Tänkte mest på priset för en gammal härkUnikt dåliga bilder var det i alla fall. Och beskrivningen av hojen var inte mycket bättre.
Tänkte mest på priset för en gammal härkUnikt dåliga bilder var det i alla fall. Och beskrivningen av hojen var inte mycket bättre.
Men han hade ju i alla fall gått ned en tiopotens på priset. Det är ju inte illa....Tänkte mest på priset för en gammal härk
Den vill ju jag ha! Jättesöt, ju!
Det har körts IronButt på mindre cyklar än 250.Den vill ju jag ha! Jättesöt, ju!
Fast det är runt 120 mil från mig till säljaren. Blir lite matigt att köra hem därifrån.... Så jag får nog lägga ned den tanken.
Jo, jag vet. Fast det är ändå ett stort beslut att hämta en hoj från Västerbotten till Västkusten. Jag gjorde det för ett par år sedan och det tog en hel helg.Det har körts IronButt på mindre cyklar än 250.
Men troligen inte på någon Offroad-250 ännu, inte vad jag minns, så kom igen, köp och kör!
Jo, jag vet. Fast det är ändå ett stort beslut att hämta en hoj från Västerbotten till Västkusten. Jag gjorde det för ett par år sedan och det tog en hel helg.
Iväg fredag kväll med tåg, byte i Stockholm, nattåg till Västerbotten. Hem till säljaren på lördag morgon, göra upp affären (är hojen i utlovat skick?), köra söderöver under lördagen, övernatta i Gävle efter 60 mil. Och på söndagen hemfärd till Göteborg c:a 55 mil. Om man kör E-vägar. Och det vill man kanske inte?
Så det är ett rätt stort beslut att hämta en (osedd) hoj från andra ändan av landet. Därför fegar jag den här gången.
Små offroadhojar med rimligt pris försvinner dessvärre snabbt från Blocket. Eller egentligen alla enstånkor.Den vill ju jag ha! Jättesöt, ju!
Fast det är runt 120 mil från mig till säljaren. Blir lite matigt att köra hem därifrån.... Så jag får nog lägga ned den tanken.
Viragona under 15 verkar dock ha svårt att röra sig...Små offroadhojar med rimligt pris försvinner dessvärre snabbt från Blocket. Eller egentligen alla enstånkor.
Det går ju bygga offroadare av dem med!Viragona under 15 verkar dock ha svårt att röra sig...
Underbar historia!(klipp!)
Hur man skall värdera tiden över en helg kan man fundera över - men för mig var det ett äventyr och ett avbrott från vardagen.
Du måste inte göra likadant, men jag gör gärna om det igen.
Jo, jag vet. Fast det är ändå ett stort beslut att hämta en hoj från Västerbotten till Västkusten. Jag gjorde det för ett par år sedan och det tog en hel helg.
Iväg fredag kväll med tåg, byte i Stockholm, nattåg till Västerbotten. Hem till säljaren på lördag morgon, göra upp affären (är hojen i utlovat skick?), köra söderöver under lördagen, övernatta i Gävle efter 60 mil. Och på söndagen hemfärd till Göteborg c:a 55 mil. Om man kör E-vägar. Och det vill man kanske inte?
Så det är ett rätt stort beslut att hämta en (osedd) hoj från andra ändan av landet. Därför fegar jag den här gången.
Så standard på en nyare BMW med dryga 6000 mil är att man byter kardan, stötdämpare fram och bak samt ABS-enhet....
Den där bakänden har figurerat här på forumet förut.Någon var ju tvungen att bevara den för eftervärlden.
En KTM-färgad Virago.
Med färgmatchade väskor och en hjälm som skär sig helt.
Virago-folket. Sicka flanar...
View attachment 484480
Så standard på en nyare BMW med dryga 6000 mil är att man byter kardan, stötdämpare fram och bak samt ABS-enhet....
Du glömde dennaNä det behöver du inte vara orolig över. ABS-issues gäller mestadels 2001-2006 årsmodeller med servo, dämparna brukar hålla uppåt det dubbla och kardanen står BMW för. Däremot finns ett bakre hjullager på de äldre Paraleverhojarna 1993-2004 som kan ge upp om tätningen går sönder.
Och så har vi förstås läckande packbox eller slavcylinder till kopplingen på 1100/1150-hojarna. Men jämfört med tjorvande förgasare på en japanfyra är det ju en baggis.
Det är väl en sanning med modifikation? Du får avluftning gjord på kardanhuset, men endast i samband med ordinarie service (var i alla fall svaret jag fick).BMW byter på utökad garanti.
Jag får även min 8000-milare åtgärdad. Och ny kardan om den är sliten.
Allt utan kostnad för mig.
Här finns att lära för vissa andra tillverkare, tex en österrikisk med hög svansföring.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |