Snygg! Tycker iofs att alla dåtida Kawa Z-modeller är snygga. Ser ingen anledning till prut om jag var intresserad, men skulle väl aldrig köpa en liten fjärt till 250.Kanske lite i överkant med 9000:- men ser fin ut.
Verkar sälja bort allt importerat från Indien
Lite kul att kalla unik och samtidigt medge att 2,5 miljarder Indier har två
JO!Den är ju i alla fall inte fulare än original.
Ratsit i kombination med Biluppgifter.se gav mig KOA347. ?️Tänk om han hade skrivit ut lite info. Regnummer hade varit nog.
Eller hur? 250/400cc twin från tidigt 80-tal dräller det av på Blocket. Egentligen de enda hojar som kan köpas besiktigade och i gott skick för under 10000kr.Dom där finns inte längre.
Samlare har lagt vantarna på alla.
Om man gillar stilen, utseendet och skicket så spelar väl motorstorleken mindre roll? Såna här duger utmärkt till att puttra fram på trevliga landsvägar i 80-90 km/t.Snygg! Tycker iofs att alla dåtida Kawa Z-modeller är snygga. Ser ingen anledning till prut om jag var intresserad, men skulle väl aldrig köpa en liten fjärt till 250.
Om man gillar stilen, utseendet och skicket så spelar väl motorstorleken mindre roll? Såna här duger utmärkt till att puttra fram på trevliga landsvägar i 80-90 km/t.
Jag är nog lite för bekväm för att köra hoj som kräver framåtlutad sittställning över huvud taget, men det där sätet tillsammans med den tanken ser ju ut som det är designat för mesta möjliga manliga smärta.
Hur reagerar besiktningspersonalen när de ser byggen som detta (o många andra i tråden)?Jag är nog lite för bekväm för att köra hoj som kräver framåtlutad sittställning över huvud taget, men det där sätet tillsammans med den tanken ser ju ut som det är designat för mesta möjliga manliga smärta.
Den är ju klart snyggare än originalet...
Hur reagerar besiktningspersonalen när de ser byggen som detta (o många andra i tråden)?
Va f-n har du gjort?
E du fullständigt knäpp?
Vrider sig av skratt?
Börjar gråta??
För det går väl knappast att hålla masken........
Instämmer. Om man kör en 40 år gammal 250cc för att man gillar det, då är man cool, lite excentrisk och en som går sina egna vägar. Kör man den för att man inte har råd med något annat, eller inte vågar sig på en 1000cc - då är man en folk tycker synd om. I bästa fall.Absolut, du har helt rätt.
Det handlar om att ställa in reglage och parametrar på sig själv först.
Man kan ha sagolikt roligt på en 40 år gammal 250 med endast 25 hästar - om bara inställningen är rätt.
Men, jag kan ju villigt erkänna att det är lättare att njuta en veteran-250 om man redan har en literklubba och kanske ett grusjärn i garaget att bryta av med.
40 år gammal 250 är tålamodsprövande om man skall ha den som endahoj.
Fortfarande roligt, men man får lägga mer tid på att rutta fram lämpliga vägar och kanske offra någon extranatt i ett vindskydd. Vilket i sig kan vara roligt, men kräver ett annat mindset, som vi säger på svenska.
...och är det gamla 80-talshärket den enda hoj man förfogar över, så blir det svårt att köra den med den där ironiska minen som är så cool på träffar.
Plötsligt tycker folk synd om en, och det var inte det man var ute efter.
Absolut, du har helt rätt.
Det handlar om att ställa in reglage och parametrar på sig själv först.
Man kan ha sagolikt roligt på en 40 år gammal 250 med endast 25 hästar - om bara inställningen är rätt.
Men, jag kan ju villigt erkänna att det är lättare att njuta en veteran-250 om man redan har en literklubba och kanske ett grusjärn i garaget att bryta av med.
40 år gammal 250 är tålamodsprövande om man skall ha den som endahoj.
Fortfarande roligt, men man får lägga mer tid på att rutta fram lämpliga vägar och kanske offra någon extranatt i ett vindskydd. Vilket i sig kan vara roligt, men kräver ett annat mindset, som vi säger på svenska.
...och är det gamla 80-talshärket den enda hoj man förfogar över, så blir det svårt att köra den med den där ironiska minen som är så cool på träffar.
Plötsligt tycker folk synd om en, och det var inte det man var ute efter.
Om man gillar stilen, utseendet och skicket så spelar väl motorstorleken mindre roll? Såna här duger utmärkt till att puttra fram på trevliga landsvägar i 80-90 km/t.
Blev lite konstigt citerat...Om man gillar stilen, utseendet och skicket så spelar väl motorstorleken mindre roll? Såna här duger utmärkt till att puttra fram på trevliga landsvägar i 80-90 km/t.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Kawasaki z440 https://www.blocket.se/annons/dalarna/kawasaki_z440/101575947Jag har flera gånger på forumet berättat om min kväll på en Z 400R, en underbart mysig hoj som fridfullt puttrade fram på småvägarna. Skulle t.o.m. kunna köpa nåt liknande. Har förresten garaget fullt med sömniga XT 500-550-600r, som inte heller direkt skräms.
Jag är ledsen, men att gå därifrån till en stackars 250 som sackar i motvind går bara inte, inte för mig iallafall. Även om den är snygg.
Jag har flera gånger på forumet berättat om min kväll på en Z 400R, en underbart mysig hoj som fridfullt puttrade fram på småvägarna. Skulle t.o.m. kunna köpa nåt liknande. Har förresten garaget fullt med sömniga XT 500-550-600r, som inte heller direkt skräms.
Men är det så illa? En av mina få hojar just nu är en cb250, en tung jävla klump på 185 kg och 27 hk. Och ändå väldigt skön att glida fram genom landskapet som jag vill. Jag kan inte märka in någon kraftbrist gentemot min förra cb400, inte heller den något kraftpaket. Kör mest på 80-vägar och håller 90-00km/t utan vibrationer eller andra problem.Blev lite konstigt citerat...
Haha, förstod att jag skulle få Tammer på mig här!
Alltså: Jag lägger ingen värdering i vad folk kör för hojar, det rör mig inte alls. Och nu i fallet med Z 250n så tycker jag att den är snygg på riktigt - proportionerna är helrätt! Men 20 häst ur en 250-twin är bara för lite.
Jag har flera gånger på forumet berättat om min kväll på en Z 400R, en underbart mysig hoj som fridfullt puttrade fram på småvägarna. Skulle t.o.m. kunna köpa nåt liknande. Har förresten garaget fullt med sömniga XT 500-550-600r, som inte heller direkt skräms.
Jag är ledsen, men att gå därifrån till en stackars 250 som sackar i motvind går bara inte, inte för mig iallafall. Även om den är snygg.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |