Depårapport från en rr-groupie (SO, Karlskoga)

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Re: Re: Jag undrar...

Madhonda skrev:
"så där mjuk"... skit oxå... jag som trodde jag va stentuff... :notme ;)

Fast... i o för sig så kör jag väl "mjukt"... så det är bara farten som måste ökas....!!

CU on the racetrack.... :squid

Du verkar för snäll för att vara "stentuff", Madde! :) Har motsvarande problem själv. När jag talar om för mina polare att jag är en "hård biker" så garvar dom bara. Klart taskigt alltså! :mad:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Re: Re: Re: Jag undrar...

Relapse skrev:
Du verkar för snäll för att vara "stentuff", Madde! :) Har motsvarande problem själv. När jag talar om för mina polare att jag är en "hård biker" så garvar dom bara. Klart taskigt alltså! :mad:

Eftersom vi, om allt går som det ska, kommer köra B-racet i Linköping så blir det väl en tävling i snällhet.

Jag ser det framför mig. Relapse har kommit ifatt min hoj på rakan och vi är jämsides i inbromsningen till BErgskurvan.

- Jag bromsar ganska hårt nu så kan du komma om på innern.
- Nja, Du var först och jag vill inte ta ditt spår. Kör nu.
- Men du tar mig ändå på start och målrakan med din pulvermaskin så det är ju ingen idé att jag blockar dig i kurvorna. Nu bromsar jag lite till.
- Nu tar jag till bakbromsen också så att du kan komma in med bra flyt i kurvan.

Så där kan vi väl inte hålla på?!?!

VA!?

Anfäkta och anamma! Gråsuggors avföda! Du kommer fan inte få en &¤%()/"%-la millimeter i inbromsningen!
GAHH!
:mad: :mad:

*tuta om du vill förbi*

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Re: Re: Re: Re: Jag undrar...

Goodstuff skrev:
Anfäkta och anamma! Gråsuggors avföda! Du kommer fan inte få en &¤%()/"%-la millimeter i inbromsningen!
GAHH!
:mad: :mad:
:rofl Oroa dig inte Gubbstuff! Jag har ännu inte fattat det där med bromspunkter riktigt. Antingen kommer jag att bromsa allldeles för tidigt, eller så kommer jag att missa märket jag har som bromspunkt och panikbromsa med studsande bakhjul. I båda fallen kan du elegant och utan ansträngning rulla förbi. Jag får väl försöka att ta dig på rakan istället. :crash

Fast om du släpper förbi mig så bjuder jag på fika efteråt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Re: Re: Re: Re: Re: Jag undrar...

Relapse skrev:
:rofl Oroa dig inte Gubbstuff! Jag har ännu inte fattat det där med bromspunkter riktigt. Antingen kommer jag att bromsa allldeles för tidigt, eller så kommer jag att missa märket jag har som bromspunkt och panikbromsa med studsande bakhjul. I båda fallen kan du elegant och utan ansträngning rulla förbi. Jag får väl försöka att ta dig på rakan istället. :crash

Fast om du släpper förbi mig så bjuder jag på fika efteråt.

Köra om mig på rakan är inga problem så då kan du väl ge mig lite plats i inbromsningarna och vi tar en fika efteråt. Jag fixar kaffe och du wienerlängden? :banana

Deal? :1pajas

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jag undrar...

Goodstuff skrev:
Köra om mig på rakan är inga problem så då kan du väl ge mig lite plats i inbromsningarna och vi tar en fika efteråt. Jag fixar kaffe och du wienerlängden? :banana

Deal? :1pajas

Det är taget! Wienerlängd med mycket "mormors hosta" blir det. :banana

Edit: Blåflaggorna kommer nog att stå som spön i backen, så man kommer nog att hålla vida spår hela andra halvan av loppet i vilket fall som helst. :rolleyes:

Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Macho Woman skrev:
En äldre man har erbjudit mig att få låna hans cykel så att jag kan ta licens. Sådana erbjudanden tackar man inte nej till, ens om man är blondin på riktigt.
Jag är inte gammal :mad: !
Jag är .......erfaren :D

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nr:18 skrev:
Jag är inte gammal :mad: !
Jag är .......erfaren :D
Instämmer! :D För er som inte vill/kan/ska köra ERF så går det race i både 250SP och 125 jr på Falkenberg den 20/9! Tror inte jag har tävlat på två olika banor samma helg någonsin förut, det ska bli "intressant"...

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Re: Re: Re: Re: Jag undrar...

Goodstuff skrev:
Eftersom vi, om allt går som det ska, kommer köra B-racet i Linköping så blir det väl en tävling i snällhet.

Hmm... dum fråga.... men man måste ha licens va..?? :p :rolleyes:

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Re: Re: Re: Re: Re: Jag undrar...

Madhonda skrev:
Hmm... dum fråga.... men man måste ha licens va..?? :p :rolleyes:

Jo, eller snarare, man måste ha genomgått licenskursen. Sedan så går det att lösa en engångslicens för enbart denna tävling ifall man inte har löst en årslicens tidigare (e'ru sugen på att va med? ;) ).

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Re: Re: Jag undrar...

Madhonda skrev:
"så där mjuk"... skit oxå... jag som trodde jag va stentuff... :notme ;)

Fast... i o för sig så kör jag väl "mjukt"... så det är bara farten som måste ökas....!!

CU on the racetrack.... :squid

Det är rätt, du ska slå underifrån - då blir dom så förvånade. Go Madde Go :rock

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
SLeazy Micke borde ha licenskurs lördagen innan b-rejset.

Stop Hångling and do the licenskurs!!
Som det ser ut nu kan vi ha start träning för kursarna på morgonen om vi slår ihop 600/1000

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Chrille skrev:
SLeazy Micke borde ha licenskurs lördagen innan b-rejset.

Stop Hångling and do the licenskurs!!
Som det ser ut nu kan vi ha start träning för kursarna på morgonen om vi slår ihop 600/1000

Fantastisk idé, Chrille!

Köra teori under helgen och praktiska delen under morgonen innan b-racet. Det vore väl något? Enda nackdelen är väl att det är knappt med tid för att ordna det praktiskt, men om det skulle gå vore det en perfekt grej för att fånga upp alla intresserade som vill börja med racing.

Kom igen nu alla som tycker detta är en bra idé och börja lobba för att detta ska bli verklighet!!! :tummenupp

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Relapse skrev:
Fantastisk idé, Chrille!

Köra teori under helgen och praktiska delen under morgonen innan b-racet. Det vore väl något? Enda nackdelen är väl att det är knappt med tid för att ordna det praktiskt, men om det skulle gå vore det en perfekt grej för att fånga upp alla intresserade som vill börja med racing.

Kom igen nu alla som tycker detta är en bra idé och börja lobba för att detta ska bli verklighet!!! :tummenupp

Problemet är väl att Kenneth Lodnert måste närvara vid teoripasset, och han är upptagen den 20e på Falken.... Men det går kanske att lösa på annat sätt.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Hi hi! :lol

Halkar in i den här tråden vääääldigt sent, men det här artar sig bra! Jag ser fram emot MINST ett tjejteam nästa år! :bow

Go, MW! :rock Go, Madde! :rock Go, BB! :rock

:D

Åsa ÄR ju redan min idol och stora förebild! :p

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Åsa #96 skrev:
Problemet är väl att Kenneth Lodnert måste närvara vid teoripasset, och han är upptagen den 20e på Falken.... Men det går kanske att lösa på annat sätt.
Icke då, Sleazyliving har behörighet (hur konstigt det än kan verka eftersom han ju är helt :p :D ) att utfärda intyg på genomgången licenskurs och även att hålla densamma!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Torkel skrev:
Icke då, Sleazyliving har behörighet (hur konstigt det än kan verka eftersom han ju är helt :p :D ) att utfärda intyg på genomgången licenskurs och även att hålla densamma!

Det var väl det jag trodde! Han ser lite konstig ut och luktar finkel, men han vet vad han pratar om....ibland iaf.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
....men helt uppriktigt vore det här ju ett suveränt upplägg inför nästa år, men vilka skulle ta licens i år för att kunna köra B-rejset? Korvmebröd och Diablo?

Även om många vill så är det inte så många som har hojarna till det.

Madde, du borde ta ett snack med Åsa om Lilltösen. Jag förstår inte varför hon ska sparka ut lilla Sukkan...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det var bara en lek med tanken. SKaffa hoj och kom in i matchen när vårens första kurs går av stapeln!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Blablablabla. Jag kan mycket väl delta i en licenskurs med min nuvarande. Så jävla ömtålig är den inte.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...