Den svenska vardagsrasismen

Status
Ej öppen för fler svar.

Lithium

Guest
Precis!, Se bara på Finland.. tror det var förra året lr nåt som de tog in max 200-300 invanrare, medans Sverige samma år tog in ca 30000-40000.. Skillnaden är just den att Finland bidrar med hjälpen på plats!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Goodstuff skrev:
Intressant att folk hakar upp sig på andras religion när de själva vill gå ur svenska kyrkan. Bryr sig inte om sin egen religion men det är väldigt noga med andras religion. Hur nu det går ihop.

Alla som hoppar på Islam och som verkligen vet vad Islam är räcker upp en hand.

sgtpepper--> Du har min support.
Det finns naturligtvis grader i helvetet.
Det är ju en i mina ögon ganska ålderdomlig syn på omvärlden och hur saker ska fungera.
Visserligen tolkas säkert koranen väldigt olika sätt här och var.
Det fanns givetvis en tid när kristendommen betedde sig liknade, anföll alla otrogna och slog ihjäl dem och stal allt de kom över i guds namn.
Men det har ju hänt en del sen dess tycker jag mig märka, men vissa muslimer hetsar ju med sånt där än idag.
Nu ska jag inte påstå att jag begriper vad det handlar om, men jag räknar med att du gör det?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Re: Re: Så här är det....

r1666 skrev:
klippte bort allt onödigt skitsnack och tog med det som jag håller med om! nämligen vikten av att människor ska få chansen att kunna intigreras i det svenska samhället.inte klumpas ihop som deg i fattiga och slitna förorter!stockholm är väl fyllt av områden med fina boenden....

Är du medveten om att de kanske vill bo med sina landsmän hellre än ute bland svenskarna i många fall?
Det finns ju 2 sidor på det myntet.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Vilken dynga my ass, kom igen när du upplevt något i livet grabben. Jag har sett på nära håll vad Islam står för och vad den gör med människor så börja inte med ditt jävla klankande på andra innan du vet något. Jag har läst dina tidigare inlägg och det enda du är ute efter är att prata ner alla andra.

Vad beträffar mordet på min släkting så stod det att läsa från oktober förra året fram till dagens datum i svensk press, det har allt med religion att göra då man hänvisar till islam vid varje terrorattack som utförs. Läs på och försök igen innan du uttalar dej tack. Vad beträffar mina personliga åsikter om Islam så ska du fanimej respektera vad jag tycker om du vill bli tagen på allvar.

Förresten, då man för 60 år sedan även hade ihjäl homosexuella och färgade, var de också judar menar du?

Chrille skrev:
Vilken dynga. Och den rena, skära ondska som kristendomen bjöd på en gång i tiden då. Tråkigt med din släkting men det mordet hade antagligen inget med religion att göra.

Ditt resonemang är motbjudande och skrämmande. Det hördes för 60 års sedan om en annan religion och det slutade med ett av de vidrigaste massmord som begåtts...

Fenriz

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Honda cbr 954RR -03
Känner en polis i motala och där finns det siffror som talar för att 90% av brotten begås av invandrare.

Kommentarer är överflödiga.

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
fan att vi .........

Det är så jävla sjukt! Folk säger vi inte är rasister men vi hatar invandrare för att de förstör allt dit de kommer. Var ärliga mot er själva och inse vilka åsikter ni har och stå för dem. Att vara stolt över sitt ursprung är det vackraste som finns, men att hata ,ogilla folk med annat ursprung är fruktansvärt korkat. Har några i min familj som håller med många av er (sorgligt) och dessa människor är både invandrare och svenskar och det gör ont att se folk i ens omgivning ha sådana åsikter. Rasister är, oavsett ras, hudfärg och språk, väldigt okunniga och rädda personer. Som liten gick jag i en skola där 95% var svenskar, det var ingen lätt uppgift med tanke på att det var några tuffingar som roade sig med att trakassera mig, o roligt hade de oxå. Det har inte gjort att jag hatar svenskar för det trots att jag mådde skit p g a deras beteende. Till er som säger att svenskar blir trakasserade vill jag bara säga detta visar att skiten finns på båda sidorna. Men det är bara de med lite vett i skallen som kan hålla isär olika människor. Döm aldrig en person om du inte vet 100% vad han/hon har gjort! Svårt?, jag vet men man kan ju försöka...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Blip skrev:
....Vad beträffar mina personliga åsikter om Islam så ska du fanimej respektera vad jag tycker om du vill bli tagen på allvar.

Förresten, då man för 60 år sedan även hade ihjäl homosexuella och färgade, var de också judar menar du?

Jag respektera dina åsikter?!?! inte en chans i helvete. Jag kan aldrig respektera en åsikt som strider så ofantligt mot mina personliga värderingar.

Att du drar upp personliga tragedier är olyckligt i en sån här diskussion men det är ditt misstag och att det sen finns en religiös anknytning gör det än olyckligare. Jag lider med alla er som drabbas av brottsligthet oavsett om det bottnar i religion, droger eller ren dj-a dumhet, men jag hoppas att om jag någon gång hamnar i en sån situation klarar stå över det korkade hat som du låter styra dina ord.

Att du är en inskränkt människa som fördömer människor utifrån deras religiösa övertygelse kan jag aldrig acceptera, respektera eller tyst godta. Som tur är den typen av resonemang förbjudet om man tar det ett steg längre men i en perfekt värld hade man aldrig behövt höra sånt blaj.

Du hatar världens största religion pga av att några brottslingar självklart kommer därifrån? Islam är enda religionen där en mindre skara idioter låter sig styras av perversa tolkningar av en religion som merparten knappt låter sig påverkas av? Inbillar du dig att de flesta muslimer är mer religionsstyrda än kristna eller judar?

Ditt andra argument är helt oförståeligt. Att nassarna ÄVEN hade ihjäl folk pga ras och sexuell läggning gör att den religiösa aspekten i det hela är irrelevant?

Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Re: Re: Re: Så här är det....

Silwer skrev:
Är du medveten om att de kanske vill bo med sina landsmän hellre än ute bland svenskarna i många fall?
Det finns ju 2 sidor på det myntet.

jo jag har tänkt så också...det är klart dom vill det!!
INTEGRATION.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Tänkte göra en liten koll:
Hur många är det som har något emot det danska systemet där en invandrare blir utvisad om de bilr dömda för något grövre brott?

Sen håller jag med Blip men vill går lite längre att relion oavsätt vilken, bara bidrar till att hämma tuväklingen och att bygga uppfördommar och skapa hat. Tar gärna emot opponerande kommentarer.

Sen till alla er som tycker att vi ska "inse att är rasister fast vi inte tycker det själva" Kan jag bara säga att en rasist hatar en grupp på grund av vad dom är inte vad dom gör. Eftersom jag själv har nära vänner ifrån asien, östeuropa o.s.v. så kan jag säga att jag inte att jag hatar alla invandrare och är därför inte rasist. Vad jag tycker har jag beskrivigt tidigare i tråden och jag vet att jag inte är ensam om detta synsätt.

Edit: Glömde nämna att på min förra och min lillasyster nuvarande högstadie skola så är både national sången och svenska flaggan förbjuden oavsätt om det är måndag eller nationaldag.

Last edited:

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
mycket bullshit i den här tråden.
...islam som religion har väldigt få skillnader jämfört med kristendomen.

...sen har jag alltid tyckt att det är en smula patetiskt att säga "nu kan man inte hissa den svenska flaggan, för då anses man vara rasist"
sicket bullshit!

jag är fullblodsantirasist och jag har aldrig klagat över svenska flaggans användande, o jag har inte heller varit med om att någon annan i min närhet har haft det heller.

jag tror mig minnas något om nån stackars skola som inte ville använda svenska flaggan för att inte stöta sig med invandrarna , men det var vid ett tillfälle , och det är i min mening lite väl bizarrt att komma dragandes med ett sådant argument bara för att någon förvirrad rektor har tappat verklighetskontakten.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
vad är en fullblodsantirasist?
Är det en sån där som är ute och slåss med rasister och nazister?
Finns ju många sätt att få gå ut och slå folk på käften.
Fotboll, nazist, antirasist osv

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
kajlyl skrev:
Tänkte göra en liten koll:
Hur många är det som har något emot det danska systemet där en invandrare blir utvisad om de bilr dömda för något grövre brott?
INFÖR I SVERIGE GENAST! Dom som INTE kan sköta sig kan dra åt helvette! Dom som KAN sköta sig är hjärtligt välkommna! :fakta

Skulle tex. jag flytta till ett annat land skulle jag vara väldigt "försiktig" i början, och försöka "komma in" i det nya landet. INTE gå runt och slå folk.

Sen är det som det brukar, mycket folk i denna tråd förstår inte vad folk med en annan åsikt menar...Det gör det mycket svårare att diskutera saker och ting. Ungefär som i "Gnällspiks-tråden" Han hade hur rätt som helst, men folk förstog inte/orkade inte förstå vad han menade.

Kalla mig vad ni vill, men flyttar man till ett för sig nytt land, ska man för FAN sköta sig! Annars kan man stanna "hemma"!

ConfuseD

Numera Körkortslös.
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
R1 -01
Efter att läst alla inläggen här och märker att jag håller med dom flesta "fientliga", och då tydligen enligt vissa här inne är rasist så är jag väl det. Och en stolt sådan isåfall. Mina åsikter har jag byggt själv genom allt som jag varit med om. Jag har invandrar vänner även om dom inte är många, men iom att jag tydligen är rasist så ska jag se till att snabbt som fan bryta med dom.

Det enda som är lika illa som blåögda sossar som blundar för verkligheten är riktiga rasister (enl mig nån som hatar nån enbart pgr av ras) och blattar (enl mig dom invandrare som förstör för dom som sköter sig)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Är detta nåt att diskutera?

Invandrare förstör - fortfarande inte alla - och vi vill inte ha fler.

Det är ju ingen som kommer ändra på sin åsikt idag bara för att nån klämmer till med ett fint inlägg.

750RR

Douge

Bor på sporthoj.com
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
cross 125
Alla ni som älskar dom jälvlarna komm hit och kolla hur jävligt fan dom bär sig åt vi bor som ensam svensk familj i hela kvarteret vi vågar inte skicka ut våran 10 åriga dotter hon har blivigt nerslagen 2 gånger + att dom har slitigt av hennes byxor så hon fick springa hem i trosorna vi ringde polisen och polisanmälde det men pojkarna var bara 12 år så dom kunde inget göra jag gick hem till den ene pojkens pappa och fick som svar att din dotter är en hora. och det värsta som hänt här var för 5 år sedan det var det som gjorde mig till den jag är i dag min tjej kom hem från jobbet en mörk vinterkväll och gick över gården sidan om här som då var flyktingförläggning så var det 2 st svartingar som drog in henne i trappan och tvingade henne att suga av dom.
så vad tror ni jag är i dag.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Den fan som hota mej med stilett på bussen - Svenne
Den jäveln som slog ner min lillasyster mitt på gatan - Svenne
Det aset som knuffade ner en annan av min lillasystrar för en trappa när hon hade benet i gips - Svenne
Lillasyster fick armen uppskuren till benet innan hon sparkade ut tänderna på en överfallsman - Svenne

Jag ska fan flytta till Norge samma dag som jag slutar använda huvudet när något fanstyg händer. De där j-a svenskarna går fan inte att lita på ...

Det känns tryggt att veta att nästa generation kommer bli lika j-a inskränkt som den förra.....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag vill bara säga att det är trevligt med en så lärd diskussion om ett så svårt ämne.

:hej

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Ingen rök utan eld.
Det är inte så enkelt som att det bara handlar om fel på svenskarna, felet finns på invandrarnas sida med, men det är där det tar hur i helvete om man försöker påstå nåt sånt.
Måste man hela tiden sitta och jamsa med att hela tiden framhålla sig själv som dum och hela tiden väga upp allt man säger i ämnet med "finns lika många svenskar somblablabla"?
Nu snackas det inte om svenskar utan om just invandrare.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Silwer skrev:
Ingen rök utan eld...
Om generaliseringarna är röken, vad är då elden?

//I.Nvandrare

Edit: nu ska jag ut och rånmörda en svensk änka. Kommer ni att tycka illa om mig för att jag är rånmördare eller för att jag är invandrare?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...