärde.

Helt enkelt en hoj som håller att bruka så länge man servar och underhåller och som kan vara i trafik ända fram till det att random Düsk kommer och byter jämt med en skottkärra värdestabila Euroner.

Tjöööp!
 

Bifogat

  • Screenshot_20230502-233134.png
    Screenshot_20230502-233134.png
    194.5 KB · Visningar: 38
  • Screenshot_20230502-233021.png
    Screenshot_20230502-233021.png
    1.3 MB · Visningar: 41
  • Screenshot_20230502-232942.png
    Screenshot_20230502-232942.png
    1.4 MB · Visningar: 39

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Smaken är olika såklart men troligen en av de fulaste hojar som tillverkats. Kan någon människa verkligen betala 35 tkr för ett sånt fult gammalt as?



En utilitär ikon. Ett steg i GS-seriens utveckling - kassakossan som gör det möjligt för BMW Motorrad att ösa pengar över marginalprojekt som 1000R och RR.

På mobile ligger det uppe motsvarande hojar för över 10.000 €.
Jag har inget begrepp om dom verkligen säljs för sådana pengar just nu, men jag bedömer att en tysk skulle kunna koppla kärra bakom husbilen hemma i Tyskland redan idag, köra upp till Boden, köpa hojen, kosta på sig en veckas vildmarkssemester och komma hem för att sälja hojen på studs och ändå ligga på plus.

Vad tysken skall göra med de dubbade hjulen som blev över har jag dock inget bra svar på just nu...


Men, som alltid - YMMW. Tycker du inte om hojen så skall du inte köpa den.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag skulle såklart lagt till en :tungan för att visa att jag sa det med ett visst mått av värme.Jag tycker hojen är asful, andra gillar den. Men jag gillar ju inte supermycket tysk ingenjörskonst. Nu trampar jag i ett bålgetingbo men i mitt tycke blir många fordon överingenjörade och komplicerade. (Jag har haft 3 BMW, alla lidit av elproblematik. detta är ingen öppning för en sån diskussion, bara min ergarenhet.) Men till saken, det är torftigt o tråkigt att vi i Sverige med en (o)medveten politik blir fattigare o fattigare o "rika" tyskar kan åka hit o köpa upp skog, mark, hus och fordon hur enkelt som helst. Och i deras tycke billigt. Vi har gått från att vara ett ekonomiskt välmående land med en relativt rik befolkning till att sakta långsamt vandra mot ekonomiska utmarker och tommare plånböcker.


Ah! Lite glimten i ögat, alltså.

Inte lätt när autistvisiret ramlar ner och blockerar synen...


Utförsäljningen av Sverige på alla tänkbara plan retar mig också.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Många är tyvärr streetfighters men jag har 6 i bekantskapskretsen som har sina kvar inkl mig själv.
Fränt! Är det en orginalhoj, i så fall en som jag suktar efter. Bild?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag kollade blocket efter monkeys i går, eftersom jag såg en husbil med en monkey i garaget
Jag tycker priserna är horribla helt oavsett, 40 loppor för ett lekfordon liksom?
Ja, man bör nog kategorisera det som någonting annat än "lekfordon" om man tänker sig att införliva ett exemplar.
Annars finns risken att man hamnar i något ekonomiskt tänkande som innehåller spår av sunt förnuft, och det är hämmande i detta läge :)
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Fränt! Är det en orginalhoj, i så fall en som jag suktar efter. Bild?
Min är lite modifierad med nyare USD gaffel och lite till men i stort sett orginal. Orginaldelar samt en del reservgrejor finns lite utspritt i garage och källare. :hihi

Bakre sidokåpan skall lackas om dock.

De andra är väl i ungefär samma skick vad jag vet, tror inte någon har kört dem på ett ganska bra tag.

Bild i det ostädade garaget
 

Bifogat

  • 20230503_131321.jpg
    20230503_131321.jpg
    1.9 MB · Visningar: 50
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag kollade blocket efter monkeys i går, eftersom jag såg en husbil med en monkey i garaget
Jag tycker priserna är horribla helt oavsett, 40 loppor för ett lekfordon liksom?
Vansinne. Folk som har för mycket pengar och tror att detta är ett sätt att imponera på bekanta. De kunde lika väl köpt en jacuzzi eller en åkgräsklippare, har samma syfte.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag kollade blocket efter monkeys i går, eftersom jag såg en husbil med en monkey i garaget
Jag tycker priserna är horribla helt oavsett, 40 loppor för ett lekfordon liksom?
Ja precis, det får man ju faktiskt två nya mobiltelefoner för.


Vi lägger in en sån här ;) för att undvika missförstånd.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja precis, det får man ju faktiskt två nya mobiltelefoner för.


Vi lägger in en sån här ;) för att undvika missförstånd.

Ja, dom kan man ju också plocka fram och använda några soliga dagar om året, eller bara ha ute i garaget.

Vi lägger in en sån här :va för att undvika missförstånd.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Vansinne. Folk som har för mycket pengar och tror att detta är ett sätt att imponera på bekanta. De kunde lika väl köpt en jacuzzi eller en åkgräsklippare, har samma syfte.
Nä, fel där.
Jag köper den inte för något annat syfte än mitt eget.
Tänkt att få gå ut i garaget och kicka igång den en solig morgon, åka dom 400 metrarna till brevlådan, bara mysa på.
Och på vintern står den på en väl vald plats inomhus, och skänker glädje varje gång man slänger blicken på den.
Åkgräsklipparen var en ren funktionspryl, men byttes mot en gräsklipparrobot, mycket bättre - vilken tidsbesparing!
Och, nej - jag har inte för mycket pengar, bara tillräckligt mycket för att kunna göra saker som förgyller vardagen.
Men det får man tydligen inte göra, för då får man bittra kommentarer av någon som slösat alla sina pengar för all evig framtid på att bo i en "rutten Stockholmförort".
Tror att jag gör helt om, går in på Hemnet, och satsar på att göra några dåliga bostadsaffärer istället, det verkar vara meningen med livet :)
 
Last edited:
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top