Dagens stjärnskott på Bulten

Status
Ej öppen för fler svar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
jag o killen såg en kille (2 onsdagdagar i rad) i skogis, svart hoj, ev en r1, med svart ställ åkandes fram och tillbaka utan skylt. Håller ögonen öppna längst vägarna.

Hoppas på snabbt tillfrisknande!

Det lär väl inte vara den ovanligaste kombinationen, så lyncha inte fel person bara :gnissla
 

Str3 R

Guest
Tråkigt att läsa detta, hoppas han trots allt tillfrisknar och jag hoppas att föraren som gjorde detta hittas.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det skulle jag, och troligen väldigt många med mig, göra om det fanns en bana närmare än 20 mil från Stockholm. Det är en praktisk omöjlighet att åka 40 mil TOR för en dags bankörning.

Det ursäktar dock inte att folk kör som grottmongon.

Jättetråkigt det dom har hänt killen ifråga, det är väl tyvärr inte sista personen dock. Själv har jag varit gatåkare som utmanade gränser men kom väl på en gång när jag körde in i en backspegel i mötande fil att jag borde åka bana istället. Det tror jag är ett beslut som många människoliv och livsöden skulle må bra av. Jag gillar att aktivt åka hoj, att utmana gränser, utan det kan jag likväl sluta köra hoj. Men på gata? Nej tack!

Nä, det är faktiskt ingen omöjlighet. Många, många från Stockholm tävlar i RR och tränar RR, så det är lathet som ligger bakom att du inte tar tag i saken och börjar rejsa :tungan

Stockholmare i allmänhet har attityden att "allt ska finnas här, vi är ju i ståeckhåelm". Acceptera läget och skaffa en släpvagn till bilen istället, för ni tror väl inte det är roligare att bo i mörkaste småland och åka RR?

/ Jens
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Det bor INGEN där folk väljer att köra snabbt!

Problemet måste är ju att de som bor längs vägen måste utnyttja den för att komma till och från jobb, hem, dagis osv

Det bästa vore väl att enkelrikta och avlysa vägen för annan trafik under några timmar då och då så kan alla brassa satan.

Annas kommer väl lokalbefolkningen att köra såna har bilar snart.

89_img_0209s.jpg
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Så trist att läsa.. :(

Kör i princip inte bulten längre av just såna här anledningar.

Han/hon som kom susande i fel riktning är dessutom förmodligen en sån där typ som är så jävla hård och sitter och kommenterar hur andra kör över sin förmåga och att de där som inte kan hålla sig på sin sida minsann inte borde åka på hans/hennes väg!!

Patetiskt att inte ens stanna. Hoppas det kommer fram vem det var.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Att den vållande smet kanske berodde att hojen var stulen eller var oförsäkrad och att föraren saknade MC-kort. Bara en gissning.

I det läget fanns inget större intresse att prata med fabror polisen om händelsen
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Att den vållande smet kanske berodde att hojen var stulen eller var oförsäkrad och att föraren saknade MC-kort. Bara en gissning.

I det läget fanns inget större intresse att prata med fabror polisen om händelsen

Kanske, men inte alls säkert...

Det finns väldigt många hojåkare i Sthlm som har en stenhård image, gärna något ballt tryck på tröjan, men som sen skiter på sig när det handlar om att behöva ta ansvar för något..
 
Last edited:

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Ena sekunden är det sådana här trådar med folk som råkar mycket illa ut i eller rent av dör i den ena olyckan efter den andra, i nästa tråd är det youtubeklipp på knäskrap och nedlägg på bulten som utmanar fysikaliska gränser som gäller och är skithäftigt. Minnet är bra men kort verkar det som. Samma för mig (jag är rätt ung och dum ibland) men senaste året har jag efter många om och men nog insett att Bulten skall man sky som pesten... Tyvärr...

Hur statistiken ser ut hos vägverket nu kan man ju bara gissa om. Vägbulor och/eller grusat nästa?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det finns dom av oss, bland annat undertecknad, som har >40 mil enkel väg till närmaste bana och gör 20-40 "bandagar" per säsong. Alltså är det ingen praktisk omöjlighet, mer en fråga om vilja och framför allt det enda vettiga alternativet om man vill köra sin SH på det sättet att man som förare är den som begränsar ekipagets hastighet.

Konsekvenserna av sådan åkning på gata ser vi gång på gång i trådar som dessa.

Det skulle jag, och troligen väldigt många med mig, göra om det fanns en bana närmare än 20 mil från Stockholm. Det är en praktisk omöjlighet att åka 40 mil TOR för en dags bankörning.

Det ursäktar dock inte att folk kör som grottmongon.
 
Last edited:

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Jävla svin som inte kan ta sitt ansvar och stanna och se hur det gick när han orsakat en allvarlig skada... Hoppas han åker dit. Man har ju faktiskt inte bara ett ansvar för sin egen säkerhet utan även för andras.

Jag håller tummarna för din vän att han klarar sig utan men för livet.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Djävligt tråkigt. Och fruktansvärt anvsvarslöst och ryggradslöst av den mötande föraren att inte stanna. Det talar ju för att han antagligen vet att han körde över sin förmåga. Alternativt stulen hoj eller något sådant. Men man vet ju aldrig.

Det är sånt här som är anledningen till att jag sällan eller aldrig kör bulten eller Bogan när jag är i stockholmsområdet och snurrar runt. Jag har mött både hojar och bilar som kör så in i helvete att dom inte klarar av att hålla sig på sin sida vägen.
visst. Ibland gör man misstag men då det är så många som kör på det sättet är risken att råka ut för något sådant här alldeles för stor för att det ska vara värt det. får jag välja mellan att åka hoj och ligga i gipsvagga är valet ganska enkelt.

Hoppas att din polare kryar på sig.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Kan någon uppge en mer exakt tid för när denna "olycka" skedde? Detta skulle underlätta ifall man ska försöka identifiera föraren bland alla de foton som lär ha tagits.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Det finns dom av oss, bland annat undertecknad, som har >40 mil enkel väg till närmaste bana och gör 20-40 "bandagar" per säsong. Alltså är det ingen praktisk omöjlighet, mer en fråga om vilja och framför allt det enda vettiga alternativet om man vill köra sin SH på det sättet att man som förare är den som begränsar ekipagets hastighet.

Konsekvenserna av sådan åkning på gata ser vi gång på gång i trådar som dessa.

Jag kan ju bara tala för mig själv men jag har inte dom ekonomiska förutsättningarna att spendera dom pengarna på bankörningar hur gärna jag än skulle vilja. En bana fem mil hemifrån skulle därmot vara frekvent besökt.
 

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
Jag kan ju bara tala för mig själv men jag har inte dom ekonomiska förutsättningarna att spendera dom pengarna på bankörningar hur gärna jag än skulle vilja. En bana fem mil hemifrån skulle därmot vara frekvent besökt.

Så det hänger på ca. 3 timmar i tid (på en dag) och vimsigt räknat 450kr i bensin?:va
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Kan någon uppge en mer exakt tid för när denna "olycka" skedde? Detta skulle underlätta ifall man ska försöka identifiera föraren bland alla de foton som lär ha tagits.

Jennifer har säkerligen mer info vad gäller den biten.

Min egen inställning till diskussionen som pågår är, som jag har sagt förut, att jag inte är överdrivet intresserad av hur fort folk kör. Jag har sett förare knappt över hastighetsgränsen ha jätteproblem i samma kurva som andra förare kör mer än dubbla hastighetsgränsen med en hand på styret utan svårigheter. Om någon kör ihjäl sig själv är det tragiskt, om någon kör ihjäl någon annan är det oförlåtligt.

Men det är i mina ögon jävligt svagt att inte åtminstone stanna och kolla hur det gick med den andra föraren. Anledningen till det kan vara många, även om "stulen hoj" tycks vara en ryggmärgsreflex här, men man tycker att om man är, såsom föreslagits i tråden, "tuff och macho" är man väl ändå man nog att stå för vad man har gjort?

Nåväl, mina två ören. Jag hänvisar till Jennifer i fortsättningen.
 

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Snart Bulten IGEN..
Hoj
Snabbare än förra!
Det finns dom av oss, bland annat undertecknad, som har >40 mil enkel väg till närmaste bana och gör 20-40 "bandagar" per säsong. Alltså är det ingen praktisk omöjlighet, mer en fråga om vilja och framför allt det enda vettiga alternativet om man vill köra sin SH på det sättet att man som förare är den som begränsar ekipagets hastighet.

Konsekvenserna av sådan åkning på gata ser vi gång på gång i trådar som dessa.

För somliga handlar det inte bara om vilja även ekonomin är en viktig faktor. Jag har definitivt inte råd med att köra bandagar med tanke på att jag inte har någon inkomst, jag kör mopeden varje dag. Delarna är inte heller särskilt billiga :huvet

Vart ska jag ta vägen tycker du? Bulten är en skön väg, så länge som man håller sig på sin egna KÖRBANA så tycker inte jag att det är så farligt..

Jag är mest nyfiken på när denna sträcka kommer börja hårdbevakas, eller utrustas med fartgupp var 100:e meter...ett fascinerande spektakel det hela....

PS. körde 30 mil kurviga vägar i Roslagen i lördags, ingen trafik, 10 ggr roligare än "Bulten" men det är klart, inga fotografer att styla för......

PS. medans jag är arg, alla ni "fotografer" som står där, ni bidrar mer än ni tror till eländet, så ÄR det....... :fakta

Jag tror inte att vägbulor är en lösning på problemen heller. Folk kör där, fast det är mörkt ( bil ) Då kan man ju råka missa Vägbulan och flyga ner i spenaten och skada sig. Dödsfallen byter nog bara målgrupp. :död
Tror du verkligen att polisen har resurser till att hårdbevaka Bulten? Dom kommer kanske göra en kraft ansträngning som dom gjorde på Bogesund. Inte mer än så skulle jag tro.

Du har inte lust att visa mig dessa vägar ?:gnissla
Låter ju skit bra men du har ju något emot mig!:brinnerup

Japp, dom bidrar med gott och ont. Somliga vrider på lite extra, mer än dom kan hantera och vurpar.
Men! Det är alltid lika kul att komma hem och se massa fina bilder :yoparty

/Petai
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top