Dags att ställa av bil/MC ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
Jag tycker att det är bra med en regering som lägger större vikt vid demografi än geografi, ja.

Om du väljer att mäta Sveriges framgång genom att kolla på opinionsundersökningar kring sittande regering är du mer än lovligt dum. Slå upp svåra förkortningar som BNP eller HDI, och börja granska dem istället. Notera också att värden på dessa skalor beror på faktorer som kan ha infallit för många år sedan. Det tar några år att ändra ett lands utveckling.

Men det är klart, ICA har ju höjt priset på köttfärs sedan borgarbrackorna tog över, så nu är landet på väg åt pipsvängen! Hoppas sossarna kommer tillbaka snabbt så att du och alla andra får det kortsiktigt piffigare igen.

Retorisk fråga: Hur tror du att den beräknade medellivslängden (ett av många sätt att bedöma välfärd) påverkas i ett land av en alltför vårdslös motorcykelframfart?

Sverige var påväg upp innan borgarna valdes och du som verkar så välutbildad vet säkert att det är 13 år sedan borgarna sist satt vid makten. Vill du påstå att det är deras 3årsperiod vid makten som gör att vi nu är påväg upp? Knappast!

Jag mäter förövrigt inte Sveriges framgång efter opinionsundersökningar, jag bara talar om för dig att borgerliga stödet bleknar igen och det beror väl antagligen på att befolkningen inte är nöjda medans du påstod att borgarna gjorde så mycket bra för Sverige!

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Sverige var påväg upp innan borgarna valdes och du som verkar så välutbildad vet säkert att det är 13 år sedan borgarna sist satt vid makten. Vill du påstå att det är deras 3årsperiod vid makten som gör att vi nu är påväg upp? Knappast!

Jag mäter förövrigt inte Sveriges framgång efter opinionsundersökningar, jag bara talar om för dig att borgerliga stödet bleknar igen och det beror väl antagligen på att befolkningen inte är nöjda medans du påstod att borgarna gjorde så mycket bra för Sverige!

Såg just att du är född 1986. Det förklarar varför detta har varit som att diskutera kvantmekanik med en pingvin. Hej då! Ät mycket fisk så blir du stor och stark!

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
Du missförstod mig fullständigt.
Om nu sossarna gör ett så bra jobb i så många år som du säger, varför kommer det sig då att svenska folket efter ett antal år tröttnar fullständigt och röstar fram en borgerlig regering då?
Om jag inte är helt ute och cyklar så har det varit likadant sedan urminnes tider, sossarna styr och regerar och drar sverige ner i skiten - folk tröttnar - röstar fram en borgerlig regering som får ta skiten för vad sossarna ställt till med - de tar i med krafttag för att styra upp men lagom tills de förändringarna slår igenom så har gnäll-Bengt i stugan vänt på kappan och röstat tillbaka sossarna igen.

Det är lustigt att man hör så in i helv-e mycket gnäll på folk om sossarna strax innan borgarna vinner valet men sen verkar de inte minnas att de gnällde efteråt.

Personligen skiter jag i vilket, men det är nog inte fel med lite förändringar då och då. Ibland är det skit och ibland är det bra. That's life.

Det roliga är att Sverige var påväg upp då borgarna valdes nu sist och visst det finns ju en anledning till dom valdes, men att dom har haft makten i totalt 9 utspridda år gör mig mycket tveksam till att dom har styrt upp något övh.

Som jag skrev tidigare har opinionsmätningarna börjat svänga tillbaka nu då man får se baksidorna med alla höjningar, det finns ju en anledning även där. Tydligen gillar inte folk dessa baksidor som dom inte blev lika påminnda om?

Sossarna kan driva landet bra, kan säkert borgarna också men jag tycker det verkar som att borgarna bara hjälper storstäder och rika.

Såg just att du är född 1986. Det förklarar varför detta har varit som att diskutera kvantmekanik med en pingvin. Hej då! Ät mycket fisk så blir du stor och stark!

Du klarar altså inte av att svara enbart för att jag är född 1986? Jadu.. Vad är mer patetisk? Dina argument som tyder på att du bara vill leva ett ännu snobbigare liv eller det faktum att du inte klarar av att besvara en 21åring?

Oroa dig inte du, kryp ner i poolen o inbilla dig att du kom med något vettigt. I wont hold it against you! :såjaponken

Allvarligt talat Klubba så är du ute och cyklar. Jag tycker att du skall ta en ordentlig titt på helhetsbilden innan du klagar.

För mig som är en vanlig svensson, tjänar mindre än 300 000/år, bor i Stockholm och redan har höga kostnader så kommer denna initiala höjning att öka min årskostnad med ca 1500kr. De skattelättnader som redan genomförts har påverkat min ekonomi bra mycket mer.

Jag vågar faktiskt påstå att dessa förändringar förmodligen har gett majoriteten mer pengar över. Just det, mer än 50% är det jag talar om här, och så är det väl tänkt att fungera, eller skall alla betala mer skatt för att just DU skall ha det bättre?

Kanske skall höja alla bidrag så att vi som jobbar får mindre pengar över och folk som går och dräller på bidrag hela dagarna skall få det bättre?

Personligen så tycker jag att man skall införa rösträtt endast för de som betalar skatt, det är trots de pengarna som driver den svenska ekonomin. Tänk vilket ramaskri det skulle bli när alla bidragstagare inte skulle få rösta om vad som skall hända med andras pengar!

Ha en bra dag, ledsen för OT.

MVH

/Leo

Nu vet jag inte hur mycket mindre än 300 000 per år du pratar om men snitt på 25 papp i månaden är inte dåligt betalt!

Last edited:

Qville ZX9-r

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
Kawasaki ZX9-r
Det måste ju vara någon av er som röstade borgeligt eller ?? dock inte jag så skyll inte på mig........

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003

Du klarar altså inte av att svara enbart för att jag är född 1986? Jadu.. Vad är mer patetisk? Dina argument som tyder på att du bara vill leva ett ännu snobbigare liv eller det faktum att du inte klarar av att besvara en 21åring?

Jag tänkte låta dig komma undan, men du ber ju om det:

Jag orkar inte diskutera detta med dig, för att presentera logiska resonemang som sträcker sig i flera steg för dig är som att hälla vatten på en gås i Gore-tex. Du förstår inte att alla beslut inte kan vara bra för alla människor. Du tror att det som gör dig personligen glad måste vara bra för Sverige.

Det finns 250000 motorcyklar i trafik i Sverige. Ungefär 4,5 miljoner människor bor i eget hus i Sverige. Du fattar inte att det ur det perspektivet kan vara vettigare att sänka fastighetsskatten och slopa subventionerna på bl.a. motorcykelpremier än att göra tvärtom.

Varför fattar du då inte det vi diskuterar? Är dina föräldrar syskon? Fick du inte rätt stimulans i skolan? Bara rent allmänt klent begåvad? Vem vet? Ingen är perfekt. Gud älskar alla barn!

P.S. Här kommer något som kommer att rubba din världsbild: Jag tjänar inte på höjda premier. Tvärt om så kostar det mig en hel del. Hur kan jag då ändå tycka att det är bra? Troligtvis för att jag förstår något som du inte förstår. D.S.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
2998045Varför fattar du då inte det vi diskuterar? Är dina föräldrar syskon? Fick du inte rätt stimulans i skolan? Bara rent allmänt klent begåvad? Vem vet? Ingen är perfekt. Gud älskar alla barn!

Klaga på han? När du själv diskuterar som en 2åring.:pannkyss

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003

Nu vet jag inte hur mycket mindre än 300 000 per år du pratar om men snitt på 25 papp i månaden är inte dåligt betalt!

Om du hade vetat någonting om någonting hade du vetat att genomsnittslönen i riket ligger mellan 22400 och 27600 beroende på region. 25000 är alltså ganska genomsnittligt betalt.

Men du "vet" ju att "Måderaterna" bara gynnar "höginkomsttagare". För det har pappa sagt!

Klaga på han? När du själv diskuterar som en 2åring.:pannkyss

Jag blir väl inspirerad...

Last edited:

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
Jag tänkte låta dig komma undan, men du ber ju om det:

Jag orkar inte diskutera detta med dig, för att presentera logiska resonemang som sträcker sig i flera steg för dig är som att hälla vatten på en gås i Gore-tex. Du förstår inte att alla beslut inte kan vara bra för alla människor. Du tror att det som gör dig personligen glad måste vara bra för Sverige.

Det finns 250000 motorcyklar i trafik i Sverige. Ungefär 4,5 miljoner människor bor i eget hus i Sverige. Du fattar inte att det ur det perspektivet kan vara vettigare att sänka fastighetsskatten och slopa subventionerna på bl.a. motorcykelpremier än att göra tvärtom.

Varför fattar du då inte det vi diskuterar? Är dina föräldrar syskon? Fick du inte rätt stimulans i skolan? Bara rent allmänt klent begåvad? Vem vet? Ingen är perfekt. Gud älskar alla barn!

P.S. Här kommer något som kommer att rubba din världsbild: Jag tjänar inte på höjda premier. Tvärt om så kostar det mig en hel del. Hur kan jag då ändå tycka att det är bra? Troligtvis för att jag förstår något som du inte förstår. D.S.

Varför förstår inte du att vissa bor inte i storstäder där det går en buss var 10.e min och parkerar utanför dörren där man ska av? Vissa behöver sina fordon och har inget annat val än att pröjsa. Det handlar ju trotts allt inte bara om motorcyklar?!

Ang. Fastighetsskatten. Rent logiskt så köper inte en normaltjänande svensson en fet villa för hur många miljoner som helst. Dom köper en villa som deras ekonomi klarar av och dom betalar skatten därefter. Eriksson VD'n får ju då betala så mycket mer i skatt för sin miljardvilla(om han nu har någon) och du får ett jämnare system än att alla, fattiga som rika, i behov av bil eller ej får ett 32% påslag på en avgift som varierar men inte så fruktansvärt kraftigt. Ska det va så svårt att förstå att det gynnar alla om dom rika betalar mer i skatt än dom fattiga?

Visst kan ett beslut vara bra för alla människor. Men inte detta beslutet som dom tog. Sen att det inte går ända fram till dig är ju en sak.

Om du hade vetat någonting om någonting hade du vetat att genomsnittslönen i riket ligger mellan 22400 och 27600 beroende på region. 25000 är alltså ganska genomsnittligt betalt.

Men du "vet" ju att "Måderaterna" bara gynnar "höginkomsttagare". För det har pappa sagt!

Jag blir väl inspirerad...

Och Du som nu vet något om något bör väl då förstå att ett snitt inte alltid talar hela sanningen. Räknas direktörslöner in i dina beräkningar så talar det ju ganska mkt om var dom flesta andra löner ligger. Lagom under det snitt nu nämner!

Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
de är ju bara ni i sthlm som får de mesta sänkt, ni i sthlm fick sänkta boende kostnader, runt om i landet höjjdes det för att kompensea er sänkning.

Jag bor i moderat kommun men jag fick högre skatt iår tex långt ifrån alla som tjänar på detta, de gäller att bo på rätt ställe också.
visst är det så, jag säger inte att alla måste tycka som jag utan att för mig har det blivit bättre.

Visst fick vi kanske sänkta boendekostnader men trots det har vi bra mycket högre boendekostnader än andra och försäkringen är dyrare än på andra ställen i sverige så allt är inte toppen bara för man bor i Sthlm.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Personligen skall jag göra mitt yttersta för att krascha mindre. Jag skall inte köra för fort där det inte passar, jag skall inte wheela i tätorter, jag skall inte heller stjäla motorcyklar eller handla med stulna delar. Idiotomkörningar på fel sida får det vara slut med också. På så sätt hoppas jag bidra till att samhällskostnaden för motorcyklism sjunker, och att attityden gentemot motorcyklism förbättras. Då blir det ju billigare att köra motorcykel igen.

Ni andra gnällfittor kan ju fortsätta att klota en hoj per säsong och göra fuck you-burnouter framför barnfamiljer. Gråt sedan som lille Skutt när moderaterna gör det sämre för just DIG, men bättre för landet. Senast jag kollade väljer man en regering för att styra Sverige, inte för att ge dig som individ så många förmåner som möjligt.

Du låter som jag. Antagligen håller du bara på att bli gammal och därmed vis.
Du förtjänar din premiesänkning som kommer med åren.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003

Och Du som nu vet något om något bör väl då förstå att ett snitt inte alltid talar hela sanningen. Räknas direktörslöner in i dina beräkningar så talar det ju ganska mkt om var dom flesta andra löner ligger. Lagom under det snitt nu nämner!

Ett snitt är ett snitt. Menar du medianlönen så var den 21600 för ALLA yrken i ALLA regioner och för BÄGGE könen 2005. Direktörer drar upp, sommarjobbare drar ner. 25000 är fortfarande inte långt över en normallön.

Och din nyanserade och ofärgade bild av "Eriksson VD" som rättmätigen får skatta jättemycket för sin "miljardvilla" är ju alldeles utmärkt. Den stämmer bara inte riktigt med din inställning att landets skattebetalare skall delfinansiera dina och mina trafikskadekostnader. Du och jag får väl köpa en hoj som vi har råd att trafikförsäkra, precis som "medelsvenssonfamiljen" när de köper hus.

Glöm heller inte att det politiska parti som har vurmat mest för glesbygden av alla sitter i delad regeringsställning just nu. Ledtråd, det börjar på C.

Ska det va så svårt att förstå att det gynnar alla om dom rika betalar mer i skatt än dom fattiga?

De rika har alltid betalat mer i skatt än de fattiga. 30 procent av en miljon är mer än 30 procent av 25000. Stockholms län ensamt genererar mer än 3 gånger så mycket omsättning (baserat på lön) som alla norrlandslän tillsammans.

Nästa gång du ser "Eriksson VD" kan du ju betänka att han personligen troligtvis har finansierat fler dagisplatser än hela din socken.

Last edited:

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
Ett snitt är ett snitt. Menar du medianlönen så var den 21600 för ALLA yrken i ALLA regioner och för BÄGGE könen 2005. Direktörer drar upp, sommarjobbare drar ner. 25000 är fortfarande inte långt över en normallön.

Och din nyanserade och ofärgade bild av "Eriksson VD" som rättmätigen får skatta jättemycket för sin "miljardvilla" är ju alldeles utmärkt. Den stämmer bara inte riktigt med din inställning att landets skattebetalare skall delfinansiera dina och mina trafikskadekostnader. Du och jag får väl köpa en hoj som vi har råd att trafikförsäkra, precis som "medelsvenssonfamiljen" när de köper hus.

Glöm heller inte att det politiska parti som har vurmat mest för glesbygden av alla sitter i delad regeringsställning just nu. Ledtråd, det börjar på C.

Nu börjar jag från slutet här. Hur kommer det sig att det är fortfarande sossarna som har stor majoritet i glesbygden då? Visst är det bra att Centern kör sitt rejs och stöder glesbygden.. Men hur mycket har dom att säga till om då moderaterna kommer o slår tasken i bordet? Hur mycket har dom uträttat av det dom pratat om?

Dessa 32% kan knappast vara tänkt enbart till försäkringskostnader och det drabbar fortfarande alla lika hårt! Vilket kan verka rättvist men då vissa tjänar 30papp och vissa sitter där med sina ynkliga 17papp så blir det ju knappast rättvist? Det känns som att dom bygger på kostnaderna för alla, vilket slår mer på dom fattiga. Hade det inte varit bättre att öka något som gör att det blir lika "dyrt" för alla.

Vad kommer hända med transportkostnader? Kommer priset stiga för att åka lokaltrafik? Det är väl ändå fler än motorcyklisterna som drabbas av höjning på alla fordon.. Jag kan inte tänka mig att transportföretag kommer fortsätta med sina priser då dom kommer att få betala mer för sina fordon.

Jag tror förövrigt fortfarande inte en sekund på dom siffror du anger. Ingångslönen för en civ.ing är inte ens nära 25.

De rika har alltid betalat mer i skatt än de fattiga. 30 procent av en miljon är mer än 30 procent av 25000. Stockholms län ensamt genererar mer än 3 gånger så mycket omsättning (baserat på lön) som alla norrlandslän tillsammans.

Nästa gång du ser "Eriksson VD" kan du ju betänka att han personligen troligtvis har finansierat fler dagisplatser än hela din socken.

Jag tror inte att han hade lidit mycket av att betala 35-40% i skatt. Dom som tjänar mer har fortfarande råd att betala mer ska det vara så svårt att förstå? Det kanske är för hemskt för alla riksnobbar att betala lite extra. Tänk tanken att inte få peta undan summor högre än "genomsnittslön" varje månad till sparkonton utomlands osv osv.. Vilken PLÅGA!

Last edited:

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag kollade upp vad jag skulle få betala; 600:- mer på ett helår. Det är taget!:tummenupp

Jag börjar att tröttna rätt rejält på den Jantelags-mentaliteten som tyvärr råder här i Sverige.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
smart, folk med dyra villor slipper fastighetsskatt och istället ska det skattas på trafikförsäkringen, rättvist?, vilka har högst trafikförsäkring? ungdomar under 25 kanske, vilka tjänar minst?, kan det vara ungdomar? rättvist i din lilla värld kanske

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Jävla massa dravel...

Ska försöka spalta upp det här lite:
Newsflash 1: Dom som tjänar mycket betalar mer i skatt, dom får betala statlig skatt och inte bara kommunal. Dom betalar alltså 50 % i skatt på allt över 30 nånting tusen i månaden. Höginkomsttagare betalar MER i skatt.
Newsflash 2: Skatten som införs på trafikförsäkrningen är BARA till för att täcka kostnaden för subventioneringen av den samma.
Newsflash 3: ALLA som tjänar pengar har fått en skattesänkning på 6400 per år ioch med att grundavdraget höjts till 36600 från 16600.
Newsflash 4: Det går inte bara till dom rika jag, får ungefär 4000 mer över per år nu än tidigare och jag har en årsinkomst på kanske 50 papp.

Sen är det en annan grej, dom som tjänar mer pengar per månad har ofta gjort nånting för att komma dit. Dom pluggade på högskola, startade eget och slet med det i flera år innan dom kan ta ut ordentlig lön. En del har jobbat som fan och blivit befordrade för att dom gör ett bra jobb.
Dom har inte suttit å gnällt på moderaterna på mattelektionerna eller kollat vem som kunnat kasta upp mest snus i taket.
En del tjänar mer än andra och i 90 % av fallen så har dom slitigt för det, har man inte orken att plugga eller starta eget utan ställer sig på fabriken så kommer löneutvecklingen att bli därefter.
Jag blir så trött på alla som spyr på dom som tjänar mer än 20 K i månader för att dom ansträngt sig mer.

smart, folk med dyra villor slipper fastighetsskatt och istället ska det skattas på trafikförsäkringen, rättvist?, vilka har högst trafikförsäkring? ungdomar under 25 kanske, vilka tjänar minst?, kan det vara ungdomar? rättvist i din lilla värld kanske

Ja och alla gamla pensionärer och småbarnsfamiljer kanske har råd att ha kvar sin kåk för att skatten på den försvinner. Ungdommar under 25 kanske får sälja sin nöjesmaskin (läs sporthoj) som dom igentligen inte har råd med.

Rättvisst?
Ja jag tycker det.

Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S

ALLA som tjänar pengar har inte alls fått skattesänkning

sen vaddå sälja sin hoj dom inte har råd med?, drar den hellre in i arslet på dendär jävla reinfeldt i 250blås än säljer den, är trött som fan på demdär jävla moderaterna.
Sen köper jag ny hoj, muahahaha

bryr mig vanligtvis inte så mycket om pengar, bytte jobb och halverade min lön för jag trivdes bättre

sen kom Moderaterna och försöker tvinga mig att antingen byta jobb igen till något jag vantrivs fruktansvärt med eller sluta upp med allt jag tycker e skoj här i livet

men back on topic nu, ställ av skiten, släng plåten, spara pengar, slippa oroa sig för fortkörningsböter och annat dravel med:yoparty och mest av allt för jag verkligen hatar regeringen, så är det bara jag som kommer köra utan plåt i sommar ?

Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Lite OT, men jag tkr det är diskriminerande att folk som skaffat en bra utbildning o kämpat sig till ett bra jobb (Jag vet vissa har tur) ska få betala mera skatt.
Såg nån uträkning att nån som studerade till att bli nån doktor/kirurg lr var det var skulle ta typ 17 år innan han hunnit betala tbax alla lånena o kommit ikapp en som gick direkt o satte sig som kassör på ica tex.

Jag tkr det är FEL, lika skatt för alla måste ju vara mest rättvist.
Ingen ide o utbilda sig i typ 5-6 år o ta feta lån om man ska behöva skatta bort allt extra man tjänar på det...

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
Ninja
Jag måste tacka Kuritas och andra som försökt förklara hur det ser ut för Muppi och Klubba. Tyvärr är jag rädd för att det inte kommer att gå in. :huvet

Muppi snackar om att ingångslönen för en ingenjör är under 25 000/mån, tacka fan för det. Det är ju en ingångslön. Tror Ni på fullaste allvar att majoriteten av alla arbetsföra jobbar för en ingångslön? Majoriteten av de som har ett jobb i sverige är garanterat äldre än 25 och har jobbat sig upp lite här i livet, med högre lön som följd. Ingångslöner är den nedre avgränsningen och i princip alla inom det yrket tjänar mer...
Detta drar upp medellöner mycket mer än de förhållandevis få som tjänar miljonbelopp varje år. För att inte tala om att vi i detta land inte har en befolkningspyramid, utan snarare en fördelning av befolkningen där en väldigt stor del är över 40.

Sen kan jag tillägga att de pengar jag tjänar snabbt äts upp av rätt så höga boende kostnader (bostad i Stockholm är BRA mycket dyrare än uppe i norrland), högre matkostnader, högre bensinkostnader för bil/MC, högre försäkringskostnader mm. (bara att återbetala lånen till CSN har tills i år kostat mig ca 1500kr/mån...)

Sist jag läste om en jämförelse mellan Stockholm och norrland så visade det sig att man trots lägre lön generellt sett hade mer pengar över uppe i norr pga. mindre omkostnader.
För att inte tala om alla pengar som går upp till norrland ifrån stockholmsregionen i form av regionstöd etc.

MVH

/Leo

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003

Jag tror förövrigt fortfarande inte en sekund på dom siffror du anger. Ingångslönen för en civ.ing är inte ens nära 25.

Tro vad du vill. Statistiska Centralbyrån jobbar heltid med att räkna ut just sådana siffror. Vilka kvalifikationer har du som gör att vi borde lyssna mer på dig än på dem?

Näe, det är uppenbart att jag kan spendera min tid bättre än på att försöka få dig att förstå. Hata på bara, gasa tills det rasar, och glöm inte bort att lära dina framtida barn allt du vet så att de också röstar rött.

Hej då! :hej

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Om det nu är så jävla eländigt att bo i Norrland eller vilken bonnhåla man nu bor i, så bo inte där då?
Själv flyttade jag till Sthlm från en liten misärhåla i värmland för 5-6 år sen och visst genomsnittslönerna är högre här men det kostar fan så mycket mer att leva här oxå.

tebax till topic:
Höjer de inte det ena så höjer de det andra. Gnälla på ett forum lär ju inte göra nån skillnad.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM