"Det här köpte jag idag!"-tråden

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Egentligen igår, men en liten hoppe-studsbåt att åka på utflykt med och dra vattenskidor efter vart det. :)

bild.jpg

Snarret

Guest
Var den gamla utsliten? :D :hihi :banana sorry.....var totalt omöjligt att låta bli.

Naj, jag har inte haft någon innan. Bara ben på sängen, låga, så ungen ska ha haft lätt att klättra upp. Men hon är (typ) stor nu, och jag kände för att bli lite mer vuxen och ha en riktig säng :D

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
LG Optimus X2

Till slut föll även jag för frestelsen. :huvet:D

Bifogat

• LG-Optimus-X2.jpg
    LG-Optimus-X2.jpg
    16.6 KB · Visningar: 68

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
testat den ännu? kan den ersätta min gamla dammsugare?

Har inte hunnit få den än då jag beställde den som personalköp så den måste väl sättas ihop i korea innan jag får den ;).

Men då jag jobbar med support för nämnda produkt kan jag säga att den ersätter inte din ordinarie dammsugare till 100% du kommer dock märka att du inte behöver dammsuga "manuellt" lika ofta. Jag köpte den som ett komplement till ordinarie städning. Det blir troligtvis mer sällan vi behöver göra en ordentlig storstädning här hemma när denna får köra varje eller varannan dag.

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
Har inte hunnit få den än då jag beställde den som personalköp så den måste väl sättas ihop i korea innan jag får den ;).

Men då jag jobbar med support för nämnda produkt kan jag säga att den ersätter inte din ordinarie dammsugare till 100% du kommer dock märka att du inte behöver dammsuga "manuellt" lika ofta. Jag köpte den som ett komplement till ordinarie städning. Det blir troligtvis mer sällan vi behöver göra en ordentlig storstädning här hemma när denna får köra varje eller varannan dag.

Härligt!
Fler frågor till supporten: ;)

Hur lång batteritid har den, pallar den 55kvm på en laddning?
hur höga trösklar kan han/hon köra över?
pallar den 1cm höga mattor?

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Härligt!
Fler frågor till supporten: ;)

Hur lång batteritid har den, pallar den 55kvm på en laddning?
hur höga trösklar kan han/hon köra över?
pallar den 1cm höga mattor?

Den åker till laddaren om den får lite batteri och den tar då kortaste vägen så det spelar ingen roll om du har 55kvm eller 550kvm.
Den han köra över 1.5cm höga hinder så som mattor/trösklar. Är det en långhårig matta riskerar den dock att köra fast.

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
Den åker till laddaren om den får lite batteri och den tar då kortaste vägen så det spelar ingen roll om du har 55kvm eller 550kvm.
Den han köra över 1.5cm höga hinder så som mattor/trösklar. Är det en långhårig matta riskerar den dock att köra fast.

Jag har aldrig sett en i action, väsnas den lika mycket som en vanlig dammsugare?
Vad klarar den INTE av som en vanlig dammsugare klarar av?

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag har aldrig sett en i action, väsnas den lika mycket som en vanlig dammsugare?
Vad klarar den INTE av som en vanlig dammsugare klarar av?

Den förra modellen väsnades en hel del. Den ligger på 62db. Jag har själv inte sett den här tystare versionen "in action" så jag kan inte uttala mig om 62db är tyst eller om det väsnas :D.
Den klarar inte av att promenera ner på undervåningen om man har flera våningar, den kan trassla in sig i långhåriga mattor alternativt att du/sambo är långhårig och fäller som fan så att detta trasslar in sig i borstarna.
Men som sagt, köper du en kommer du upptäcka att din vanliga dammsugning nästan helt blir ersatt av denna.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Beställt nya brillor, lagom till den än så länge gråtrista sommaren :)

Bifogat

• brillor.jpg
    brillor.jpg
    11.6 KB · Visningar: 54

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Egentligen igår, men en liten hoppe-studsbåt att åka på utflykt med och dra vattenskidor efter vart det. :)

bild.jpg

Se där! jag tror jag såg dig i Mariehamn idag... Har du den vid bryggan vid Mani chaj? (eller va nu den där asfula restaurangbåten heter)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ärligt talat, så har jag inte köpt någonting alls idag. Inte ens glass..

Jag tänkte köpa kaffe på Coffe Roomer, men eftersom de skulle stänga precis så fick jag kaffet gratis och satt där o myste medan de räknade kassan.

Så jag har inte köpt något heller idag.

:va Känns skumt.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Den här tråden har avancerat från en tråd med lite specifika köp till en med inlägg om allt möjligt blafs, till sådana med inga köp alls.

Bra utveckling.:D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...