"Det här köpte jag idag!"-tråden

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Var någonstans?

Enköping

Kostade som en trea i innerstan?
Grattis!

Faktiskt billigare än min tvåa söder om söder... helt sjukt - men sant. Och i lägenheten hade jag ju en avgift på över 5000 med, driftskostnaden här blir ca 2000 kr och med de extra reskostnaderna så slutar ändå det hela på en tusenlapp mindre i utgift per månad än att bo kvar i huvudstaden...
och tack :)
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Och så har ni plats för en crossbana! Einkaufingstrakten är inte så dum. Boka in er till ölivalen redan nu. Gratulerar, som sagts.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Enköping



Faktiskt billigare än min tvåa söder om söder... helt sjukt - men sant. Och i lägenheten hade jag ju en avgift på över 5000 med, driftskostnaden här blir ca 2000 kr och med de extra reskostnaderna så slutar ändå det hela på en tusenlapp mindre i utgift per månad än att bo kvar i huvudstaden...
och tack :)

Det där har jag tänkt på många gånger. Förstår inte vad som lockar vuxna människor att bo mitt i smeten.
Okej om man har alldeles för mycket pengar över men normala människor?

Men så är jag kanske inte storstadsmänniska heller :p
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Det där har jag tänkt på många gånger. Förstår inte vad som lockar vuxna människor att bo mitt i smeten.
Okej om man har alldeles för mycket pengar över men normala människor?

Men så är jag kanske inte storstadsmänniska heller :p
Jag kan bara hålla med. Jag har försökt i några år men ... det är inte värt det och det är galet mycket ljud hela tiden som jag inte orkar med och jag vill ha nära till hojvägarna och naturen... som sagt var, mycket nöjd med att vågat ta beslutet, för ungarna är det stort, de vet ju inget annat, själv är jag uppvuxen på landet.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag kan bara hålla med. Jag har försökt i några år men ... det är inte värt det och det är galet mycket ljud hela tiden som jag inte orkar med och jag vill ha nära till hojvägarna och naturen... som sagt var, mycket nöjd med att vågat ta beslutet, för ungarna är det stort, de vet ju inget annat, själv är jag uppvuxen på landet.

Ja och speciellt med tanke på hur mycket mer man får för sina pengar.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Enköping



Faktiskt billigare än min tvåa söder om söder... helt sjukt - men sant. Och i lägenheten hade jag ju en avgift på över 5000 med, driftskostnaden här blir ca 2000 kr och med de extra reskostnaderna så slutar ändå det hela på en tusenlapp mindre i utgift per månad än att bo kvar i huvudstaden...
och tack :)

2000:-:rofl

Vänta du bara:D, men grattis till köpet.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Mer prylar till skithojen. Ducati har en historia av tveksamma oljetryckssensorer, så varför inte bevaka trycket?

bild(1).jpg
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Köpte mej förresten en Softshell jacka idag.
Billigt på rea så man får väl se om den tål något väder.
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Kan du förklara varför man väljer att bygga om en 9mm pistol så den ser ut som en automatkarbin? Nog för att det är svårt att få licens för en riktigt sådan men ditt bygge är ju fortfarande en pistol:va

Det är inte vidare svårt att få licens för en tex. AR-15 i sverige, dock inte automateld då det är omöjligt för privatpersoner, men semiautomat är inte så svårt. Som någon redan svarat så är det IPSC den skall användas till, iaf till träning. Pistolen tävlar jag i IPSC-handgun med, men gick för ett tag sedan en kurs för IPSC-rifle, detta är ett riktigt bra verktyg att träna just den grenen med.

Sen att det är sjukt kul att skjuta med den oxå gör inte saken sämre ;)


Weizon: IPSC-GRG hade varit något =) en 280 skottsmatch och 200 deltagare, då hade man nog haft huvudvärk på kvällen =)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hehe. Nej DU får jobba åt MIG istället :fakta

Sant, tänkte inte så långt. Bara att du ringer så ställer jag upp en zigenarvagn på din nya tomt och bygger :tummenupp Jag och mina 12 polacker, bästa pris :D

Jag köpte massa leksaker till ungarna igår för att jag tycker att de är så söta (när de sover) och min sambo frågade varför inte hon fick något :va Men där hade jag tänkt till och köpt en sprayflaska med klarlack på Biltema åt henne men det var tydligen inte så uppskattat som jag hade hoppats på. Vad är det för fel på klarlack liksom :confused:

Sen köpte jag massa roliga elpryttlar till mitt bygge, bara några av dem dock:

14329-3.png
M-Spot-100.png
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
2000:-:rofl

Vänta du bara:D, men grattis till köpet.

