Dagens stjärnskott på Bulten

Status
Ej öppen för fler svar.

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
R6a
En update angående tid
Vi ville båda två ta en sväng innan jobbet så dethär hände på morgonen, runt 9 tiden (lördag).
Stort tack till alla som bryr sig och som försöker hjälpa till! Pga dom dåliga signalamenten på föraren ser det mörkt ut i dagsläget. Utan det är om någon fotograf har lyckats knäppa någon bild på aset som kan säga lite mer om föraren. Och det måste vara en jäkligt morgonpigg fotograf isf som står redo kl 9 en lördagsmorgon på bulten..... Är det någon som sitter inne med bilder som kan tänkas föreställa föraren så får du/ni jättegärna slänga iväg ett pm till mig. Det går inte att beskriva i ord vilken enorm hjälp det skulle vara!

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
En update angående tid
Vi ville båda två ta en sväng innan jobbet så dethär hände på morgonen, runt 9 tiden (lördag).
Stort tack till alla som bryr sig och som försöker hjälpa till! Pga dom dåliga signalamenten på föraren ser det mörkt ut i dagsläget. Utan det är om någon fotograf har lyckats knäppa någon bild på aset som kan säga lite mer om föraren. Och det måste vara en jäkligt morgonpigg fotograf isf som står redo kl 9 en lördagsmorgon på bulten..... Är det någon som sitter inne med bilder som kan tänkas föreställa föraren så får du/ni jättegärna slänga iväg ett pm till mig. Det går inte att beskriva i ord vilken enorm hjälp det skulle vara!

Tidig lördagmorgon är nog en av de absolut farligaste tiderna att vistas på Bulten. Min gissning är det handlar om ett rekordförsök och att hela händelsen därför är filmad av den aktuella fegisen på den svarta hojen. Racing lördag morgon på hoj utan nummerplåt tyder på detta. (Hojtjuvar ligger nog oftast i sängen den tiden på dygnet.) Tillhör smitaren möjligen de där småsnoppade idioterna i "lameriders roslagen"? Eller är det några andra idioter med komplex som försöker ta tillbaka "banrekordet" no matter what? De lär väl dock klippa bort själva olyckan innan de lägger ut filmen här på forumet. Undrar vilken häftig låt de tänker använda den här gången?

Jag håller med Claes Tingvall. Smitare är psykopater.

[YOUTUBE-ID]VrZUITCw_NE&[/YOUTUBE-ID]

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
bulten e ganska bra, alla torpedidioter är samlade på ett ställe. Vad mer kan vi begära? jag vill inte ha dom på banorna iaf.
De e lite som fotbollshuliganer som träffas och slåss nånstans, de e väl bättre än att de ränner runt i byarna?

Nu får jag väl alla bultenälskande fans på mig, men de skiter jag i.
Kört den sträckan 1gång för en massa år sedan när jag var ny på hoj. Och höll på bli nertorpedad på EXAKT samma sätt. Enda skillnaden var att jag körde sakta så när jag vejade ner i diket (för att mötande låg i min fil rakt emot mig) så gick de så sakta så jag kunde glatt rulla upp hojen på vägen igen, och åka hem för att aldrig återvända.

Varför förvånas ni?! Folk borde veta om riskerna innan de åker ut till bulten tycker jag, detta e ju inget nykommande fenomen. Samma visa varje år.

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Vart ska jag ta vägen tycker du? Bulten är en skön väg, så länge som man håller sig på sin egna KÖRBANA så tycker inte jag att det är så farligt..

*klipp*

Du har inte lust att visa mig dessa vägar ?:gnissla

Har inte jag sagt att det finns bra cappe norr om stan? :D Jag har ju tom erbjudit dig att följa med. :tummenupp

Gixxerhoffa

Old Gixxer
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
GSX-R 750 -95 (såld)plus en Intruder (såld)
Gör om bulten till GRUSVÄG igen.
Att det bara kan finnas så mycket amatörer på våra vägar.
Det är bara mindre begåvade som kör som om dom vore på en bana.

phatbastard

Lindblad
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
SukiSuki Tusen Nolltre
Det finns dom av oss, bland annat undertecknad, som har >40 mil enkel väg till närmaste bana och gör 20-40 "bandagar" per säsong. Alltså är det ingen praktisk omöjlighet, mer en fråga om vilja och framför allt det enda vettiga alternativet om man vill köra sin SH på det sättet att man som förare är den som begränsar ekipagets hastighet.

Konsekvenserna av sådan åkning på gata ser vi gång på gång i trådar som dessa.

Eder undertecknad har också +40 mil enkel väg och det hindrar inte mig det minsta trots att jag inte bajsar guldtackor eller lägger backslicken med rysk kaviar. Sporthoj kostar massor med pengar, har man inte råd får man låna mormors gamla rostiga cykel med klänningsskydd på hjulet och träsadel som fortskaffningsmedel istället.

Det är väldigt skrämmande läsning då man ser hur många testofyllda småvalpar på detta forum resonerar, men det är ju tyvärr den krassa verkligheten.

Även jag beklagar och hoppas på ett snabbt tillfrisknande.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Ena dagen är det häftigt att köra bulten, bombartrådar skapas och folk myser till fortåkar-filmer. Andra dagen borde vägen sprängas och alla som kör lite inspirerat (typ alla) ska in på mentalsjukhus.

Ganska tragikomiskt.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Ena dagen är det häftigt att köra bulten, bombartrådar skapas och folk myser till fortåkar-filmer. Andra dagen borde vägen sprängas och alla som kör lite inspirerat (typ alla) ska in på mentalsjukhus.

Ganska tragikomiskt.

Tror dom flesta här accepterar att folk bombar efter sin förmåga, det är nötterna utan självinsikt som köpt sig en kukförlängare på hjul som dom inte behärskar man blir förbannad på...

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Fortsätt gärna skriva om sånt du inte kan något om... det gör dig säkert väldigt poppis.

Det bor INGEN där folk väljer att köra snabbt!

Inget försvar till olyckorna eller "racekungarna" utan bara konstaterar faktum.

Jag har skrivit det förr och jag kan skriva det igen, det är med livet som insats som man kör där onsdagkvällar och helger med ok väder. Näst sist jag körde där så fick jag möte av en merca s-klass i en högersväng... han hade hela högra hjulparet på mittlinjen och då resten av "lilla" bilen i mitt körfält... detta var den ganska tighta kurvan efter fotokurvan i riktning mot Rosenhill.

Sen att man mött 200+-idioter där vid fint väder ger bara avsmak.

Huruvida det bor någon exakt där folk väljer att köra snabbt är faktiskt totalt ointressant om du ursäktar. Det finns trots allt boende efter den väg som utgör bulten, även om dom bor efter andra delar av vägen än just dom där folk bombar som mest, och dom använder den vägen som transportväg till och från hem, skola och jobb. Med andra ord vistas det folk på och längs vägen som är där inte för att dom tycker det är så djävla roligt att bli påkörda utan för att dom inte har något annat val om dom vill ta sig dit dom ska.

Det bor väldigt få runt den vägen - därav dess popularitet!
Men visst - skriv om något du inte vet nåt om...

Jag är övertygad om att hojen inte var stulen men att den kanske blir anmäld som stulen efter detta!

Kolla bilderna som är upplagda - med stor sannolikhet finns föraren med där!

Idioten kan gott gå och oroa sig för att bli avslöjad - Han lär inte åka fler gånger på bulten med den hojen...

Men man måste nog ändå utgå ifrån att det finns dom som bor i området som är beroende av vägen för sina transporter. Annars hade väl knappast vägen byggts från början.
För jag har ytterst svårt att tro att dom byggde den vägsträckan bara för att motorcyklister skulle ha någonstans att leka roadracing på allmän väg.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Huruvida det bor någon exakt där folk väljer att köra snabbt är faktiskt totalt ointressant om du ursäktar. Det finns trots allt boende efter den väg som utgör bulten, även om dom bor efter andra delar av vägen än just dom där folk bombar som mest, och dom använder den vägen som transportväg till och från hem, skola och jobb. Med andra ord vistas det folk på och längs vägen som är där inte för att dom tycker det är så djävla roligt att bli påkörda utan för att dom inte har något annat val om dom vill ta sig dit dom ska.

Började skriva men hur jag än svarar på det så trillar man in i samma diskussion... nämligen att vissa kör snabbt på allmänna vägar, de flesta på det här forumet gör det, ja, jag gör det själv också (dock inget bombartempo mig veterligen).
Så som du beskriver det så bor det folk utmed alla vägar.

Svantesvängrot

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
Cykel
Brukar själv åka Bulten ibland, jag vill nog påstå att det körs lika fort och aggressivt på de flesta vägarna runtom i landet.

Men det är ju bara vad jag tycker/tror har ej gjort någon vetenskaplig undersökning.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Sorry Niklas, om endast tidsåtgång och trspkostnad mellan 5 och 20 mil är det som skiljer är det Du som väljer att lägga pengarna på annat. Annars avstår Du det som krävs i Ditt liv för att köra hoj.
...jag har inte dom ekonomiska förutsättningarna att spendera dom pengarna på bankörningar...

Jag tror och hoppas att det inte stör den drabbade eller TS att vi tar resonemanget till sitt slut?
Men lägg ner den diskussionen för helvete :huvet

Den drabbade i denna tråd höll sig på sin egen körbana.

Jag skulle dessutom aldrig lägga min säkerhet i händerna på folk jag inte känner (och av vilka många uppenbarligen inte motsvarar mitt förtroende).

Vill Du se vad hojen riktigt går för - vänta till dess att Du har råd och åk till en bana eller varför inte en billig Gocartkurs (Knix)? Gatkörningen blir aldrig densamma för de flesta av oss efter en dag på en avlyst asfaltslinga. Men riskera inte Ditt eget och framför allt andras liv genom att ligga på mer än 75% av Din nuvarande förmåga på landsväg (vare sig Bultar eller vad än dom nu råkar kallas).

Mina 2p - ta det bara för vad det är - ett gott råd från en luttrad gubbe:)

...Jag har definitivt inte råd med att köra bandagar med tanke på att jag inte har någon inkomst...
...vart ska jag ta vägen tycker du? Bulten är en skön väg, så länge som man håller sig på sin egna KÖRBANA så tycker inte jag att det är så farligt...

Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Tror dom flesta här accepterar att folk bombar efter sin förmåga, det är nötterna utan självinsikt som köpt sig en kukförlängare på hjul som dom inte behärskar man blir förbannad på...

Bombar efter sin förmåga? Nu diskuterar jag egentligen bara hur folk vänder kappan. Men kolla bombfilmerna, visst det finns förare som är ruggigt säkra. Men hur vet vi att föraren inte körde utifrån sin förmåga och yttre omständigheter påverkade kurvtagningen? Grus, oljefläck osv. För oavsett om du kör efter din förmåga, så kan allt hända - och det händer jävulskt fort i 150+...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Dessvärre inte, enbart att det var en svart hoj.

Nog fan kan man beskylla någon som kört på fel sida av vägen och tvingat någon annan av den?

En liten update:

Det var min vän som fick smaka på både asfalt och skog i helgen.... Jag låg precis bakom honom så jag såg hela händelseförloppet ifrån första parkett...
Det hela gick väldigt snabbt,
men personen på den andra hojen ligger iaf i vårat körfält när vi kommer in i kurvan och denne touchar till min polares hoj så att han tappar kontrollen över mcn och far rätt ut i spenaten. Han är annars en jäkligt skicklig förare utan att ta i, men i dethär läget var det glasklart vad utgången skulle komma att bli..
"Touchen" resulterar i lite wobbel för prejaren, denne saktar in och får kontroll över hojen igen, jag har vid dethär laget slängt huvudet över axeln för att försöka identifiera hojen och föraren i den mån det går men denne hade ingen regplåt så det var lite svårt att snappa upp något. svart hoj, och svart mundering. sen att allt gick ruskigt snabbt också gjorde inte saken bättre precis.....
Det sjukaste är iaf att denne vid dethär läget också vänder sig om, tittar på oss (polarn ligger inne i skogen och hojen åt helvete, och eftersom han/hon vänder sig om och tittar på oss så kan denne ju inte ha ungått att se detta) men ändå så lägger personen i ett jävla kål å brassar på därifrån utav bara helvete. Jag förstår inte hur man kan vara så iskall......:rolleyes: Vad fan är det för fel på endel personer? :död......

jag o killen såg en kille (2 onsdagdagar i rad) i skogis, svart hoj, ev en r1, med svart ställ åkandes fram och tillbaka utan skylt. Håller ögonen öppna längst vägarna.

Hoppas på snabbt tillfrisknande!

Här finns bilder på en svart stulen R1 från Uppsala som skulle kunna vara ute på vägarna.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=227007

Även denna stulna omlackade hoj kan vara värt att kolla upp.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=226701

Last edited:

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Har inte jag sagt att det finns bra cappe norr om stan? :D Jag har ju tom erbjudit dig att följa med. :tummenupp

Låter frestande, men för tillfället så står min moped i garaget. Fick läckage i Kylaren och vattenpumpen rasade + oljepumpen. När det är återgärdat så kan du få visa mig några fina vägar norr om stan om du vill :tungan
(Beställde grejorna från England för 10 minuter sen)

/Petai

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det är ett sånt jävla snack om den där "förmågan"..

Ingen kör nånsin över sin förmåga, men ändå kraschas det?
Dessutom, förmåga.. vad är det? en 10-åring har "förmåga" att köra jävligt fort på vilken modern hoj som helst.. speciellt sporthojar..

Problemet blir att ha förmågan att reda ut en jävligt knivig, ofta plötslig, situation på ett optimalt sätt.

Den förmågan skulle jag säga att det är ytterst få här inne (inkl. mig själv) som har.. Särskilt om man räknar bort faktorn "tur".

Förmåga för mig är att ha förmågan att inse att man förmodligen saknar förmågan att reagera och göra på rätt sätt i vissa situationer.

För min egen del försöker jag bättra på min körning genom bandagar och kurser för att öka mina chanser att göra rätt grej.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection