Designen på nya motorcyklar

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
"tüskröven" ???
#noob.apparently
Zze dGerrman Arse:
Streetfighters_hero.jpg

kaninfaan

Sporthojsnörd
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Zze dGerrman Arse:
Tack SJP för ett konkret exempel. Jag tror inte BrooklynS förstår hur många ggr någon använt ordet ospecificerat på denna sajt.
Och googla har jag inte tänkt göra. :D
Det fick mig att tänka på den gamla memen: "While googling very few letters are as important as the 'R' in 'Gary Oldman'..."
google.gary.oldman.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag googlade, och det var massor med bilder på motorcyklar och inga bilder alls på tyska kvinnor

Jag duckduckade också, där var det mer blandade bilder på korv, motorcyklar och gammalt tyskt pansar, inga bilder på Ilse där heller.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tur att smaken är olika :)
Själv tycker jag t.ex. KTM 990 RC R är jäkligt snygg i den oranga färgen. Framifrån med vingarna får man känslan av en hammarhaj, inte positivt men i det stora hela tycker jag det är en frän hoj utseendemässigt, inte motor.

Massa annat gotti gott gott sporthojar.

Hah! RC990 saboterar ju inget arv från föregångarens svepande linjer och sexiga design iaf. Precis lika lågpoly vektorgrafik som RC8R. :hihi
KTM är konsekventa om inte annat.

Hade ju varit lite sexigare med en V4 kan jag tycka men det ser ju iaf ut som en sporthoj. Och den kan ju inte skaka mer än RC8an. :hihi

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Känns som transformers är deras inspiration. Där Yamaha är värst. Nya framlyktan på duken? Den är liksom ut o in

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
"tüskröven" ???
#noob.apparently
Det har väl inte varit en rejäl tyskröv egentligen (googla tyskröv motorcykel) men "alla" hojar senaste åren har ramen slutat innan bakhjulet och sen har det satts fast en "skärm" och skylthållare på en jävla pinne bakom.

Folk måste gillat det för det har ju sålt men jag tycker det är svinfult. (sen har jag ju ett gammalt bojsänke också menmen...)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det har väl inte varit en rejäl tyskröv egentligen (googla tyskröv motorcykel) men "alla" hojar senaste åren har ramen slutat innan bakhjulet och sen har det satts fast en "skärm" och skylthållare på en jävla pinne bakom.

Folk måste gillat det för det har ju sålt men jag tycker det är svinfult. (sen har jag ju ett gammalt bojsänke också menmen...)
Alla byter ju ut dem det första de gör.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Var förbi en BMW-handlare häromdagen och fick se nya GS1300 och GSA 1300 i verkligheten och det slog mig att när man gör runt hojarna så är de rätt coola

Jag kände en gång en cool snubbe från Svartöstan som hette Niklas. Han hade en lika cool GSX-R 1000 som sin polare Rodolfo Bosco. Jag undrar vart de tog vägen…?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Men dom var tydligen inte perfekta.
Det finns inte en enda R1:a som har original utseendet kvar, med bakstänkan!

På den tiden handlade det ju mer om att kapa den jättelånga stänkan så att den inte stack så långt ner. Ganska jämförbart med nutiden, bara att jättelång stänka i höjdled har bytts ut mot jättelång stänka på längden…

Vill minnas att vi till och med hade något urbota dumt besiktningskrav om att stänkans nederkant och reflexen var tvungen att nå ner till hjulaxeln…?

Och letar jag på vinden så kan jag nog hitta avkapade stänkor till minst en ZXR 750 och en GSX-R 750. Avdelningen synnerligen skyldig…

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Kan bara instämma i att hojar idag ser ut som skit. Själv tycker jag sporthojsdesign pekade nånstans 2005-2010, se bifogade bilder. Ducati Panigalisarna ser ut som skit. Var på EICMA 2015 och såg då nya R1an, såg ju inte ens klar ut, som ett jäkla pussel nån slängt ihop fel. Själv köpte jag ny original stänka och reflex till min gamla R1 förresten. Just reflexen och plasten den sitter på dyker ibland upp på eBay för runt 4000kr, innan den slutade nytillverkas låg den på ca 200kr från Yamaha tror jag. Jag köpte en kopia från England för en tusenlapp.

Bifogat

• IMG_6222.jpeg
    IMG_6222.jpeg
    593.1 KB · Visningar: 28
  • IMG_6223.jpeg
    IMG_6223.jpeg
    754.8 KB · Visningar: 27
  • IMG_6224.jpeg
    IMG_6224.jpeg
    203.9 KB · Visningar: 26
  • IMG_6225.jpeg
    IMG_6225.jpeg
    903.9 KB · Visningar: 25
  • IMG_6226.jpeg
    IMG_6226.jpeg
    961.1 KB · Visningar: 30

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Men dom var tydligen inte perfekta.
Det finns inte en enda R1:a som har original utseendet kvar, med bakstänkan!
Jo, förresten, det finns någon, men då är den ägd av en nostalgiker som dyrt har lyckats köpa tillbaka den.
Det är ju så det är, de som är intresserade och bryr sig om sitt fordon modifierar (förhoppningsvis förbättrar) det ju efter köpet. Original är bara för museum eller gubbdjävlar.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag kände en gång en cool snubbe från Svartöstan som hette Niklas. Han hade en lika cool GSX-R 1000 som sin polare Rodolfo Bosco. Jag undrar vart de tog vägen…?
Jag tror att bägge två blev gamla... :D

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Så är det ju definitivt med motorcyklar också, det är inte ens en promille av dom tjejer du tror som blir våta i geggvecket när du tomvarvar med ditt tomma Acra när du rullar förbi iförd skinnkondom...
Samma sak med bakhjulsåka, det imponerar på småpojkar.

Så, nu är det sagt. Kan folk bara sluta med det?
Okej om du ruppar på gasen när du passerar en kompis eller en annan motorcyklist som kanske uppskattar det

Att spela Epa-dunk på hög volym i bilen är också så där idiotiskt, vill du verkligen impa på tjejer som gillar den typen av barnslig musik med texter om pattar och fitta?
Fast vem fan kör hoj för att man tror att det imponerar på tjejer?
Jag har haft samma flickvän i 18 år och hon har åkt med på hojen en eller två gånger totalt. Båda gångerna var när vi just träffats och hon fortfarande trodde att det var viktigt för mig att hon deltog i mina intressen.
Så länge hon låter mig köpa vilka hojar jag vill och köra hur mycket jag vill så rör det mig inte i ryggen att hon är helt ointresserad av motorcyklar. Jag tycker mest det är skönt att slippa ha någon på pallen när man är ute och svänger.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag har haft samma flickvän i 18 år och hon har åkt med på hojen en eller två gånger totalt. Båda gångerna var när vi just träffats och hon fortfarande trodde att det var viktigt för mig att hon deltog i mina intressen.
Så länge hon låter mig köpa vilka hojar jag vill och köra hur mycket jag vill så rör det mig inte i ryggen att hon är helt ointresserad av motorcyklar. Jag tycker mest det är skönt att slippa ha någon på pallen när man är ute och svänger.
FB_IMG_1715834819765.jpg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Men med barn, dotter i mitt fall, är det skillnad. Det är kvalitetstid, en dedikerad stund som är vår. Hon gillar att åka undan men jag måste komma ihåg hur mycket större påfrestningen är på en ovan passagerare. Ovan p g a det blir så sällan av.
Nu är hon mamma så frågan är hur mycket mer det blir. Var sambon orolig innan så är det säkert 7 resor värre nu och sådan oro dödar nöjet. Barnbarnet är inte ens 3 mån så nu är det ju uteslutet av naturliga skäl.
Vi får se om hon kommer upp på pallen igen. Annars är det sannolikt mest min förlust.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024