Dagens Blocket! (mc-relaterat)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bra hjälm är a och o där.
Kombinationen hjälm mot ruta är också en grej.

Jag har två hjälmar som jag använder idag, en Schuberth & en HJC. När jag körde Gixxern lät Schuberth allt för mycket, och att införskaffa HJC'n blev som en fröjd av lugn. Nu med gammeltenere'n så är istället Schuberthen helt ok, medans HJC helt plötsligt låter som en jävla stenkross på kokain.
Då är dom båda sporthjälmar mer eller mindre direkt konkurrerande med varandra.

Jo, vinkeln mot vinden gör en hel del, jag har ibland kört Harley med min hjälm, och då är den rejält mycket tystare trots ingen ruta alls
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag brukar få förslag på annonser i Indien på Marketplace. Orten heter Rimbo och en sån finns något närmre också.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag brukar få förslag på annonser i Indien på Marketplace. Orten heter Rimbo och en sån finns något närmre också.
De där annonserna har jag klagat på hos Facebook hur många gånger som helst utan resultat. Oftast handlar det om scootrar, och man ser av själva omgivningen att det inte är Rimbo det handlar om. Jag har bott här i 40 år och inte sett en kokospalm ännu...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Tio lax för en tråkig och lite charmig modell, säkert kul om man är onykter
 

Bifogat

  • 6A30835A-674E-400F-8E4C-958C03A5E489.png
    6A30835A-674E-400F-8E4C-958C03A5E489.png
    7.1 MB · Visningar: 63

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Den här vill jag veta mer om men mina google-ansträngningar har gett föga utdelning...
Var är du @notrightrider ....??
:va

Jobbar röven av mig just nu.

Det är en TY, standard issue japansk trialhoj från den perioden när japanerna hade dödat engelsk motorcykelindustri och nu hade siktet på den spanska.

Både Ossa och Bultaco slog vantarna i bordet med bara något års mellanrum under 80-talets första hälft.
Honda var smartare och köpte in sig i Montesa med en hiskelig massa förbehåll från Spanska staten.

Jag är förvånad att TYn i annonsen är kvar. Ovanligt att hitta något sådant.
Vill minnas att just -80an är sista året som twinshocker.

Hela TY-serien är utvecklad med engelsk trailexpertis.

Mer att läsa här:



Tjöööp! Det är Trickerns farfar du ser.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Tio lax för en tråkig och lite charmig modell, säkert kul om man är onykter
Sån är jag intresserad av, men oftast faller det på att priset. Man kan få betydligt mer hoj för 10 papp, och det blir oftast avgörande. Gamla twinnar som cb400, gsx400, xj400 kan köpas för samma pengar och är mycket mer mc än en 250 enstånka.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Sån är jag intresserad av, men oftast faller det på att priset. Man kan få betydligt mer hoj för 10 papp, och det blir oftast avgörande. Gamla twinnar som cb400, gsx400, xj400 kan köpas för samma pengar och är mycket mer mc än en 250 enstånka.
Tio lax får du nog stå ut med, oavsett om du tycker de är värda hälften, håller med, med verkligheten har bestämt annat
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Tio lax får du nog stå ut med, oavsett om du tycker de är värda hälften, håller med, med verkligheten har bestämt annat
Som sagt, om man bodde i ett hus med helgarage kunde man köpa en sån cykel och ha för framtida renovering. Men om man som jag kan ha en eller möjligen max två hojar åt gången finns ingen plats för detta. Och då är alltid en 400cc bättre än en gammal enstånka.
Det är inte pengarna i sig, de får man alltid igen med dessa cyklar. Utan hur många hojar man kan hålla, och ha rullande.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Gör som jag, sprid ut dem, en fick flytta ner i källaren, det klagades i två dagar sedan glömdes den bort, det gav plats för en till i garaget. Nu är det fullt där så kommer det en till måste någon mer ner i källaren.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När jag höll på med modellflyg var det en i klubben som inte fick skaffa fler plan för frugan.

Han löste det genom att säga att han byggde plan åt andra, sedan skulle dom ju flygas in och justeras några gånger så att dom blev perfekta innan han lämnade över dom som klara.

Antingen krashade han bort dom och sa att dom var levererade, eller så smög han upp dom på garagevinden dit frun inte tog sig när han tröttnade på dom, och så "tog han på sig att bygga" något nytt kul åt "någon i klubben" igen.

Det går ju att gömma regskylten och säga att man renoverar en motorcykel åt någon annan, tyvärr skvallrar ju vissa sidor på Internet om hur många fordon man äger, men man får väl hoppas att frugor inte tänker på sånt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
"Mc körkort samt handpenning på halva köpesumman via swish krävs vid provkörning."

Fast att ge en handpenning betyder ju att man förbinder sig till att köpa fordonet eller så förlorar man handpenningen.
Känns ju som ett ganska dåligt upplägg för den som vill provköra.


25000 i handen och så får han betalt för hojen av försäkringsbolaget som grädde på moset. :rofl
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Från mig är det bara en halv Tammer, men jag avstår ändå. Uddahojar innebär alltid problem med delar vid renoveringar och underhåll. Även om den är "unik".

Ingenting som Honda har tillverkat är uddahojar och svårt att få tag i delar till.

Till och med dom ovala kolvarna till NR750 finns att köpa, även om dom är tillfälligt slutsålda hos den här handlaren:
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top