"Det här köpte jag idag!"-tråden

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Har hårdtestat mina Meindl performance länge i tjänsten och dom har riktigt bra vaddjup+dom håller fötterna torra, den enda fukt jag har i kängorna är svett som kommer innifrån och det motverkas genom att byta strumpor ofta!

Dom är även utmärkta att marscha/vandra långt i, har inte haft några problem med skoskav iof tejpar jag oftast fötterna i förebyggande när jag ska vara ute en längre tid.

Meindls egna kängvax är det enda man bör använda på deras kängor, finns ingen anledning att använda nåt annat heller då det kan förstöra kängorna!

Ja mina är modellen Dovre eftersom dom skulle vara lite bredare och passa mina tjocka fötter :p

Men som sagt har dom nog fått vad dom tål och klarar nog inte en vinter till.
Så jag ska kika lite inne på Terräng när jag är i Götet nästa vecka.

Har Meindls vax men det gäller ju att orka applicera kletet oxå.

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
sp-new.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Här har du nästa inköp!
http://www.blocket.se/vastmanland/RC_6_Kanals_USB_Simulator_24964136.htm?ca=23_10&w=3

Vet inget om just den modellen men testade nåt liknande hos en modellfirma och krashade ungefär två gånger i minuten.

Nee fan simulator e ju tråkigt.
Köpte ju för ja vill ha nåt riktigt som jag kan flyga över tjejens huvud med när hon sitter o glo på tv :D

Nu har jag köpt några LED lampor till hemmet me, farligt att sitta o jobba såhär på nätterna med en dator till hands :D
Stationärt rules, man blir fattigare av att jobba :va

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Idag var jag och hämtade en Honda MT 5. Gav en Cola och en låda choklad för den. Nu ska jag bara få igång aset med...

55e0103e-c299-0422.jpg

Någon guru kanske vet vad för slags pryl som ska hålla emot gaswiren vid motorn?
55e0103e-c2e0-8156.jpg

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Blev en taklampa till hallen :)

36-4358.jpg

Köpte även en med svart-vit sladd till andra rummet, men det såg inte klokt ut. Så den lämnas tillbaka imorgon...

Och så lite kvällsfika :rolleyes:

CloettaPollyBla.220.jpg

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Trägrejen är en tvålkopp som innehåller en tvål.. ;)

Det här kittet är det jag köpte fast jag tog en Super Badger-borste för £20 extra
http://www.traditionalshaving.co.uk..._STA-SOA-LUX/268168/Starter-Kit---Luxury-Soap

Har du ngn ställning att hänga upp borsten i efter användandet? Jag har inte haft det till min billiga skitborste och nu har håravfallet (borstens) gått så långt att den har någon munk-punkfrillemix till frisyr. Jag inbillar mig att det är viktigt att den hänger upp-å-ner, iaf.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Lite classic shaving grejer. Ganska mysigt att stå och raka sig framöver! :tummenupp

Så jävla najs, så klassiskt. Blev nästan tårögd. Måste fixa! :Bugar

Själv köpte jag precis 2 biljetter till NY Rangers vs Boston Bruins på Madison Square Garden den 1 april. Ska bokas i tid om man vill ha bra platser. :) Nästan skämmigt att det var frun som sa till mig... :gnissla

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Idag var jag och hämtade en Honda MT 5. Gav en Cola och en låda choklad för den. Nu ska jag bara få igång aset med...

Någon guru kanske vet vad för slags pryl som ska hålla emot gaswiren vid motorn?

Det där är väl oljepumpen? Blanda olja direkt i tanken. Det där kanske är anledningen att den inte fungerar?

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Denna skönhet investerade ja i idag :gnissla... Köpte först en Honda CB 650 för å bygga nåt kul på men varför va som alla andra när man kan bygga på en Ural från -68 som troligtvis e lika driftsäker som en oservad Husa :D...

Ror ja iland bygget så e ja iaf inte en i mängden...

Bifogat

• ural1.jpg
    ural1.jpg
    81.4 KB · Visningar: 94

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Denna skönhet investerade ja i idag :gnissla... Köpte först en Honda CB 650 för å bygga nåt kul på men varför va som alla andra när man kan bygga på en Ural från -68 som troligtvis e lika driftsäker som en oservad Husa :D...

Ror ja iland bygget så e ja iaf inte en i mängden...

De är törstiga, tål inte varv och saknar bromsar.
Men delarna är billiga.
För tips:
http://www.svenskaryssmcforeningen.se/
Finns länkar till reservdelshandlare, jag handlar av Henriksson.
Snabb, billig och pålitlig.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...