"Det här köpte jag idag!"-tråden

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Skor, strumpor, massa t-shirts och ett gäng kallingar. Allt för det överkomliga priset av 598:- på Stadium.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ett par handskar, mina gamla Halvarssons Dino som tjäntat mig väl i snart 4 säsonger känns väl murkna. De är alltid lite "klibbiga" i känslan trots att de legat över en vecka torrt och svalt... :D Man undrar hur stryktåligt skinnet är...

/J

Bifogat

• Alpinestars-GP-Tech-Motorcycle-Gloves.jpg
    Alpinestars-GP-Tech-Motorcycle-Gloves.jpg
    16.5 KB · Visningar: 61
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
32448909.jpg

32448751.jpg

32448767.jpg

32448846.jpg

32448747.jpg

32448878.jpg

32448879.jpg

32449024.jpg

Rock`n roll :tummenupp

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Nya glajjer till hojåka :tummenupp Känns bättre än mackbrillorna iaf...

32455348.jpg

"Encyclopedia - ANSI Z87.1
ANSI is the acronym for the American National Standards Institute, a nonprofit organization that serves as administrator of the United States private sector voluntary standardization system. The primary objective of ANSI is to promote and facilitate voluntary consensus standards and conformity assessment systems. ANSI does not have authority to enforce such standards, but their standards are used by Occupational Safety and Health Administration (OSHA) to be sure that certain safety devices, such as eyewear, provide adequate protection for workers.

The ANSI Z87.1 standard sets forth requirements for the design, construction, testing, and use of eye protection devices, including standards for impact and penetration resistance. All safety glasses, goggles, and face shields used by employees under OSHA jurisdiction must meet the ANSI Z87.1 standard. The eyewear standard includes the following minimum requirements:

Provide adequate protection against the hazards for which they are designed
Be reasonably comfortable
Fit securely, without interfering with movement or vision
Be capable of being disinfected if necessary, and be easy to clean
Be durable
Fit over, or incorporate, prescription eyewear
Many manufacturers of sports eyewear and other protective eyewear not used in a work environment also comply with the ANSI Z87.1 standard. If you need protective eyewear of any kind, look for products that comply with the ANSI standard or consult with an optometrist, ophthalmologist, or optician before purchasing.
"

http://www.visionrx.com/library/enc/enc_ansi.asp

http://www.globalvision.us/products/glasses/styles/neptunesm.php

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Imorgon ska jag få nya data skärmen :D

19" till 24" det kommer nog kännas att det blir skillnad.

Tur att man får något nytt när man kraschat och gjort illa sig så man har något att pilla med.

Nya glajjer till hojåka :tummenupp Känns bättre än mackbrillorna iaf...

32455348.jpg

Är du en sån där som kommer från en annan planet?

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Imorgon ska jag få nya data skärmen :D

19" till 24" det kommer nog kännas att det blir skillnad.

19 till 24 märks ordentligt, sitter själv efter några år med 24" och funderar på 27"

En polare provade med 32", Men han sa att 24" var precis lagom då han fick ont i nacken. Men sen beror det ju på hur långt ifrån man sitter också.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Vad är det för fel på visir?? :hjälm

Det är nere för det mesta men skönt lufta när det inte går så fort och/eller vid övningar på Knixkörning, då vill jag skydda ögonen eftersom ibland händer det att folk leker jordfräs. Provcykla dom i 100km/h med öppet visir, inte klanderfritt men till 70-80km/h fungera de fin fint, det som blir strul är om luftström kommer in för mycket för då ser man inte ett skit sen :tummenupp Finns de som sluter tätt bättre men då blir kanten under gärna för tjock för mig = då blir jag vindögd ändå... så att säga ;)

Är du en sån där som kommer från en annan planet?

Sjumilaskogen ffs! :tummenupp

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ett par nya arbetsbyxor samt shorts (inte de där långa som gör att man ser ut som ett jävla fån), ett par nya arbetsskor och ett par sulor.
3200:- :eek:
Då fick man förvisso ett kit innehållandes kniv, reflexväst och knäskydd men jag förstår ändå inte varför de använder samma prislista som när de säljer guld :va

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tyvärr här också kyldörren pajade fick beställa nytt på tretti.se. Hej då skattepengar

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Idag blev det shopping

Najs! Glöm inte SSD, Vertex 3 har fått fina recensioner men jag vet inte riktigt mer än så, tänkte på stabilitet etc och kräver en 2011 men det antar jag att det är. När Lejon kommer så ska det vara anpassat för SSD = skriver inte sönder den lika mkt. Vilken barbara blev det?

SII är trevlig men Kies är inte kompatibelt med Mac................... Gäller dock "endast" uppdatering av firmware, Kies Air fungerar fint med Mac men Google Chrome verkar bugga lite = startas i en webläsare. Tillbehören lyser med sin frånvaro på hyllorna ännu, går ju bra att beställa men ibland vill man klämma innan.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Najs! Glöm inte SSD, Vertex 3 har fått fina recensioner men jag vet inte riktigt mer än så, tänkte på stabilitet etc och kräver en 2011 men det antar jag att det är. När Lejon kommer så ska det vara anpassat för SSD = skriver inte sönder den lika mkt. Vilken barbara blev det?

SII är trevlig men Kies är inte kompatibelt med Mac................... Gäller dock "endast" uppdatering av firmware, Kies Air fungerar fint med Mac men Google Chrome verkar bugga lite = startas i en webläsare. Tillbehören lyser med sin frånvaro på hyllorna ännu, går ju bra att beställa men ibland vill man klämma innan.

Blev en 2.2GHz 15" med 8 gig RAM. Var en sekund från att beställa den med en 256Gigs SSD, men ångrade mig och köpte en vanlig disk. Tror SSD-diskarna kommer rasa i pris inom kort och uppgraderar då istället. Får burken om en vecka. Ska bli kul att testa mac.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln