Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Ja bara delarna i det där framhjulet är ca 20 000:-. ISR-nav, ISR-sexkolvare, ISR 320mm-skiva, ekersats och en Did, Borrani eller Akront-alufälg.
Sen ser den ut att ha en nyare Mikuni FSR-förgasarbrygga, en idag kult och svårfunnen baksving. Trodde först att det var en Dresda-sving.
Handknackad alutank -som om den är snygg och utan bucklor- också betingar en slant. Mycket godis på detta smått förvirrade bygge.

Mina tankar exakt, och dessutom en dyr customgaffel med dold axel. Givetvis försökte jag köpa den samma sekund jag såg den men den var såld, flera veckor sedan.

Jag såg alltså annonsen samma kväll den kom ut, menar jag.

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
98 Hk??? Låg inte en 600:a från slutet på 90-talet på runt 120-125 hästar?
Och med 7-stegstrimning, vad började de på då? 60 eller???

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Gah, kan ni inget eller. 7-stegs betyder ju att det är 7 hamstrar som är i motorn och springer! Det borde säkert bli runt 98 hk.

Har de blandat ihop kW och hk? Iofs fortfarande pinsamt.

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
http://www.blocket.se/stockholm/Gilera_Runner_FXR_180_2_takt_22hk___oanvand___64750870.htm?ca=11&w=3

Den löjligt överprissatta scootern, som först gick i 260km/h och var förbjuden för gasglad ungdom, toppar som sagt nu 160 km/h men med det nya tillägget:

"Detta ex är något för den kräsne eller för samlaren och säljes ej till puckad ungdom. VÄNLIGEN respektera detta."

:D

"Intressekoll" samt: "Satt pris är ett start/acceptpris och säljes till högstbjudande."
Det är en liten guldklimp säljaren sitter på. Med betoning på "sitter på".

Känns som "puckad ungdom" är smartare än att hänga med i en budkarusell som säljaren tror skall starta på 39'.

Å andra sidan ligger det just nu en begagnad och 15 år gammal 180cc Gilera ute för 27 papp, så atte...

http://www.blocket.se/sodermanland/Gilera_runner_180_64954782.htm?ca=20

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
? Det är ju 70 tkr mer än denna nya, http://www.blocket.se/vasterbotten/BMW_S1000R__0_95__ranta__65076370.htm?ca=1_14&w=3. Lägg på 10 tkr för sportpaketet så skiljer det ju ändå mycket pengar. Är det nåt annat speciellt med den modellen eller?

Dom kanske behöver ha in lite extra för att finansiera en ny backdrop?

harley_zpsivk8vdew.jpg

Den gamla ser väl bara sådär ut...

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Hoj
Enfield India
Chronic skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Gile....htm?ca=11&w=3
Runner.jpg

Den löjligt överprissatta scootern, som först gick i 260km/h och var förbjuden för gasglad ungdom, toppar som sagt nu 160 km/h men med det nya tillägget:

"Detta ex är något för den kräsne eller för samlaren och säljes ej till puckad ungdom. VÄNLIGEN respektera detta."

"Intressekoll" samt: "Satt pris är ett start/acceptpris och säljes till högstbjudande."
Det är en liten guldklimp säljaren sitter på. Med betoning på "sitter på".

Känns som "puckad ungdom" är smartare än att hänga med i en budkarusell som säljaren tror skall starta på 39'.

Å andra sidan ligger det just nu en begagnad och 15 år gammal 180cc Gilera ute för 27 papp, så atte...

http://www.blocket.se/sodermanland/Gilera_runner_180_64954782.htm?ca=20
Runner 2.jpg

Skärmdumpar, skärmdumpar, skärmdumpar... :Bugar

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Tack för dumpar, men jag tycker att avsaknaden ger ett incitament att ständigt bevaka tråden:7peta

Men som sagt, tack!

Escape Artist

Medlem
Gick med
13 Oct 2015
Hoj
GSX-R 1000 K1, Bandit 1200, CBR 1000F(såld), ZZ-R 600(såld), Jawa 638 m. sidovagn
Förutom att den är överprisad, lite taskig svenska på ett par ställen och att killen inte vet vad "mint condition" betyder så vet jag inte? Inte MC-relaterat heller. Vad missar jag?

Måste bort får inte plats pga ny bil..
Kan tänkas byta mot bil!
:7peta

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...