Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det kan fixas! Med Cumberlandkorv och bönor?
Kan bli svårt med bra bacon och korv om vi tältar i Pulsujärvi men då kan det bli Suovas och pottimosi!
Jo, det går att fixa så räknar med det och dig. Varit mycket i dom trakterna i jobbet. Men svårt hitta hotell vilket lär glädja dig. Fick när jag var i Karesuando vid ett tillfälle åka in i Finland 5 mil för boende. Tält var inte så skönt då strax innan jul. Men moonade i Karesuandos webcam till arbetspolarna. Manligt... ?

Jo, det går att fixa så räknar med det och dig. Varit mycket i dom trakterna i jobbet. Men svårt hitta hotell vilket lär glädja dig. Fick när jag var i Karesuando vid ett tillfälle åka in i Finland 5 mil för boende. Tält var inte så skönt då strax innan jul. Men moonade i Karesuandos webcam till arbetspolarna. Manligt... ?
Pulsujärvi är tältning! :7peta Du får ta dina hotellnätter på vägen upp och ner! ;)
Nu har jag bastat många gånger i Finland så jag borde vara van vid manligt håriga arslen men jag verkar aldrig vänja mig...

Och vilken gigantisk styrdämpare! Vobblar det så jävligt?
Med skjuts och 103 kusar på slangen kan det bli vingligt ut ur kurvor på lite skumpig väg. Efter att ha upplevt/överlevt en tank-slapper för första gången monterar man styrdämpare - första bästa duger! Been there... här någonstans efter tvära kurvan:

Kör man hårt med fräna chassit-inställningar, då blir det nervöst!:fakta Och då kurera man det med en FET styrdämpare! Pungt!:3freak
Rakt fram också för med det lilla handspettet under motorn lär begränsa nedläggningsvinkeln i vänsterkurvor! :crash
Men HD skulle väl sluta med Total loss-systemet trodde jag. Kanske kommer på nyare modeller.
Och vilken gigantisk styrdämpare! Vobblar det så jävligt?
Men med färskoljesmörjning blir det inte svarta pölar om man inte hällt i gammal olja. :7peta
Vevhusventilationens olja på äldre motorcyklar kan vara svart om oljan inte är nybytt men får man svarta pölar... :gnissla

Kör man hårt med fräna chassit-inställningar, då blir det nervöst!:fakta Och då kurera man det med en FET styrdämpare! Pungt!:3freak
Min andra banhoj hade en styrdämpare så sjukt hårt ställd att hojen kändes helt sjukt suspekt att köra, och det var segt att styra när man puttade runt den i garaget. Ställde ner den ordentligt, och det visade sig att hojen hade en ganska nervös geometri, men det var trevligare med ett styre som stångades lite än med en nitisk styrdämpare.

Det sägs att folk blir knäppa av pandemin men så illa?
NTV var ju en trevlig hoj men blev i princip värdelös när nya reglerna för uppkörning för A-behörighet kom.
Så ekonomiska värdet i förstörelsen är väl noll, så frågan är om man får 20kKr medskickat.
Hur blev den värdelös? Vem tar kort med sikte på en NVT som första hoj? Blev dessa mer värdelösa än alla andra hojar under 700cc?

RD350-motor med rostig vev, rostig primäraxel, utan cylindrar, utan kåpor, utan koppling för det facila priset 9500kr.

Fast jag vet snart inte vad som är normalt längre...

Bifogat

• RD350.png
    RD350.png
    336.6 KB · Visningar: 19
Hur blev den värdelös? Vem tar kort med sikte på en NVT som första hoj? Blev dessa mer värdelösa än alla andra hojar under 700cc?
Det var en hoj som var godkänd för uppkörning för A fram till för något år sedan.
Vi hade en sådan och det var en mycket trevlig hoj.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick