Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Mycket försvinner nog utomlands, svenska priser är ofta låga jämfört med internationella priser.
Norrmännen gillar gamla svenska 125or.Det verkar vara ett oerhört sug efter motorcyklar på Blocket just nu. Många försvinner innan man ens hinner bjuda på dem, det låg en Honda 125cc -80 som jag var intresserad av för 11000kr. Var borta innan jag ens hann formulera ett svar på annonsen. Och det mitt i vintern...
Så fort dyker upp något under "marknadspris" är det borta på ett par timmar. Inte är det något som syns på vägarna nästa år heller. Är det månne utländska samlare som köper upp dem..?
Samtidigt vet jag på rak arm flera som hämtar mopeder i Norge och säljer här så det verkar som dom värderas lägre i norgeNorrmännen gillar gamla svenska 125or.
Prisbilden på moppar är fascinerande. Åtminstone för något år sedan kostade en moppe som t ex Yamaha FS1 eller liknande 15-20000kr, medan en 125cc motorcykel från samma tidsperiod kunde köpas för 6-7000kr. Moppar har fått kultstatus, och nu börjar samma fenomen synas hos 125or.Samtidigt vet jag på rak arm flera som hämtar mopeder i Norge och säljer här så det verkar som dom värderas lägre i norge
Som fan också. Redan 15 år sen sålde jag en Yamaha RS 125, den såldes aldrig i Sverige, men i Norge. Norrmännen budade som aldrig förr?Norrmännen gillar gamla svenska 125or.
Jag träffade en dansk häromveckan som köpte moppar och delar och skickade till Danmark. Dubbla värdet typ.Samtidigt vet jag på rak arm flera som hämtar mopeder i Norge och säljer här så det verkar som dom värderas lägre i norge
Den såldes i Sverige med.Som fan också. Redan 15 år sen sålde jag en Yamaha RS 125, den såldes aldrig i Sverige, men i Norge. Norrmännen budade som aldrig förr?
Besiktigad 2019, och bara ca 1800 mil.På tal om 125cc. Inte Blocket, men Tradera. Ett riktigt kap om den går för det priset. Jag har redan en GP125 av samma årsmodell, men annars hade jag varit med och bjudit.
"Yamaha rs125 år 82, Ledande bud: 5 700 kr"
Motorcyklar | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Motorcyklar enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Den där blev jag lite sugen på att knipa, men jag har för litet garage så jag lade band på mig.På tal om 125cc. Inte Blocket, men Tradera. Ett riktigt kap om den går för det priset. Jag har redan en GP125 av samma årsmodell, men annars hade jag varit med och bjudit.
"Yamaha rs125 år 82, Ledande bud: 5 700 kr"
Motorcyklar | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Motorcyklar enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Men igenklien - vad gör en DR 400 i veteranklassenduro...?
Hur svårt är det att ta några bilder på hojen? Känns ju mer som att någon försöker kränga ett museiföremål än en MC. Mycket snack om dess historia och lite fakta.
Hur svårt är det att ta några bilder på hojen? Känns ju mer som att någon försöker kränga ett museiföremål än en MC. Mycket snack om dess historia och lite fakta.
De är snygga de där, så ska en riktig motorcykel se ut. En sån som "alla" vill ha i garaget, hur dom är att köra vet jag dock inte.Skynda!
Jag gav nästan 10.000:- mer för min i våras…
Skynda!
Jag gav nästan 10.000:- mer för min i våras…
Den är riktigt kul! Smal som en moppe, hyfsat låg vikt och bra vrid. Dock ingen raket.De är snygga de där, så ska en riktig motorcykel se ut. En sån som "alla" vill ha i garaget, hur dom är att köra vet jag dock inte.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|