dags igen? (R.I.P)

Ekholm

Trottoarbiker
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RX1SP
Naturligtvis är det alltid tråkigt när någon dör, oavsett om det är i trafiken eller inte. Sensmoralen efter detta specifika fall borde dock bli: Vill du sätta ditt liv på spel för ett trafikbrott? Om du inte stannar så kommer Polisen nämligen att försöka stoppa dig. Detta kommer att leda till att du måste köra väldigt fort. Detta i kombination med adrenalin/rädsla gör att risken är utomordentligt stor att du gör ett misstag och utsätter dig själv och andra för stora risker. Personligen tycker jag att det vore en bättre lösning om folk stannade för Polisen och tog sitt straff, än att det på något sätt ska bli allmänt vedertaget att Polisen inte får försöka stoppa någon som inte vill stanna, så det är baaara att gasa. Det skulle bli lite som att: "Om vi försöker stoppa dig så väljer du själv om du vill stanna eller inte. Vi kommer inte att jaga dig." Känns inte som att det skulle vara ett särskilt bra alternativ.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
olyckligt, men med viss säkerhet var det säkert en A-kortslös snubbe som for runt på en stulen hoj.
Lite speciellt med alla arga i tråden som skriker att folk bara försöker göra sig duktiga när de ifrågasätter ifall polisen är de skyldiga och ifall man har eget ansvar när man kör hoj, för att senare hojta om att tjuvar lika gärna kan dö.
Vad har dessa personer för åsikter egentligen, bara tvärtemot alla andra på pin kiv eller?
Jag kan nog tänka mig att en person på en stulen hoj och kanske med den inställning många har här att man kan köra hur fan man vill, den personen drar självklart om polisen dyker upp.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Alltid trist när någon kör ihjäl sig, oavsett om det någon som jagas "bara" för att han/hon kört för fort, eller om det är en hojtjuv. Att tex köra för fort innebär att man får kalkylera med risken att torska för fortkörning, och den dagen min tur tar slut, kommer åtminstone jag stanna och ta mitt straff. (tror jag i alla fall... har inte hamnat i sitiuationen ännu, men sitter i alla fall inte och klurar på hur jag ska kunna smita, utan är inställd på att stanna.)

/B

Bifogar klipp från dagens (mån 6 sep 2004) Stockholm City

Bifogat

• sthlmcity20040906.jpg
    sthlmcity20040906.jpg
    139.8 KB · Visningar: 213

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Synd att han dog. Vila i frid.

Men, den som ger sig in i leken får leken tåla.

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Ravetrancer skrev:
det handlar inte om duktig i denna tråd specifikt, men det är många som kastar glas i stenhus här för jämnan.
Kasta glas i stenhus :confused: Inte sten i glashus då :confused: :rofl
Maxxi-Ravetrancer 1-0

Mindphrea

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
R1 - 03
Rip

:(

Alltid lika otrevligt att höra om andras olyckor! Tycker man borde tänka sig för lite innan man skriver sina sjuka meningar som att det var rätt åt honom osv... Cykeln var kanske inte stulen!! Enligt press.. så misstänkte polisen att cykeln var stulen eftersom föraren åkte iväg. Men hur många på SH har inte dragit ifrån polisen handen på hjärtat? Sluta med erat jävla dumsnack!

Nån skrev att dom fick välbehagskänsla va fan menar en person med det? Du borde ju inte få vistas ute i det fria?!!!!!

Skärpning!!!!

Mina tankar går till mannens nära och kära!

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Ylle skrev:
Det blev i mina ögon mindre tragiskt nu. Men lite tragiskt i allafall.

Editering: För folk som inte förstår, har jag blivit av med en trafikförsäkrad hoj och hatar tjuvar mer än mycket annat. Och tjuvars leva eller inte ska ni inte fråga mig om.

Du har ju bara dig själv att skylla vad det gäller din försäkring... Kör hel/Halvförsäkrat.
Du kan ju lägga en tanke till hans släktingar istället...

Last edited:

Mouse

Nasare
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
RSV4 Factory
Jag blir lite fundersam....

För det första
Alla känner vi säkert någon som gör mindre bra saker, men vi gillar dem ändå.
Att önska livet av någon är fel pga en stöld. Stjäla är visserligen olagligt, men det råkar 250 km/h också vara men jag önskar inte livet av folk för det. självklart är det för jävligt när man inte får ha sina saker ifred.

För det andra
Vi tar vårat eget ansvar när vi drar ifrån polisen och därtill också konsekvenserna. Visst finns det poliser som är riktiga grisar och kanske borde"förflyttas". Vi är röstberättigade och där avgörs vad som händer ute i samhället.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
ktmjacke skrev:
Personligen tycker jag det primära är att det har strukit med ännu en mc-broder...

Många grabbar som kör sporthoj tycks se sig själva som medlemmar i något j-a brödraskap. Om det var något som förenade killen som körde ihjäl sig med sina hojkompisar så var det bristen på omdöme och det taskiga inflytande man utövar på varandra.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Spiken skrev:
Ja, jag tyckte synd om killen ända tills det framkom att han snott hojen. Då fick jag istället sådana där välbehags rysningar, synd på hojen dock :(
V.I.H

herregud! :brinnerup "välbehags rysningar" dåre.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Många grabbar som kör sporthoj tycks se sig själva som medlemmar i något j-a brödraskap. Om det var något som förenade killen som körde ihjäl sig med sina hojkompisar så var det bristen på omdöme och det taskiga inflytande man utövar på varandra.
Oj, nu kommer göteborgsbrödraskapet och tar dig i örat.

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
mb skrev:
Tycker att många här är väl hårda, särskilt med tanke på vad som hänt. Ena stunden skryts det i vissa trådar öppet om vansinnesfärder och i nästa stund fördöms de som förolyckas. Många av oss har någon gång kört alldeles för fort; det är inte läge att döma när man inte känner till exakt vad som hände.

Håller med totalt!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Drifter skrev:
Jag är f.ö. lite skeptisk till att sörja över att någon man inte känner dör, med tanke på att det dör 1000-tals människor runt om i världen varje dag.

Tycker också att dessa "R.I.P" är fullständigt obegripliga. Om man kände den som dog utövar man andra sätt att visa sin sorg/respekt. Att skriva "R.I.P" på Nätet kan inte med bästa vilja kallas för respektfullt. Om man inte var bekant med den som dog är hans död knappast mer tragisk än någon annans.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Tycker också att dessa "R.I.P" är fullständigt obegripliga. Om man kände den som dog utövar man andra sätt att visa sin sorg/respekt. Att skriva "R.I.P" på Nätet kan inte med bästa vilja kallas för respektfullt. Om man inte var bekant med den som dog är hans död knappast mer tragisk än någon annans.
Medhåll. Om man inte ens orkar skriva ut en kondoleans, utan måste köra med en fjantig engelsk förkortning, kan man låta bli att skriva. Det fullständigt felaktiga uttrycket "beklagar sorgen" ska vi inte ens tala om.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
LillOrvar skrev:
Visst, men anledningen till jakten var ett trafikbrott!

Om den man jagar för t.ex fortkörning senare visar sig vara en person som gjort sig skyldig till allt möjligt annat, så förändrar väl inte det den urspungliga situationen.

Annars skulle man ju kalla på instatsstyrkan direkt när man ser en fortkörare, det kan ju vara en terrorist.

Polisen vet mycket väl att många som enbart gjort sig skyldiga till fortkörning försöker smita, eftersom straffet är väldigt hårt i förhållande till förseelsen.

Säkert nån som svarat på detta... men har inte hunnit läsa allt än... såå...

Jag gissar att även om det va ett "trafikbrott" som va anledningen till att han blev jagad, så... Tror nog att han va grymmens stressad i så fall över att han satt på en stulen hoj... å inte mer stressad över att han kört för fort. men som sagt... ska nu läsa vidare...

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Madhonda skrev:
Slutsatsen av detta är att det blev en väldigt dyr hoj... eftersom han valde att betala med sitt liv.

bra sagt!

Himla tråkigt att sånt sa behöva hända. Uppskattar folk inte livet eller? Det är knappt så att man kan vakna upp igen efter olyckan o börja om sitt liv på nytt eller nåt. Va gör det om polisen vill stanna en? Som någon påpekade förut; manblir av med sitt kort eltt tag, så?? Värre är det inte...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras