-Hjalmarsson-
Fortfarande Rookie
- Gick med
- 17 Jun 2003
- Hoj
- GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Men men, det är mitt eget fel att jag inte klassade upp tidigare och körde med jämbördiga istället. Trodde dock inte att jag skulle kunna klassa ut alla hemmaförare första gången på Falken. Nästa år blir det Superbike.
I övrigt var det en rolig bana och ett bra arrangemang, tack till alla som hjälpt till så tävlingen blev av.
Mycket imponerad av ditt tempo på ny bana och självklart skulle du kört med superbike så här med facit i hand.
Som hemmaförare hade man en liten plan att vara med i toppen, speciellt efter en bästa placering som femma på knutstorp. Efter en absolut kukstart fastnade jag bakom en stor klunga låååångt bak i fältet, tappade sugen redan efter första böj och kom aldrig om. Gjorde mitt sämsta rejs på säsongen och det på just hemmabana. Får väl skylla på sömnlösa nätter eller nått annat som en nybliven fyrbarnsfar kan skylla på.
Det var just denna klunga du kom ifatt vid kraschen. Vi såg ingen blåflagg och hade kanske fullt upp med att klättra på varandras ryggar för se nån om de nu vinkade med en. Det fanns tyvärr inget utrymme över huvud taget för att varva nån just i den kurvan när du kom. Det va helt tjockt, vilket är svårt att bedömma när man kör ca tre sekunder snabbare/varv. Du körde om mig i inbromsningen och körde rätt in i röven på nr:88 som förmodligen var på väg om killen före i nästan samma ögonblick. Han tog ett rejält skutt upp i luften men lyckades hålla sig på hjulen.
Lycka till nästa år. Själv ser jag fram emot ytterligare en säsong i rookieträsket.