Rockmorsan
Långsamtgående fordon
Säkert jag som använder uttrycket fel, men jag syftar på saker som:
virke, färg, värmesystem, takbeläggning, fönster, skorsten, gräsmatta, dränering, infiltration, utemöbler, diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare, tv-antenn, elnätet, spis, kylskåp, frys, tapeter, toaletter, badrum, kök osv. Osv.
Inte hela tiden och inte ens varje år, men slå ut det och det blir en nätt liten summa varje månad.
Inte menat som att skrämmas, utan snarare att uppmärksamma om man tidigare är van att bo i lägenhet.
Ah... ja då förstår jag. Jo jag är van villaägare då jag både hyrt och ägt villor förut (jävlar vad gammal jag kände mig helt plötsligt nu då).
Men det var en uppenbarelse när vi flyttade till lägenhet efter sista villan hur mycket pengar jag fick över som inte gick till Bauhaus och Plantagen utan nu kunde användas till annat, den här gången har jag många huspryttlar till trädgård o sånt kvar OCH så erbjöd sig precis en väninna som nu håller på och säljer sin kåk för att flytta till villa att jag får komma och köpa hennes trädgårdsmöbler/gräsklippare/osv billigt. Vänner är bra grejer det Tror mer vårt hojintresse är det svarta hålkontot...Men absolut måste man med villa ha en sisådära helst 100k på kontot för utifallatthändelser och renoveringar o skit