magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
47
Yes, I like!!!
47Yes, I like!!!
Har blivit 3 torrpass och jag har förbättrat mig med 1 sekund varje pass så jag blir livsfarlig 2010
Svenskens meck går runt och skriker "ALLMÄNNNNNAAAAA" i tid och otid så jag vågar knappt gå och snacka med David
Tyvärr så åkte jag dit för att hojen lät lite för mycket. Satte dagens toppnotering på rakan med 111 dB som sen blev 108 vid stillastående och 104 efter montering av kryss på utblåset så jag borde klara mig i morgon.
Gott om folk som kört alla race med samma system som alltid klarat sig men åkte dit i dag så man kan ju undra om funktionärerna var lite kinkiga i dag.
#1Vad var det som hände med #1 i R600? hade givetvis blicken åt ett annat håll när det hände..
Kawan med ögon..![]()
Tack för en snygg uppvisning, vi hade första parkett på bägge dina finvurpor, hoppas att du är hel och fin.haaha jag hade 111db stillastående....
#1menar du #7?
Helt otroligt:
14 22 Magnus Mozzberrk 25 20:20.119 46.341 47.979 8 138.285
16 78 Erik Jorpes 25 20:21.696 47.918 47.979 16 138.285
Exakt samma PB men på helt olika varv, ni är sanna parhästar, vad vore RoadRacing utan MOZZ & JORPES![]()
Tack för en fiiin helg med finkåpor och myskaffe i solen.
/Micke & crew
Jag tror att det var han som mulade efter 15 minuter, men jag såg inte vad som hände, han gjorde iaf DNF.
nr20 körde nog av kedjan i provstarten. tror jag.
själv är jag skapligt nöjd med sista svängen![]()
Å lukas! vilken kille! skicka ner honom till r6 cup eller liknande utomlands. den killen kan åka hoj!!!
Japp Gull kör som en liten gud, han hade säkert vunnit i 250 med sin 125:a oxo, Nordgren är iaf nöjdare än nöjdast.Coolt med dubbelseger för Gull.![]()
Helt otroligt:
14 22 Magnus Mozzberrk 25 20:20.119 46.341 47.979 8 138.285
16 78 Erik Jorpes 25 20:21.696 47.918 47.979 16 138.285
Gull körde de 25 varven på 19:50.202 med sin 125:a och Dobrich körde de 25 varven på 19.51.023 så det kunde ha gått, självklart haltar jämförelsen men ändå.3191774Japp Gull kör som en liten gud, han hade säkert vunnit i 250 med sin 125:a oxo, Nordgren är iaf nöjdare än nöjdast.
Robban Gull is da shitGull körde de 25 varven på 19:50.202 med sin 125:a och Dobrich körde de 25 varven på 19.51.023 så det kunde ha gått, självklart haltar jämförelsen men ändå.
´
Korta versionen: Bra start, varvtider som räckt länge i NSB, efter 20 varv leder han med 20 sekunder, vurpa i slutet av rakan men reser upp cykeln innan vi i tornet sett vad som hänt, parkerar vid 2:ans postering och kör därefter över gräset tillbaka till depån.
Ja så är det i rookieklasserna, man får räkna med att en del långsamma förare inte reder ut blåflagg i sin iver att inte komma sist, i deras värld så är tempot fort nog för dom och ibland så blir det incidenter.
Men men, det är mitt eget fel att jag inte klassade upp tidigare och körde med jämbördiga istället. Trodde dock inte att jag skulle kunna klassa ut alla hemmaförare första gången på Falken. Nästa år blir det Superbike.
I övrigt var det en rolig bana och ett bra arrangemang, tack till alla som hjälpt till så tävlingen blev av.
Om det nu alltid var så att vi, de långsammare, förarna fick blåflagg när vi ska ha blåflagg hade det nog inte varit något problem. Tyvärr så klarar väldigt få funktionärer av att avgöra när det är dags att ge blåflagg och vem som ska ha den. I går fick jag, precis som på Åsen, blåflagg långt långt innan Petter skulle varva mig och precis som på Åsen fick jag ingen blåflagg när Eskilsson skulle om...Ja så är det i rookieklasserna, man får räkna med att en del långsamma förare inte reder ut blåflagg i sin iver att inte komma sist, i deras värld så är tempot fort nog för dom och ibland så blir det incidenter.
Petter, nummer 7, gjorde samma sak som Kubberöd och Spjelnes, pressade lite för hårt i ingången till vänstern i Esset (på baksidan) och fick framhjulssläpp. Det gick bra både med Petter och hojen men han sa att han aldrig snurrat så många varv.Vad var det som hände med #1 i R600? hade givetvis blicken åt ett annat håll när det hände.. Kawan med ögon..![]()
Det gör vi också. Ska bli kul att se dig i NSB/Superbike Challenge nästa år med nyare hoj och mer rutin. Tror grabbarna i toppen får se upp!Ser fram emot nästa säsong.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |