Jag tycker att det är bra med en regering som lägger större vikt vid demografi än geografi, ja.
Om du väljer att mäta Sveriges framgång genom att kolla på opinionsundersökningar kring sittande regering är du mer än lovligt dum. Slå upp svåra förkortningar som BNP eller HDI, och börja granska dem istället. Notera också att värden på dessa skalor beror på faktorer som kan ha infallit för många år sedan. Det tar några år att ändra ett lands utveckling.
Men det är klart, ICA har ju höjt priset på köttfärs sedan borgarbrackorna tog över, så nu är landet på väg åt pipsvängen! Hoppas sossarna kommer tillbaka snabbt så att du och alla andra får det kortsiktigt piffigare igen.
Retorisk fråga: Hur tror du att den beräknade medellivslängden (ett av många sätt att bedöma välfärd) påverkas i ett land av en alltför vårdslös motorcykelframfart?
Sverige var påväg upp innan borgarna valdes och du som verkar så välutbildad vet säkert att det är 13 år sedan borgarna sist satt vid makten. Vill du påstå att det är deras 3årsperiod vid makten som gör att vi nu är påväg upp? Knappast!
Jag mäter förövrigt inte Sveriges framgång efter opinionsundersökningar, jag bara talar om för dig att borgerliga stödet bleknar igen och det beror väl antagligen på att befolkningen inte är nöjda medans du påstod att borgarna gjorde så mycket bra för Sverige!