Dagens Blocket! (mc-relaterat)

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er

625 SXC finns även till -07...

Va är det som inte stämmer då????

625 SMC har annan bakdel me dubbla dämpare från -05... Liknande som 660 SMC å 640

Kolla lite på ktm.se

Så här ser en 625 SXC ut fram tom -07

https://www.google.se/search?q=ktm+...UIBygB&biw=1280&bih=800#imgrc=EJcW6xMblp6C-M:

Så här ser en 625 SMC ut

https://www.google.se/search?client....6.730...41.HJSwXVZob40#imgrc=URHcfTsnDpu50M:

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Men går det att hitta krashkåpor osv. så att man kan använda den som banhoj? Tänker bara så man inte köper den också går det inte att göra till banhoj

Nej det finns givetvis inga modellanpassade kåpor till den, och det här är en tråd där vi hånar felstavningar, felprissatta hojar och fula hembyggen.

Dessutom blir det ingen banhoj bara för att du sätter på andra kåpor, köp den och kör med de som sitter på och byt eller laga om du lägger dig

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej det finns givetvis inga modellanpassade kåpor till den, och det här är en tråd där vi hånar felstavningar, felprissatta hojar och fula hembyggen.

Dessutom blir det ingen banhoj bara för att du sätter på andra kåpor, köp den och kör med de som sitter på och byt eller laga om du lägger dig

Det ser ut att finnas lite krashkåpor till den...
Men ja, det är ju mest bara att köpa, krascha och se glad ut med den där, svårt att hitta billigare hojar att nöta bana med. Men, att köpa krashkåpor blir nog dyrare än hojen. :hihi

Last edited:
Gick med
12 Sep 2016
Hoj
Yamaha YZF 125
Det ser ut att finnas lite krashkåpor till den...
Men ja, det är ju mest bara att köpa, krascha och se glad ut med den där, svårt att hitta billigare hojar att nöta bana med.

Okej, men vad är kraven för att få tävla i rookie? Skulle man kunna det med den hojen om man fixar upp den? Förlåt om jag ställer dumma frågor men är väldigt ny inom detta :rodnar

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Okej, men vad är kraven för att få tävla i rookie? Skulle man kunna det med den hojen om man fixar upp den? Förlåt om jag ställer dumma frågor men är väldigt ny inom detta :rodnar

Ska du tävla i rookie skulle jag nog säga att det är bättre och billigare att köpa en färdigpreppad hoj till att börja med. Kostar en del att kåpa kåpor, motorskydd och allt sånt där. Och en 955 är gammal, så det är ganska få som säljer delar till den så du får betala mer.
Det bör börja dyka upp färdigpreppade racehojar på blocket snart så stressköp inte något bara för att ha en hoj.

Gick med
12 Sep 2016
Hoj
Yamaha YZF 125
Ska du tävla i rookie skulle jag nog säga att det är bättre och billigare att köpa en färdigpreppad hoj till att börja med. Kostar en del att kåpa kåpor, motorskydd och allt sånt där. Och en 955 är gammal, så det är ganska få som säljer delar till den så du får betala mer.
Det bör börja dyka upp färdigpreppade racehojar på blocket snart så stressköp inte något bara för att ha en hoj.

Okej tack så mycket kollat på engelska gumtree och norska finn.no och där finns också mer färdiga banhojar till bra priser. Men väntar och hittar rätt hoj som du säger, något som man ska tänka på när man kollar på hoj i andra länder?

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
https://www.blocket.se/halland/Suzuki_TL1000_intressekoll___bytes__71946860.htm?ca=14&w=3

Är normalt sett lite små allergisk mot uttrycket "intressekoll". I min värld betyder det ungefär, jag tänker egentligen inte sälja hojen/bilen men är någon beredd att betala ett riktigt bra slant så kan jag fundera på det.

Om man däremot lägger ut en hoj för 29:- sen sänker till 19:- för att sedan gå ner till 15:-, skulle jag inte skriva "intressekoll" utan hellre "desperat säljbehov".

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
https://www.blocket.se/halland/Suzuki_TL1000_intressekoll___bytes__71946860.htm?ca=14&w=3

Är normalt sett lite små allergisk mot uttrycket "intressekoll". I min värld betyder det ungefär, jag tänker egentligen inte sälja hojen/bilen men är någon beredd att betala ett riktigt bra slant så kan jag fundera på det.

Om man däremot lägger ut en hoj för 29:- sen sänker till 19:- för att sedan gå ner till 15:-, skulle jag inte skriva "intressekoll" utan hellre "desperat säljbehov".

Ja det är ju vad de vill få det att låta som, sämst bluff.

Men utöver det, 150hk och går upp på bakhjulet i alla växlar.. Jo visst va :tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Och 150 åsnor känns ju lite possimistiskt faktiskt. :)

15000 svenska låter ju inte allt för tokigt däremot tycker jag.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS