Dagens Blocket! (mc-relaterat)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Den ser åtminstone ut att vara "färdig" så att man slipper fixa en massa som man inte förstår varför det kapats sönder.

Ja, förutom den felmonterade motorn så var den snygg.

Alla "jobb" som är utförda har ju förbättrat den utseendemässigt

Jag skulle velat ha lite kortare sving för att tighta till den lite från sidan, men folk förlänger ju svingar på allt annat nuförtiden så det är väl en smaksak gissar jag
(det är antaglingen inte tvärgjort att korta kardanen heller)
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag tycker bakhjulet sitter ganska bra placerat, men sitter det regndäck på den? Passar väl iofs bra i Halmstad den här årstiden.

Ser ut som ett Dunlop Mutant, suveränt gatdäck skapat för i första hand motard och rundbana. Funkar kanon på grus också! :)
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Vi som är över 55 år förstår: det är en klassiker. Så här ska en motorcykel se ut. Det är lite som att höra Chuck Berry: Det här är rock.
Sen att priset är åt helvete är en annan sak, den här ska inte kosta mer än max 20.000kr.

Jupp, vi som är över 55 fattar det. Tyvärr fattar nog ingen av oss som du säger dom horribla priserna :)
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Priset är ju som sagt helt galet.....men en läcker hoj, tycker jag.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Priset är ju som sagt helt galet.....men en läcker hoj, tycker jag.

Vad ska man behöva betala för en Vincent Black Shadow? En cbx1000 borde man väl typ kunna få för 15,000 men kostar 89,000 på blocket. En SR400 på blocket för 25,000 borde vara värd 5,000. Eller...? Ivfsh ångrar jag bittert att jag inte köpte den -79 z1300 Lingvallarna försökte prångla på mig 1980 för 20k. Får nöja mig med b1'an jag nyss köpte för 5.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Vi som är över 55 år förstår: det är en klassiker. Så här ska en motorcykel se ut. Det är lite som att höra Chuck Berry: Det här är rock.
Sen att priset är åt helvete är en annan sak, den här ska inte kosta mer än max 20.000kr.

För mig är första Kawa 900 från -72 mer klassiker då, å även gamla tre pipiga 500 å 750...
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Vad ska man behöva betala för en Vincent Black Shadow? En cbx1000 borde man väl typ kunna få för 15,000 men kostar 89,000 på blocket. En SR400 på blocket för 25,000 borde vara värd 5,000. Eller...? Ivfsh ångrar jag bittert att jag inte köpte den -79 z1300 Lingvallarna försökte prångla på mig 1980 för 20k. Får nöja mig med b1'an jag nyss köpte för 5.

Vincent Black Shadow... Hoppas på att betala ingenting för en sån 51a. Ärva, men lär inte greja att hålla den i körbart skick tyvärr. Kräver lite mer än en 70/80 -tals hoj så hoppas på att den går att säljas dyrt framöver när den timmen är slagen :)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Vi som är över 55 år förstår: det är en klassiker. Så här ska en motorcykel se ut. Det är lite som att höra Chuck Berry: Det här är rock.
Sen att priset är åt helvete är en annan sak, den här ska inte kosta mer än max 20.000kr.
Då är jag alldeles för ung för att förstå. För mig har alltid Kawasaki varit något för de som vill avvika och inte har råd med det bästa från Suzuki och Yamaha. Det är förstås sprunget ur att någon valde en AR istället för en RG eller RD så några år efter cykeln i annonsen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Då är jag alldeles för ung för att förstå. För mig har alltid Kawasaki varit något för de som vill avvika och inte har råd med det bästa från Suzuki och Yamaha. Det är förstås sprunget ur att någon valde en AR istället för en RG eller RD så några år efter cykeln i annonsen.

Fast AR gick ju hårdare än RD, och RG var iofs vassare än bägge men den kom ju också senare.

Just lite högre effekt än konkurrenternas motsvarighet tycker jag väldigt ofta varit signum hos Kawasaki.
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
Sen att priset är åt helvete är en annan sak, den här ska inte kosta mer än max 20.000kr.

det typiskt svenskt, det ingen här som vill betala därför säljs alla klassiker ut av landet.
det finns massor av folk ute i europa som vill betala, har såld flera fina klassiker o alla har gått till utlandet
typ dessa + flera andra
z 1000 1977 gick till Norge
sällsynt hundkoja till Danmark
spekulant på min Nico bakker från Tjeckien, men coronan kom så han han inte hit
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top