benrangel skrev:Såsant som du inte skrev.
Wörd.
/F.
benrangel skrev:Såsant som du inte skrev.
Wörd.
Jo, troligen hade jag var mindre glad idag.... Får erkänna att KTMen verkligen känns som helt rätt val för mig.EasyRider skrev:Låter som ett nybörjarmisstag......... Hade inte du någon tråd om att köpa R1:a? Det var nog tur att inte det blev av för då hade du troligen inte kunnat skriva denna tråd.
Mingves skrev:Jag höll på att skita på mig idag, skulle accelerera lite med min hoj och så kommer en kurva. Så ska jag svänga och upptäcker att det går för fort. Vet att det bara går rakt fram om man svänger o bromsar samtidigt så tänker, 1.bromsa 2.sväng.
Det e bara det att jag får nån form av blockering och det blir halvhjärtad broms och halvhjärtad sväng. Som tur e så finns det en svängfil när jag kommer igenom kurvan. Där får jag stopp... :kocko Faaan va korkad man e!!! Jag känner mig som en idiot som satte mig i den sitsen!!!
Hur skulle jag gjort egentligen(förutom att inte kört för fort)? hur tar man en sådan situation bäst?
/M
Krigge skrev:E du på riktigt?
Poacher skrev:Visst får man fråga, men jag förstår inte riktigt hur man ska kunna få ut nåt annat ur svaren än att man ska träna mer och köra själv, och det kanske man kan tänka ut själv.
Poacher skrev:Inga problem vi släpper in eliten, så får de svara.
Så vad säger du?
*DanTheMan* skrev:...Se till att bromsa som fan,,,se till att ligga på en växel som "bromsar" in.
Kolla "genom" kurvan o sen full gas ur kurvan.
Lättare sagt än gjort om man inte e van men det e sånt man lär sig med åren.
Förstår inte vad du har emot färska förare som ställer frågor är det inte det forumet är till för?Poacher skrev:Det är bara övning som gäller sen kan ni skriva vad ni vill, killen är helgrön på hojåkning och har alltid tidigare försökt fråga sig igenom presis allting.
Nä Mingves ut och kör, med körning kommer erfarenhet, med tiden sätter sig de rätta greppen i ryggmärgen, så är det för presis alla.
Även efter vinteruppehållet är man stel.
Kör och lägg mil för tusan.
Nicke skrev:"Märker ord" heter det.
Krigge skrev:E du på riktigt?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|