Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Då är jag alldeles för ung för att förstå. För mig har alltid Kawasaki varit något för de som vill avvika och inte har råd med det bästa från Suzuki och Yamaha. Det är förstås sprunget ur att någon valde en AR istället för en RG eller RD så några år efter cykeln i annonsen.

i min värld har alltid kawa varit snäppet bättre än dom andra, kom Suzuki med en ny hoj med 150 hk kom kawa alltid med en som var lite starkare.
 
i min värld har alltid kawa varit snäppet bättre än dom andra, kom Suzuki med en ny hoj med 150 hk kom kawa alltid med en som var lite starkare.
Kawa har ju alltid gått sin egen väg, man höll fast vid tvåtaktare längre än någon annan. För mig är Suzuki snäppet lägre kvalitet än Honda och Yamaha, lite billigare grejer helt enkelt. Honda har alltid haft toppkvalitet och dessutom varit både först och världsledande med sina hojar. Tänk bara på cb750 som slog världen med häpnad 1967 och därmed också puttade ned Storbritannien från tronen som ledande mc-tillverkare. Triumph och Norton var inte längre störst och bäst, nu var det Japan som byggde den bästa Superbiken.
 
Kawa har ju alltid gått sin egen väg, man höll fast vid tvåtaktare längre än någon annan. För mig är Suzuki snäppet lägre kvalitet än Honda och Yamaha, lite billigare grejer helt enkelt. Honda har alltid haft toppkvalitet och dessutom varit både först och världsledande med sina hojar. Tänk bara på cb750 som slog världen med häpnad 1967 och därmed också puttade ned Storbritannien från tronen som ledande mc-tillverkare. Triumph och Norton var inte längre störst och bäst, nu var det Japan som byggde den bästa Superbiken.

Ja, för mig är Honda lite som en Volvo på två hjul. Robust och lite grovhuggen.

Min fråga från början är väl egentligen för att jag tycker att det är en vanlig motorcykel fast jävligt gammal. Den är väl inte bättre på något än en CBR1000F, men kanske snyggare med färre plastsjok.
 
Fast AR gick ju hårdare än RD, och RG var iofs vassare än bägge men den kom ju också senare.

Just lite högre effekt än konkurrenternas motsvarighet tycker jag väldigt ofta varit signum hos Kawasaki.

AR125 - hojen som borde ha avtryckare istället för gashandtag!

Som det stod i reklamen. Och inte ens på den tiden stämde det som stod i reklamen. De vattenkylda 125-orna gick väldigt jämnt tills Suzuki kom med sin mopedstora Lill-Gamma och slog dem med ca 15 km/h i toppfart...

Och några år senare hade Honda och Aprilia tagit över tronen rejält.

Kawasaki?
 

Har haft många GS i mina dar, första var en ny 78a. Varit sugen bara för nostalgi köpa en. Ser idag en hel del GS till salu på olika fora och inte enbart Blocket. Vissa oförskämt billiga men ganska dyrt med vissa delar så är nog egentligen dumt köpa en av nostalgiska skäl. Sett vad folk i ClassicSuzuki lägger ner på dessa både i tid och pengar. Jösses...
 
det typiskt svenskt, det ingen här som vill betala därför säljs alla klassiker ut av landet.
det finns massor av folk ute i europa som vill betala, har såld flera fina klassiker o alla har gått till utlandet
typ dessa + flera andra
z 1000 1977 gick till Norge
sällsynt hundkoja till Danmark
spekulant på min Nico bakker från Tjeckien, men coronan kom så han han inte hit

Vad är det som är typiskt svenskt med det..? :va Att sälja ett fordon till folk utifrån ? Då var det typiskt svenskt att importera en BMW (bil) från Tyskland också på 90-talet.. Sällsynt hunkoja.. :D:D
 
Vad är det som är typiskt svenskt med det..? :va Att sälja ett fordon till folk utifrån ? Då var det typiskt svenskt att importera en BMW (bil) från Tyskland också på 90-talet.. Sällsynt hunkoja.. :D:D

att ingen i Sverige tyvärr vill hosta upp va en klassiker koster, men på kontinenten betalar dom
importera bil var väl ungefär det samma, man ville inte betala va en bmw kostade i Sverige
ja om du vet va en hundkoja är, kan du googla på reily elf mk1. det du, dom finns det inte många av i världen
 
Finns en benelli på tradera som gått ca150 mil o kostar ca 60K

Den har varit ute i evigheter. Skitsnygg i mitt tycke. Blivit avrådd köpa den av en i min grupp. Han samlar på Benelli och har 12-13 stycken idag. Tre stycken sexor tex. Låter som dom ska skära ihop när dom körs men så jäkla balla:)
 
Kawa har ju alltid gått sin egen väg, man höll fast vid tvåtaktare längre än någon annan. För mig är Suzuki snäppet lägre kvalitet än Honda och Yamaha, lite billigare grejer helt enkelt. Honda har alltid haft toppkvalitet och dessutom varit både först och världsledande med sina hojar. Tänk bara på cb750 som slog världen med häpnad 1967 och därmed också puttade ned Storbritannien från tronen som ledande mc-tillverkare. Triumph och Norton var inte längre störst och bäst, nu var det Japan som byggde den bästa Superbiken.

ja det var 1967 det......... men vad har honda gjort som varit världsledande och först efter det???
 
Kawa har ju alltid gått sin egen väg, man höll fast vid tvåtaktare längre än någon annan. För mig är Suzuki snäppet lägre kvalitet än Honda och Yamaha, lite billigare grejer helt enkelt. Honda har alltid haft toppkvalitet och dessutom varit både först och världsledande med sina hojar. Tänk bara på cb750 som slog världen med häpnad 1967 och därmed också puttade ned Storbritannien från tronen som ledande mc-tillverkare. Triumph och Norton var inte längre störst och bäst, nu var det Japan som byggde den bästa Superbiken.

ja det var 1967 det......... men vad har honda gjort som varit världsledande och först efter det???
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top