Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Men "samlarskick"? Vem är intresserad av att betala 20.000kr mer för en hoj i samlarskick om man nu inte just ska ha den som samlarobjekt i ett framtida hojmuseum? Så fort man tar ut den i skogen och har åkt några hundra mil så är den inte i samlarskick utan en vanlig storstånka och värd kanske 20000kr.
Så tänker jag också.
Jag hade betalat mer för den om det var rätt färgsättning mm (enligt mitt tycke) bara för att ha den.
Men som ett objekt att bruka så blir det lite väl i överkant med det där priset.
Visst är skicket avgörande, men inte till vilket pris som helst, efter något år i skogen så är den ändå som du säger "bara en vanlig storstånka".
 
Men "samlarskick"? Vem är intresserad av att betala 20.000kr mer för en hoj i samlarskick om man nu inte just ska ha den som samlarobjekt i ett framtida hojmuseum? Så fort man tar ut den i skogen och har åkt några hundra mil så är den inte i samlarskick utan en vanlig storstånka och värd kanske 20000kr.
Varför ska man ta ut just den hojen i skogen? Det finns andra hojar för det syftet.
 
Grymt fin, den där. Fattar inte hur en hoj bara kan ha gått 1000 mil på trettiofem år? Och den röd-svarta är väl mest sällsynta av färgerna? Kanske inte den kulören man vill ha på en dammig, skitig grushoj, men snygg så länge den är ren.
Kompisen har en sådan som han köpte för 20 år sedan för dom pengarna, den har stått i garaget i 19,7 år sedan köpet o vill minnas ca 700 mil på mätaren. Har biggbore högkomp större ventiler portad o stage3 trim kam mikuni 38mm o gör mätaren ut fortare än vad man kan tro hissar framhjulet vildsint på flera växlar.

Men kör gör han inte o säljer gör han inte den skall eldas upp?
 
Vad ska man annars ha den till?
Mystur till nån tjärn med fiskespö och termos funkar det nog prima , en Puch Dakota är ju dyrare idag och jag åker hellre en Fintur på en sån här
Som kuriosa såldes den Puch Dakota jag hade som 14-åring för 800:- och samma ägare sålde den i fjol för 34000 ? det är skrämmande om nåt
 
Vad ska man annars ha den till?

Vardagsrummet, sovrummet, köket...
Precis hannuse, delar din åsikt.

En del hojar har klarat sig från vardagsslitage som kommer av massor av mil och en del personer (kalla dem samlare, samariter eller vad ni vill) har både viljan och möjligheter att spara dessa guldklimpar åt eftervärlden.
Jag säger inte att det är fel att använda sin hoj, men kan inte pärlorna få vara ifred?

Säg att jag går på ett motormuseum för att jag fått veta att en likadan knarr som jag körde i ungdomen finns där, så vill iallafall jag se en fin, obefläckad juvel när inträdet är betalt. Inte vill man se spår av att nån annan varit där och kladdat?
Tror tex inte att perjul förväntar sig att hans 8000-mila 660R hamnat på något museum, hur många glada mil den än burit honom.
 
Kompisen har en sådan som han köpte för 20 år sedan för dom pengarna, den har stått i garaget i 19,7 år sedan köpet o vill minnas ca 700 mil på mätaren. Har biggbore högkomp större ventiler portad o stage3 trim kam mikuni 38mm o gör mätaren ut fortare än vad man kan tro hissar framhjulet vildsint på flera växlar.

Men kör gör han inte o säljer gör han inte den skall eldas upp?
Jag förstår honom till fullo! :tummenupp
 
Varför ska man ta ut just den hojen i skogen? Det finns andra hojar för det syftet.
Inte just skogen, men så fort man använder den är det ju inte i "samlarskick" längre. Ska man använda en hoj är det bättre att köpa en i bruksskick än en i samlarskick för 20000kr mer. Ska man bygga ett eget hojmuseum är det förstås en annan sak.
 
Säg att jag går på ett motormuseum för att jag fått veta att en likadan knarr som jag körde i ungdomen finns där, så vill iallafall jag se en fin, obefläckad juvel när inträdet är betalt. Inte vill man se spår av att nån annan varit där och kladdat?
Där är vi definitivt olika, hellre ser jag fordon som faktiskt fått användas. Saker med en historia är roligare än något som tillverkats och bara blivit stående.
Ett tävlingsfordon ska givetvis visas i det skick det hade vid målgång.
 
Men då kan man ju använda en hoj i bruksskick för ett par tiotusenlappar mindre?
Jo det är klart Tammer , men handen på hjärtat så köper man väl hellre en fin hoj för den pengen än en moppe ?
är i den sitsen att jag har bara hojar jag använder men jag förstår dom som samlar om man har det intresset och en fin hoj är i mina ögon mer värd om man letar en sån .
skabbhäckar och diverse äckligt fula byggen både billiga och dyra finns gott om liksom brukshojar så det är bara att välja när man letar.
La faktiskt undan ett nytt kit plast inkl tant till min Xr650r för många år sen när det var billigt och dollarkursen låg så jag sliter min gris med glädje ?
Bruksskick nu -fin när miljömuppar fått som dom vill och den är parkerad för gott i garaget :(
 
Jo det är klart Tammer , men handen på hjärtat så köper man väl hellre en fin hoj för den pengen än en moppe ?
är i den sitsen att jag har bara hojar jag använder men jag förstår dom som samlar om man har det intresset och en fin hoj är i mina ögon mer värd om man letar en sån .
skabbhäckar och diverse äckligt fula byggen både billiga och dyra finns gott om liksom brukshojar så det är bara att välja när man letar.
La faktiskt undan ett nytt kit plast inkl tant till min Xr650r för många år sen när det var billigt och dollarkursen låg så jag sliter min gris med glädje ?
Bruksskick nu -fin när miljömuppar fått som dom vill och den är parkerad för gott i garaget :(
Vem vill inte ha ett eget hojmuseum med samlade klassiker? Dock är det få förunnat att ha detta, både beroende av ekonomiska faktorer och utrymmesskäl. Min dröm är att japanska hojar från 70-talet, det skulle sitta att dregla över dessa läckerbitar istället för att sitta på "Dobidoo" , "Postkodmiljonären" på helgerna...
 
Vem vill inte ha ett eget hojmuseum med samlade klassiker? Dock är det få förunnat att ha detta, både beroende av ekonomiska faktorer och utrymmesskäl. Min dröm är att japanska hojar från 70-talet, det skulle sitta att dregla över dessa läckerbitar istället för att sitta på "Dobidoo" , "Postkodmiljonären" på helgerna...
?Drömmar är till för att förverkligas ,flyttade ut i skogen 2012 och började med att bygga stort garage , överge Stockholm då får du både plats i garaget pengar över och livskvalité på köpet ?
?är i tokholm och jobbar ibland och då är det bra skönt att ”hemma” är 40mil därifrån
 
Där är vi definitivt olika, hellre ser jag fordon som faktiskt fått användas. Saker med en historia är roligare än något som tillverkats och bara blivit stående.
Ett tävlingsfordon ska givetvis visas i det skick det hade vid målgång.
Inte så olika verkar det som. Skulle ge massor för Scott Russels VM-Kawa -93. Eller dubbel-Anders OW01, eller Hagas OW02, eller...
 
Grymt fin, den där. Fattar inte hur en hoj bara kan ha gått 1000 mil på trettiofem år? Och den röd-svarta är väl mest sällsynta av färgerna? Kanske inte den kulören man vill ha på en dammig, skitig grushoj, men snygg så länge den är ren.
Det var jag som annonserade ut xt’n, den var helt i originalskick, helt sjuk fin.
Fick många förslag om export till Norge/Danmark men den gick till Stockholm.
D3E04966-05D2-48FD-AC02-3E8E29C76991.jpeg
 

Bifogat

  • B081459F-9BE7-4E24-A9E5-9B897E9B246B.jpeg
    B081459F-9BE7-4E24-A9E5-9B897E9B246B.jpeg
    5.5 MB · Visningar: 34
  • BBD601CF-0B63-46AD-8B16-A1A4D22D07F5.jpeg
    BBD601CF-0B63-46AD-8B16-A1A4D22D07F5.jpeg
    3.1 MB · Visningar: 34
Nyheter
Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Back
Top