Den stora Falkenbergstråden

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
47:) Yes, I like!!!

Helt otroligt:

14 22 Magnus Mozzberrk 25 20:20.119 46.341 47.979 8 138.285

16 78 Erik Jorpes 25 20:21.696 47.918 47.979 16 138.285

Exakt samma PB men på helt olika varv, ni är sanna parhästar, vad vore RoadRacing utan MOZZ & JORPES :yoparty

Tack för en fiiin helg med finkåpor och myskaffe i solen.

/Micke & crew

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Vad var det som hände med #1 i R600? hade givetvis blicken åt ett annat håll när det hände..

Kawan med ögon..:rolleyes:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
#36 Petter i R-1000 körde 46.8, han hade lätt fixat topp 10 i NSB, dock tog han i lite för mycket idag men han visade att han kan och vill :tummenupp

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Har blivit 3 torrpass och jag har förbättrat mig med 1 sekund varje pass så jag blir livsfarlig 2010 :D

Svenskens meck går runt och skriker "ALLMÄNNNNNAAAAA" i tid och otid så jag vågar knappt gå och snacka med David :tungan

Tyvärr så åkte jag dit för att hojen lät lite för mycket. Satte dagens toppnotering på rakan med 111 dB som sen blev 108 vid stillastående och 104 efter montering av kryss på utblåset så jag borde klara mig i morgon.
Gott om folk som kört alla race med samma system som alltid klarat sig men åkte dit i dag så man kan ju undra om funktionärerna var lite kinkiga i dag.

haaha jag hade 111db stillastående....

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Vad var det som hände med #1 i R600? hade givetvis blicken åt ett annat håll när det hände..

Kawan med ögon..:rolleyes:
#1:confused: menar du #7?

haaha jag hade 111db stillastående....
Tack för en snygg uppvisning, vi hade första parkett på bägge dina finvurpor, hoppas att du är hel och fin.

Oscar var snäll som gav dig lift till depån.

:pannkyss

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Helt otroligt:

14 22 Magnus Mozzberrk 25 20:20.119 46.341 47.979 8 138.285

16 78 Erik Jorpes 25 20:21.696 47.918 47.979 16 138.285

Exakt samma PB men på helt olika varv, ni är sanna parhästar, vad vore RoadRacing utan MOZZ & JORPES :yoparty

Tack för en fiiin helg med finkåpor och myskaffe i solen.

/Micke & crew

Hahaa va jag garva när jag såg det på mylaps :)

@ngel

Guest
nr20 körde nog av kedjan i provstarten. tror jag.
själv är jag skapligt nöjd med sista svängen:yoparty
Å lukas! vilken kille! skicka ner honom till r6 cup eller liknande utomlands. den killen kan åka hoj!!!

Sant ... det var hans kedja som gick av ... Ska inte referera hans uttal här när han rullade ut på gräset.. :D Var nog fler än jag som hoppade till när frustrationen kom ut :D.. Surt slut oavsett vad helt klart...
Och dina hårresande "upptåg" under racet var grymma.. En av funkisarna gjorde :tummenupp vare gång du for förbi...
Ska bara fixa lite med några bilder så kommer de upp här .. eller i tråden under Filmer och bilder. inkl Puttes crossåkning och en del annat sandbadande..
Och så klart du på pallen ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3191774 Japp Gull kör som en liten gud, han hade säkert vunnit i 250 med sin 125:a oxo, Nordgren är iaf nöjdare än nöjdast.
Gull körde de 25 varven på 19:50.202 med sin 125:a och Dobrich körde de 25 varven på 19.51.023 så det kunde ha gått, självklart haltar jämförelsen men ändå.

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
´
Korta versionen: Bra start, varvtider som räckt länge i NSB, efter 20 varv leder han med 20 sekunder, vurpa i slutet av rakan men reser upp cykeln innan vi i tornet sett vad som hänt, parkerar vid 2:ans postering och kör därefter över gräset tillbaka till depån.

Vore kul att höra era referat i efterhand, finns det sparat som mp3 eller nåt så man kan få lyssna?

I det här inlägget får du det att låta som att jag "vurpa" på eget bevåg och eftersom ni inte såg vad som hände kan jag fylla i lite.

Efter att de flesta varvningar gått väldigt fint, blåflaggning har fungerat och alla utom en har fattat vad det betyder så kommer jag ikapp det här gänget. Var väl 6-8 hojar som ligger tätt i klunga. Skulle tro att de slåss om nånstans kring 10:eek:nde plats. Ser att det blåflaggas och går ut till höger på rakan för att passera. Bara det att de här killarna går ut som en solfjäder 4 i bredd och jag tvingas långt ut till högerkanten där jag bromsar om ca 4 av dem. När jag sen ska vika tajt runt innerkanten i högern i väldigt låg fart viker en av hojarna in så tajt att han går på kurbsen in i böjen och det finns ingen plats alls kvar utan vi går ihop. Hur han lyckas hålla sig på hjulen vet jag inte men det var väl tack vare att han redan hunnit räta upp sin cykel medan jag hade massa nerlägg för att kunna smita runt innerkanten. Jag tappar fäste av smällen och går omkull. Vore ju kul att höra den förare jag blev stängd avs reflektion över sitt spårval i den böjen vid blåflagg.

Just då hade jag ingen tanke på att ni skulle vilja prata med mig i tornet men senare hörde jag nåt om att ni tydligen efterfrågat mig. Hur som helst var det nog tur att jag inte kom dit så förbannad som jag var just då. Hade säkert bara sagt något som jag fått ångra :)

Men men, det är mitt eget fel att jag inte klassade upp tidigare och körde med jämbördiga istället. Trodde dock inte att jag skulle kunna klassa ut alla hemmaförare första gången på Falken. Nästa år blir det Superbike.

I övrigt var det en rolig bana och ett bra arrangemang, tack till alla som hjälpt till så tävlingen blev av.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj

Men men, det är mitt eget fel att jag inte klassade upp tidigare och körde med jämbördiga istället. Trodde dock inte att jag skulle kunna klassa ut alla hemmaförare första gången på Falken. Nästa år blir det Superbike.

I övrigt var det en rolig bana och ett bra arrangemang, tack till alla som hjälpt till så tävlingen blev av.
Ja så är det i rookieklasserna, man får räkna med att en del långsamma förare inte reder ut blåflagg i sin iver att inte komma sist, i deras värld så är tempot fort nog för dom och ibland så blir det incidenter.

Men som du säger så hade du NSB tempo och dom andra hade R-1000 tempo.

Lycka till nästa år i NSB :tummenupp

sandstream

Guest
Ja så är det i rookieklasserna, man får räkna med att en del långsamma förare inte reder ut blåflagg i sin iver att inte komma sist, i deras värld så är tempot fort nog för dom och ibland så blir det incidenter.
Om det nu alltid var så att vi, de långsammare, förarna fick blåflagg när vi ska ha blåflagg hade det nog inte varit något problem. Tyvärr så klarar väldigt få funktionärer av att avgöra när det är dags att ge blåflagg och vem som ska ha den. I går fick jag, precis som på Åsen, blåflagg långt långt innan Petter skulle varva mig och precis som på Åsen fick jag ingen blåflagg när Eskilsson skulle om...

Har själv flaggat och det är skitsvårt att hålla reda på vilka som ska varva och varvas en bit in i racet så det är smart att koncentrerar sig på kanske de 5 första i varje klass och blåflagga åt dem och strunta i resten.

Petter, du körde grymt snabbt och borde skaffa en depåtavla till nästa år så du vet att det går att slå av på tempot och inte riskera något i slutet av racet :tummenupp

Stort grattis till Jörgen som knep silvermedaljen i Superstock 600 :)

Angående ljudmätningen så är det lite lustigt att folk kan köra en hel säsong utan att någon reagerar på att de skulle låta högt och sedan "åker de dit" på sista racet. Kanske var något med vädret som gjorde att dämpullen åldrades dramatiskt just den här helgen :rolleyes:

En kille, som kört med samma slip-on hela säsongen, och blev mätt på Knutstorp i veckan utan problem åkte dit.
En annan kille som också kört hela säsongen med samma slip-on åker dit osv.
Mitt tips är nitiska funktionärer och inget annat.

Men det är rätt roligt att man kan lura mätinstrumentet med ett kors utan att sänka ljudnivån :D

Last edited:

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Trist för Petter med krachen, ska bli kul att få fajtas med dig i NSB nästa år.
Själv ska jag läsa regelboken om vad som gäller med tjuvstarter!

Ruggigt besviken att få 20sek tidstillägg.
Men å andra sidan har jag inte haft min licens ens i 3månader än så man kanske ska räkna med att göra lite misstag.

Ser fram emot nästa säsong.

/ Svensken

sandstream

Guest
Vad var det som hände med #1 i R600? hade givetvis blicken åt ett annat håll när det hände.. Kawan med ögon..:rolleyes:
Petter, nummer 7, gjorde samma sak som Kubberöd och Spjelnes, pressade lite för hårt i ingången till vänstern i Esset (på baksidan) och fick framhjulssläpp. Det gick bra både med Petter och hojen men han sa att han aldrig snurrat så många varv.

Stod med Lukas pappa vid depåstaketet hela Rookie 600 racet och är Lukas cool så är hans pappa ännu coolare. Hans 16-åriga grabb blåser förbi i över 200 km/h med folk både till höger och vänster utan att han rör en min. Med lite hjälp från sponsorer (Var är ni? Här har ni en kille som kommer att ge er så mycket uppmärksamhet att varenda krona är värd sin vikt i guld) kommer Lukas att bli en av de stora svenska roadracingförarna.
Jimmy Lindström skulle behöva en teamkompis i sitt ProSuperbike team till nästa år ;)

Ser fram emot nästa säsong.
Det gör vi också. Ska bli kul att se dig i NSB/Superbike Challenge nästa år med nyare hoj och mer rutin. Tror grabbarna i toppen får se upp! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...