Vedeldning i kåken sänker kostnaden för värmen, renhållning försäkring o sånt är totalt på 7000 per år, eget vatten...men jag håller med om att det låter litemen jag har ändå räknat i överkant på säljarena el i ved förbrukning o ändå hamnar det på 2000 :va
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Vedeldning i kåken sänker kostnaden för värmen, renhållning försäkring o sånt är totalt på 7000 per år, eget vatten...men jag håller med om att det låter litemen jag har ändå räknat i överkant på säljarena el i ved förbrukning o ändå hamnar det på 2000 :va

Jag har hört att Ulvis är en fena på ved. :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vedeldning i kåken sänker kostnaden för värmen, renhållning försäkring o sånt är totalt på 7000 per år, eget vatten...men jag håller med om att det låter litemen jag har ändå räknat i överkant på säljarena el i ved förbrukning o ändå hamnar det på 2000 :va

Ja ved sparar du en hel del på, men den kostar ju den oxå.

Men oavsett det så tror jag du syftar på dom löpande kostnaderna, inte vad kåken faktiskt kostar per månad.

Men det är endå värt varje öre om man har kottar, och i slutet är det ju en investering det som ligger över dom löpande kostnaderna.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vedeldning i kåken sänker kostnaden för värmen, renhållning försäkring o sånt är totalt på 7000 per år, eget vatten...men jag håller med om att det låter litemen jag har ändå räknat i överkant på säljarena el i ved förbrukning o ändå hamnar det på 2000 :va

Vill du ha trädgårdshjälp så kan du tillsända mig ett PM.
 

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Ort
???
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
201162112747193.jpg
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Enköping



Faktiskt billigare än min tvåa söder om söder... helt sjukt - men sant. Och i lägenheten hade jag ju en avgift på över 5000 med, driftskostnaden här blir ca 2000 kr och med de extra reskostnaderna så slutar ändå det hela på en tusenlapp mindre i utgift per månad än att bo kvar i huvudstaden...
och tack :)

Jag har hört att Ulvis är en fena på ved. :)

Ja ved sparar du en hel del på, men den kostar ju den oxå.

Men oavsett det så tror jag du syftar på dom löpande kostnaderna, inte vad kåken faktiskt kostar per månad.

Men det är endå värt varje öre om man har kottar, och i slutet är det ju en investering det som ligger över dom löpande kostnaderna.

Ja driftskostnader är utöver vad kåken kostar, helt sant, det var det jag skrev :7peta

Och Ulvis är en fena på ved och jag har huggit ved jag med, bott vedeldat i ett år så jag vet vad jag ger mig in på. Sen har jag en syster som är en jävel med yxa och vedklyv... vi Scottish girls är inga veklingar inte :hej faan så mycket roligare kvällsnöje med en yxa än o glo på dumburk
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ja driftskostnader är utöver vad kåken kostar, helt sant, det var det jag skrev :7peta

Och Ulvis är en fena på ved och jag har huggit ved jag med, bott vedeldat i ett år så jag vet vad jag ger mig in på. Sen har jag en syster som är en jävel med yxa och vedklyv... vi Scottish girls är inga veklingar inte :hej faan så mycket roligare kvällsnöje med en yxa än o glo på dumburk
Flismaskin + självmatad självtändande flisbrännare sen kan ni koppla av.
Istället för att köpa upp, hugga och bära ved ett par gånger i veckan fyller ni flislagret en gång per år med vilket skräpsly som helst ni råkar över.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ja driftskostnader är utöver vad kåken kostar, helt sant, det var det jag skrev :7peta

Säkert jag som använder uttrycket fel, men jag syftar på saker som:

virke, färg, värmesystem, takbeläggning, fönster, skorsten, gräsmatta, dränering, infiltration, utemöbler, diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare, tv-antenn, elnätet, spis, kylskåp, frys, tapeter, toaletter, badrum, kök osv. Osv.

Inte hela tiden och inte ens varje år, men slå ut det och det blir en nätt liten summa varje månad.

Inte menat som att skrämmas, utan snarare att uppmärksamma om man tidigare är van att bo i lägenhet.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top