Dagens Blocket! (mc-relaterat)

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Liknade sak med repor o skavanker. Det är alltid en tidigare ägare som gjort det. Det finns ett helt berg av tidigare ägare som är skylidga. Personligen bryr jag mig inte, repa som repa oavsett vem som gjort den.
Det där har jag också förunnats av. Men många män vågar väl inte erkänna egna misstag samt att "dom" minsann aldrig skulle göra något dylikt. Jag brukar skriva att "jag klantat mig" ifall jag själv åstadkommit något förfulande. Det upplevs nog som mer ärligt samt att köparen får ett svar direkt av "rätt person" ?
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Inte på blocket men så här kan en ombyggd CX 500 se ut!CX 500.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Liknade sak med repor o skavanker. Det är alltid en tidigare ägare som gjort det. Det finns ett helt berg av tidigare ägare som är skylidga. Personligen bryr jag mig inte, repa som repa oavsett vem som gjort den.

När jag jobbade på däckfirma förvånades jag över så många fruar som körde sönder lättmetallfälgar hela tiden...
Inte en enda man hade kört sönder en lättmetallfälg, speciellt om dom är skrapade mot en trottoarkant...
Och fruar som inte paralellparkerar ens om det gäller livet.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
När jag jobbade på däckfirma förvånades jag över så många fruar som körde sönder lättmetallfälgar hela tiden...
Inte en enda man hade kört sönder en lättmetallfälg, speciellt om dom är skrapade mot en trottoarkant...
Och fruar som inte paralellparkerar ens om det gäller livet.
I det fallet är det nog sant. Spelar ingen roll om kvinnor fickparkerar eller ej. Fälgarna kör de sönder.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
I det fallet är det nog sant. Spelar ingen roll om kvinnor fickparkerar eller ej. Fälgarna kör de sönder.
Vissa fälgar är å andra sidan så jävla mjuka i materialet att de inte går att stapla i garaget utan att de ser ut som att de varit med om någon form av attentat.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Aaaaaaaahhh!!!!!
Köp för fan!!!!! Så jävla fin, så jävla bra pris, sån jävla rätt färgsättning, sån jävla ikon, sån jävla fin cykel. Ahhh jag blir galen! Inte lätt att se sina 18-års drömhojar såhär fina och billiga.

Alltså jag köper fan den här, skiter fan i allt.

 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vissa fälgar är å andra sidan så jävla mjuka i materialet att de inte går att stapla i garaget utan att de ser ut som att de varit med om någon form av attentat.

Jo, vi hade ju några Ford Cosworth's med orginalfälgar gjorda av mjukost och 55 profilsdäck på det.

Svenska Fälg (tror jag det var) tog fram en identisk kopia (fast med jättefult centrum-märke) som höll mycket bättre, lyckligtvis passade centrummärket att flytta över från orginalen.

Jag tror att Ford insåg att deras egna fälgar var kassa och lät bli att stoppa den uppenbara piratkopian som var bättre, vi hade en Ford-handlare som köpte kopian till sin egen bil....
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Sen tidigare i tråden. Ohh det här var ju lika spännade att följa som en tävling. Mycket budande för en sannolik SPS. Skrapad sving och kåpor. Saknas numrerade plaketten på styrkronan och kolfiber vid luftintag samt nycklar. Men dock står det SPS i reg bevis. Så man vet inte förrän motorn är delad då mycket SPS är internt.
Det var värt 140 papp när det är auktion. I europa ligger de ute för över 200 när de är kompletta. Så någon kan ha tjänat lite pengar eller inte... om det nu var sysftet?

Mest anmärkningsvärt är ändå fogdens tillvägagångsätt för att få budgivning att nå oanade höjder. Läggs ett bud sista 2 minuterna förlängs tiden. Så där finns massor med möjligheter att göra dåliga beslut i sista stund. När jakten på bytet är igång.
Fogden är mer slipad än ebay. Tar man det naiva glasögat på sig kanske man inte väntade sig att just fogden ville att man skulle förivra sig i budgivning...

Och nu tillbaka till Blocket.

1683027897083.png
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Aaaaaaaahhh!!!!!
Köp för fan!!!!! Så jävla fin, så jävla bra pris, sån jävla rätt färgsättning, sån jävla ikon, sån jävla fin cykel. Ahhh jag blir galen! Inte lätt att se sina 18-års drömhojar såhär fina och billiga.

Alltså jag köper fan den här, skiter fan i allt.



Det gäller att ta hem dem när dom är nere och bottnar i prisbassängen.

Tjööp!

Du hade varit nere i Laholm på 20 minuter om du redan haft en.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Det gäller att ta hem dem när dom är nere och bottnar i prisbassängen.

Tjööp!

Du hade varit nere i Laholm på 20 minuter om du redan haft en.
Hatar detta! Kommer ha ångest om jag inte köper. Kommer ha ångest om jag köper. Jag är minimalist men detta gör det fan svårt alltså… Fatta vad man har onanerat till den hojen när man var 16-18 bast…
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Sen tidigare i tråden. Ohh det här var ju lika spännade att följa som en tävling. Mycket budande för en sannolik SPS. Skrapad sving och kåpor. Saknas numrerade plaketten på styrkronan och kolfiber vid luftintag samt nycklar. Men dock står det SPS i reg bevis. Så man vet inte förrän motorn är delad då mycket SPS är internt.
Det var värt 140 papp när det är auktion. I europa ligger de ute för över 200 när de är kompletta. Så någon kan ha tjänat lite pengar eller inte... om det nu var sysftet?

Mest anmärkningsvärt är ändå fogdens tillvägagångsätt för att få budgivning att nå oanade höjder. Läggs ett bud sista 2 minuterna förlängs tiden. Så där finns massor med möjligheter att göra dåliga beslut i sista stund. När jakten på bytet är igång.
Fogden är mer slipad än ebay. Tar man det naiva glasögat på sig kanske man inte väntade sig att just fogden ville att man skulle förivra sig i budgivning...

Och nu tillbaka till Blocket.

View attachment 483681

Kostar den 200 i Europa så är nog 140 ett bra pris i Sverige. Det finns för få svenska entusiaster som köper den här typen av hojar.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ibland kommer suget efter en sån tillbaka, men de är lite klumpiga på löst underlag.

Inte enligt finnar i Finland!


Så klart. Dom förnekar sig aldrig.


Det finns tre enkla billiga moddar att göra på XTZ 750:


1. Man måste inte alltid köra med full tank.

2. Flytta bak styret. En enda tum betyder massor.

3. Bromspedalshelvetet måste tårtbitssnittas, bockas om och svetsas.


Vips! Trevligare hoj vare sig man kör grus, asfalt eller pendlar.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hatar detta! Kommer ha ångest om jag inte köper. Kommer ha ångest om jag köper. Jag är minimalist men detta gör det fan svårt alltså… Fatta vad man har onanerat till den hojen när man var 16-18 bast…


Lita på mig.
Vill du ha en sådan så köp.
Dom kommer inte bli billigare.
Var bara kall och värdera skador och brister noga. En hoj som kostar 10.000 mer kan vara ett bättre köp om du verkligen siktar på att återställa till affischskick.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Lita på mig.
Vill du ha en sådan så köp.
Dom kommer inte bli billigare.
Var bara kall och värdera skador och brister noga. En hoj som kostar 10.000 mer kan vara ett bättre köp om du verkligen siktar på att återställa till affischskick.
Helt klart. Om 10 år så är en fin värd 50k lätt.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Inte enligt finnar i Finland!


Så klart. Dom förnekar sig aldrig.


Det finns tre enkla billiga moddar att göra på XTZ 750:


1. Man måste inte alltid köra med full tank.

2. Flytta bak styret. En enda tum betyder massor.

3. Bromspedalshelvetet måste tårtbitssnittas, bockas om och svetsas.


Vips! Trevligare hoj vare sig man kör grus, asfalt eller pendlar.
Ska man göra något mer så är det inte fel att kika på bromsarna fram.
Konverteringskit till större skivor finns att köpa, eller bara justera ihop ett själv.

Vid inspirerad körning så mattas det av friskt vid användning. Är ju rätt många kilon som ska stoppas av 240mm skivor.

Ångrar inte alls att jag skickade bort min dock.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top