"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ska du kapa ett flygplan?

Metallblad, så det är kört dessvärre:D Den är till farsan som är scout/prylbög, han har bland annat en kniv som kan vikas ihop till en nyckel att sätta i nyckelknippan etc. Men en sån här har han inte :) Mest en kul grej.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hörlurar med aktiv brusreducering, äntligen. Fan vad skönt att stänga ute en del av det eviga Sthlmsbullret & bruset.
60£ - som hittat men det krävde å andra sidan att ordna med någon som kunde plocka hem dem från UK..
NS1000.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jag blev sugen häromdagen så jag kopplade in Esky kontrollen i Realflight 4.5 :)

Kul är det men fan vad kass jag blivit :crash

Hehe japp det e bra svårt att få in ett jämt flyt i det hela, visst kan man med lite tur och finess få till lite halvdant 3D-helikoptrande men det är inte riktigt det jag borde öva på.. egentligen ;)
Nu har jag äntligen fått hem en "riktig" heli, inte flugit en meter ännu för satan vad det är mycket knappar, funktioner och finesser man ska till o lära sig!

En sån här har jag köpt, RTF, 8 dagar tog det från att jag klicka på köpknappen till den kom hem från Hong Kong :tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=sWO8nQqnZsQ

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Nu får ni inte bli avundsjuka! :mattias

Men, jag har köpt en superporrig limadeckel till Bella 58-an. :tuttar

Limadeckel_1.jpg
Torkade av den lite och ja, det var metall under den Tüska 50-talsschmützen! :banana
Limadeckel_2.jpg

Skall sitta på motorn så här:
Een Zundapp Bella motor blok.jpg

Här alltså:
Limadeckel_3.jpg

10 euro på Ebay.de

I´ts nice to be rich! :hihi

:hej

/e

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Fick köpt en tidig julklapp till mig själv :) Handtag.jpg

Bifogat

• Handtag.jpg
    Handtag.jpg
    224.8 KB · Visningar: 110

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hehe japp det e bra svårt att få in ett jämt flyt i det hela, visst kan man med lite tur och finess få till lite halvdant 3D-helikoptrande men det är inte riktigt det jag borde öva på.. egentligen ;)
Nu har jag äntligen fått hem en "riktig" heli, inte flugit en meter ännu för satan vad det är mycket knappar, funktioner och finesser man ska till o lära sig!

En sån här har jag köpt, RTF, 8 dagar tog det från att jag klicka på köpknappen till den kom hem från Hong Kong :tummenupp

Härlig sak =)

Jag får dessvärre inte knapparna på Esky kontrollen att funka med Realflight så ja kan inte låsa gasen på fullt utan måste kombinera gas samp pitch på rotorn.
Ganska värdelöst.

Så jag får hovra med flygplanen istället :D

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Härlig sak =)

Jag får dessvärre inte knapparna på Esky kontrollen att funka med Realflight så ja kan inte låsa gasen på fullt utan måste kombinera gas samp pitch på rotorn.
Ganska värdelöst.

Så jag får hovra med flygplanen istället :D

Mm jag har inte kommit så långt själv ens, har även jag kört med en E-sky fulradio men min nya sändare (JR XG8) med 21 spakar, knappar, switchar, trimmer samt ca 1 miljard inställningsmöjligheter i display/menyn kräver lite mer hjärnarbete.. får jag en känsla av :va

Var förbi ett gäng gubbar som flyger inomhus varje vecka och fick hjälp med lite grundläggande inställningar, tips etc. vilket var grümt lärorikt så där blir det fler besök. Underlättar när man kan få svar på tal med allt man undrar över och de var med samlad kunskap som vandrande uppslagsverk i ämnet :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Lämnade tillbaka mina trasiga hörlurar rill mediamarkt, fick ett tillgodokvitto, la till lite själv och köpte dessa:
ue600vi_1.jpg

Logitech Ultimate ears 600vi. Hade 400vi tidigare, måste säga att det finns grejer jag gillar mycket bättre med de nya och också grejer jag saknar från de gamla.

De gamla satt bättre i öronen, verkligen sög sig fast och stängde ute allt ljud utifrån vilket var en stor fördel. Dock satt gummiplupparna mycket sämre på dem och de lossnade titt som tätt när man försökte ta ut lurarna, vilket inte var så kul. De gamla hade dessutom grövre (platta) sladdar vilka kändes väldigt stadiga. De nya har ganska tunna sladdar, vilket känns som ett orosmoment... Dock känns själva infästningen i lurarna och kontakten stadigare på de nya. Och framförallt så är ljudet sju resor bättre i de nya än i de gamla, helt enorm skillnad. Men det får man väl nästan vänta sig när de jag fick lägga 400 spänn emellan...:näsblod Men nu ska de väl fan också duga länge, två års tillverkargaranti står det med stor text på lådan så skulle det vara något bör det gå hyfsat lätt att reklamera.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring