Såldes förra veckan till Skåne för 40k
Inflationen är hård just nu. Samma prisökning när det gäller spaghetti har jag hört.
Såldes förra veckan till Skåne för 40k
Såldes förra veckan till Skåne för 40k
Lite dyr bara. Det är nästan bättre att satsa på en Virago 250, man får väl bara försöka hålla igen på gasen innan man har vant sig vid effekten. Inget för nybörjare dock.Har för mig att jag sett denna på Blocket för inte så länge sedan?
Kan vara ett alternativ om Virago 250 känns för yster:
View attachment 490326
Tror faktiskt att priset är helt ok på den där.Lite dyr bara. Det är nästan bättre att satsa på en Virago 250, man får väl bara försöka hålla igen på gasen innan man har vant sig vid effekten. Inget för nybörjare dock.
Yamaha SR250 är också ett alternativ i den tyngre klassen.
Den där var ju ändå rätt rolig, men lite förvånande är det att folk fortfarande inte lärt sig att det ofta blir problem när man river bort originalluftburken.Det är säker roligt när man håller på där i garaget, och gräver i kartongerna.
Allt går att skruva fast, och ge "rätt stuk".
Så.....baklyset!
Förutom då den nästan helt oöverstigliga förgasarjusteringen, den som verkar knäcka den mest hårdföra byggaren från att nå färdigt resultat!
View attachment 490365
Det är säker roligt när man håller på där i garaget, och gräver i kartongerna.
Allt går att skruva fast, och ge "rätt stuk".
Så.....baklyset!
Förutom då den nästan helt oöverstigliga förgasarjusteringen, den som verkar knäcka den mest hårdföra byggaren från att nå färdigt resultat!
View attachment 490365
Garageglädje är väl fint och så, men jag föredrar körglädje.
Vissa skulle hålla sig ifrån rusdrycker i garaget ?Det är säker roligt när man håller på där i garaget, och gräver i kartongerna.
Allt går att skruva fast, och ge "rätt stuk".
Så.....baklyset!
Förutom då den nästan helt oöverstigliga förgasarjusteringen, den som verkar knäcka den mest hårdföra byggaren från att nå färdigt resultat!
View attachment 490365
Den där är riktigt läcker. Den verkar bekant, antingen har den varit ute tidigare eller så är det fler som byggt om med samma stuk. Enkla rena linjer, som en moppe från 70-talet fast på steroider. Tyvärr lite utanför min kapacitet, både geografiskt och ekonomiskt.Tror faktiskt att priset är helt ok på den där.
SR 250 börjar bli svår att få tag på i ”osågat” utförande.
Du får en totalförstörd för samma pengar
View attachment 490340
Säker?Med kåpor fanns det snabbare sporthojar , men rena nakenhojar kommer jag inte på så många , Yamaha hade XJR1300 då , Kawasaki ZRX1200 , Suzuki GSX1400 , dom var ju alla oljekylda , Hondan är enda jag kommer på som hade en naken vätskekyld , den är ju ändå baserad på CB1100rr Blackbird som blev den snabbaste produktionshojen när den kom 1996.
Lika förvånande som att folk inte lärt sig att det går att få ett par CV-förgasare att fungera utan luftburk....lite förvånande är det att folk fortfarande inte lärt sig att det ofta blir problem när man river bort originalluftburken.
Nä absolut inte helt säker , finns många mer än dom jag nämnt, tog bara upp några Japanska hojar ur minnet , Fazer tog jag inte med för jag tycker inte den är naken , har ju som en halvkåpaSäker?
Jag har bytt såväl kylare som temostat som kylvätska på min ZRX.
Har jag gjort något fel? Vad var det som sprutade ut på framhjulet när det fastnat en sten mellan fläktchassiet och vad som ser ut som en ordinär kylare, vilken en bekant tog med en ny från amerikat?
(Vattenkyld motortyp sen GPZ900R kom 1984).
Jag kunde också bara ha skrivit att ZRX är vattenkyld.
F ö hade Honda flera. Big one och sedermera cb1300.
Yamaha FZS (Fazer) 1000.
Därtill någon naken twin, cagiva raptor, och så speed triple.
De har dock det gemensamt att ingen hade högre toppfart än X11, vad jag vet. Möjligen Fazern. Kawan, (min iaf), hade en väldigt snabb mätare, betydligt snabbare än hojen, som enligt upogift skulle masa sig upp till 245 km/h under ideala förutsättningar... Mätarfart tangerade 280 km/h med råge.
Varför det ens är intressant för hojtypen kan man undra?
Det var det där med vattenkylningen.Nä absolut inte helt säker , finns många mer än dom jag nämnt, tog bara upp några Japanska hojar ur minnet , Fazer tog jag inte med för jag tycker inte den är naken , har ju som en halvkåpa
Kontentan var väl att det fanns väldigt få nakenhojar med över 130hk 2002
Var det inte dom som hade en låtsascylinder?Men.....ändå.....!!!!
@Tammer - knip den här!
Ett "färdigt koncept" i till synes bra skick, med oerhört få mil.
Ja, priset är astronomiskt högt, långt över din budget, och avståndet är långt bortom din komfortzon.
Men med lite extern hjälp så tror jag att du kan bli en lycklig ägare:
View attachment 490394
Näe, XV125 skall vara en V-twin - på 10hp - toppfart ca 100 kmh. Men den kan väl kallas "gullig"?Var det inte dom som hade en låtsascylinder?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |