"Det här köpte jag idag!"-tråden

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Normalt?:näsblod
Köpte mitt taylor made set för 5500, sen en Cobra driver för typ 2500...
Sen en putter för ca 1000-1500.

Jomen anser man sen att man är "duktig" och vill ha samma skit som proffsen så drar det iväg, mest för att proffsen ska få sina sponsorpengar. :D

Det går ju att deala ganska bra nu till vintern om man är höghadikappare. Ett vettigt järnset, typ Callaway x22 ligger på 3500kr. Driver runt 1500kr. Putter en femhunka och bag för en tusing. Då får man ändå vettiga grejer som man klarar sig länge på.

Själv ligger jag på 30 i Hcp och klarar mig ypperligt på mina järn-TM Burnerkopior för 1800kr, och jag kommer inte byta ut dem förrän jag är nere på singelhcp.

Så sa jag oxå när jag började spela. :D
Dum som jag var köpte jag nya klubbor 2 gånger innan jag fattade att customfitting is the shit. Jag har mina 5 år gamla Maxfli nu och jag kommer inte att byta förrän de är utslina. :)

Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jomen anser man sen att man är "duktig" och vill ha samma skit som proffsen så drar det iväg, mest för att proffsen ska få sina sponsorpengar. :D

Så sa jag oxå när jag började spela. :D
Dum som jag var köpte jag nya klubbor 2 gånger innan jag fattade att customfitting is the shit. Jag har mina 5 år gamla Maxfli nu och jag kommer inte att byta förrän de är utslina. :)
Skriv tystare! Min plånbok kan höra ;)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Känns dock inte som gummistövlar är aktuellt i mitt yrke där man går från -20 ute i djupsnön till +20 inne i butiker flera gånger varje dag.

Har som ni kanske såg på filmen kängor från Meindl nu. Kostade väl 3500 kr nånting men så har dom hållit mina fötter både varma och torra året runt i 2-3 år nu.

Dags att byta dock så det kanske kommer ett inlägg i tråden snart :p

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Känns dock inte som gummistövlar är aktuellt i mitt yrke där man går från -20 ute i djupsnön till +20 inne i butiker flera gånger varje dag.

Har som ni kanske såg på filmen kängor från Meindl nu. Kostade väl 3500 kr nånting men så har dom hållit mina fötter både varma och torra året runt i 2-3 år nu.

Ja det är ett jävla gissel vi har.

Jag köpte ett par lätta mellanhöga kängor från salomon, o dem tycker jag faktiskt har funkat riktigt bra änsålänge.

------

Har tråkigt och jag sitter på ebay, så jag har handlat massa grejjer men jag kommer inte ens ihåg vad :D
Bara massa småskit är det iaf, nån LED lampa med 16 färger o fjärrkontroll, porrbelysning i sovrummet med ett knapptryck :brynad

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Eftersom du inte kommer att vada i djupare vatten än kängor klarar och (förmodligen) inte tänker ta av dig skodonen varje gång du går in, så skall du inga stövlar ha.
Ville bara påpeka att det är stor skillnad mellan billiga lagårds/seglarstövlar och riktiga.

Edit: Kolla på "Viking". Jag har ett par "Viking Hunter" som fungerar utmärkt, men de är förmodligen för varma för dig - Kolla andra modeller.
Kvalitet, pris och komfort tycker jag imponerar.

Last edited:

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
images

Igår visserligen men har inte hunnit skriva här. Men nu är i alla fall vintern räddad.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag crashade med den jag hade så jag slog till på en sådan här

ZUMO660.jpg

Garmin ZUMO 660, verkar lika bra som 550 men betydligt större skärm och ännu mer fästen och pryttlar ingår.

NMH.jpg

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Efter GuW's och Bazookas utbrott under dagen kunde jag inte välja annat..
Ett gäng sånna häringa följde med hem.
gotlands-red-october.jpg

Man ska aldrig blanda alkohol med religion eller politik, då kan det gå såhär.

4235549-If-Carlsburg-made-Nazi-beer--Oh-hang-on-they-did-0.jpg

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard

Har hårdtestat mina Meindl performance länge i tjänsten och dom har riktigt bra vaddjup+dom håller fötterna torra, den enda fukt jag har i kängorna är svett som kommer innifrån och det motverkas genom att byta strumpor ofta!

Dom är även utmärkta att marscha/vandra långt i, har inte haft några problem med skoskav iof tejpar jag oftast fötterna i förebyggande när jag ska vara ute en längre tid.

Meindls egna kängvax är det enda man bör använda på deras kängor, finns ingen anledning att använda nåt annat heller då det kan förstöra kängorna!

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
Triumph Tiger 1050
Blev till att komplettera utrustningen idag:

KNOX Biomech Hand Armour Black och TCX COMPETIZIONE S GTX

Bifogat

• knox_biomech_black_400.jpg
    knox_biomech_black_400.jpg
    100.9 KB · Visningar: 45
  • tcx-competizione-s-gtx-12987_0.jpg
    tcx-competizione-s-gtx-12987_0.jpg
    10 KB · Visningar: 406

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Fick köpa lite delar till min lilla RC helikopter som jag hann flyga med 10 minuter innan jag pajade den.
Den andra jag fick för ett par veckor sen hann jag nog flyga 5 minuter med innan jag pajade den.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA