Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
27 var jag!
Så det var här ditt djupa hat mot Universitetet och dess studenter kom att grundläggas. Kasettspolandet.
Ja jag får erkänna at jag är dåligt insatt i var denna nudistcruising-falang samlas. Men det det finns klubbar på QX för de som får en kick av att vara nakna utomhus. Så där har jag tjuvläst lite men är dock ej ens rudimentärt insatt i detta fascinerande beteendemönster.
När jag far inåt Mälaren med båten har jag dock noterat verksamheten på Kärsön. Det ser onekligen rätt festligt ut med en massa nakna män och killar som till synes planlöst minglar runt i skogen.
Har inte tänkt på om de föjer ngn sorts klassindelning. Men Skinnarviksparken och Långholmen måste ju iaf vara mer SLM:igt, cammobrallor och söder än att irra runt på Kärsön. Där bodde ju tom Göring ett tag. Så Kärsön-falangen är säkert lite mer blå, burgna och ömfotade.
Så det var här ditt djupa hat mot Universitetet och dess studenter kom att grundläggas. Kasettspolandet.
Ja jag får erkänna at jag är dåligt insatt i var denna nudistcruising-falang samlas. Men det det finns klubbar på QX för de som får en kick av att vara nakna utomhus. Så där har jag tjuvläst lite men är dock ej ens rudimentärt insatt i detta fascinerande beteendemönster.
När jag far inåt Mälaren med båten har jag dock noterat verksamheten på Kärsön. Det ser onekligen rätt festligt ut med en massa nakna män och killar som till synes planlöst minglar runt i skogen.
Har inte tänkt på om de föjer ngn sorts klassindelning. Men Skinnarviksparken och Långholmen måste ju iaf vara mer SLM:igt, cammobrallor och söder än att irra runt på Kärsön. Där bodde ju tom Göring ett tag. Så Kärsön-falangen är säkert lite mer blå, burgna och ömfotade.
När jag var femton, 1994 alltså då du var 36, så praoade jag på Stockholms Universitet på någon sjukt trist språkavdelning. Arbetet bestod av att spola tillbaka ljud- och kassettband som, vad jag antar var, värdelösa studenter inte orkade och/eller kunde spola tillbaka själva. Arbetet pågick i en vecka. Vän av ordning trodde kanske att prao pågick två veckor, rätt! Första veckan var jag två dagar på McDonalds Mäster Sameuls-/Norrlandsgatan men vägrade återvända till det som redan då var en avskrädesplats för korkade medelklassungdomar. Obs att jag var femton och de var typ 20-40. När man är femton är alla över 20 typ samma. I alla fall, på Universitetet fick man generös lunchrast, eller om det var jag som drygade ut den. Rasten valde jag åtminstone en av dagarna att tillbringa med att gå till Statoil och köpa läsk samt gå till Albano och kolla på graffiti eller något annat tråkigt. Ramlade runt där i skogen och blev enormt förvånad över att det låg nakna män överallt - som dessutom hälsade glatt!
Senare har jag lärt mig att bögberget är badplatsen i Brunnsviken, kanske är det någon extrem-grej att ligga i skogen mellan - vad som tidigare var - Albano och vägen genom Lill-Jansskogen, det är ju lätt mer hard core att ligga på en myrstack i ett industrimoråde än mittemot Sessans nya crib.
Last edited: